مديريت به سبک روابط عمومي
تاریخ: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 15:27:37


http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/31df47a0a36307bb66222066e8d4e005.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi
مديريت به سبک روابط عمومي


کد خبر : 271 || تاریخ : ۱۳۹۷/۰۲/۳۱ ۲۱:۴۹

مديريت به سبک روابط عمومي



ایرانیان_روابط عمومي نقش پلي دارد که ميان سازمان و مخاطبان کشيده شده و اين پل محل انتقال اطلاعات، تجربيات، داده ها، تفسيرها و تحليل ها از مديريت يک سازمان يا نهاد است. هم چنين حلقه ارتباطي است ميان مخاطبان با سازمان متبوع به منظور انتقال تجربيات و ديدگاه هايي که از بيرون به سازمان مي شود تا هماهنگي و همسويي بيشتري شکل بگيرد.

مديريت به سبک روابط عمومي

امروزه روابط عمومي يا Public relations به علم مديريت چرخه اطلاعات، مابينِ يک فرد يا سازمان، (اعم از بازرگاني و اقتصادي، دولتي يا سازمان مردم‌نهاد)، با عموم اطلاق شده و شايد بتوان از آن به عنوان زبان گوياي هر سازماني نام برد.

مجموعه اي که در ايران و در سازمان ها و نهاد تقريبا همه چيز به عملکرد آن بستگي دارد و بس. اگر موفقيتي حاصل شود براي سازمان است و اگر مسئله اي پيش بيايد و مشکلي ايجاد شود نقطه هدف اصلي روابط عمومي است.
روابط عمومي نقش پلي دارد که ميان سازمان و مخاطبان کشيده شده و اين پل محل انتقال اطلاعات، تجربيات، داده ها، تفسيرها و تحليل ها از مديريت يک سازمان يا نهاد است. هم چنين حلقه ارتباطي است ميان مخاطبان با سازمان متبوع به منظور انتقال تجربيات و ديدگاه هايي که از بيرون به سازمان مي شود تا هماهنگي و همسويي بيشتري شکل بگيرد.
روابط عمومي ها در ايران مي کوشند عليرغم تمام موانع و مشکلات راه ارتباط با مخاطب را بيابند و بسته به موقعيت سازماني در بخش هاي مختلفي هم چون ارتباط با رسانه ها، مديريت بحران، ارتباط با کارکنان، اطلاع رساني به موقع و شفاف عملکردي مطلوب را ارائه دهند.
اما امروزه روابط عمومي الکترونيک نيز به مفهومي تازه در گستره روابط عمومي تبديل شده است. روابط عمومي الکترونيک به لحاظ مفهوم تفاوت چنداني با روابط عمومي هاي رايج و يا به قول معروف سنتي ندارد. روابط عمومي الکترونيک همانگونه که از نامش پيداست مي کوشد از شيوه هاي جديدتري براي انتقال اطلاعات استفاده کند و در اين راه ابزارهاي جديدي هم چون فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي را هم به مجموعه خود اضافه کرده است. زماني روابط عمومي ها براي ارسال اخبار از کاغذ استفاده مي کردند اما امروزه با پيشرفت هاي حاصل شده راه براي انتقال اطلاعات از طريق گوشي هاي هوشمند و شبکه هاي اجتماعي بسيار آسان تر شده است. در واقع اينترنت، فضاي مجازي، شبکه هاي اجتماعي و روابط عمومي الکترونيک جزئي از کل هستند که همان روابط عمومي باشد.
در اين ميان با توجه به استفاده فراگير مردم از شبکه هاي اجتماعي و دسترسي آسان به جريان سيال اطلاعات، کار براي کارگزاران روابط عمومي نيز ساده تر شده و امکان تبادل اطلاعات با مخاطبان تسهيل شده است به گونه اي که يک مخاطب (مردم، خبرنگاران، سرمايه گذار، مشتري و…) مي توانند به راحتي با روابط عمومي ها ارتباط برقرار کرده و اطلاعات خود را از طريق پايگاه ها، سايت ها، پست الکترونيکي و شبکه هاي مجازي دريافت کنند. در واقع تعاملي بودن از جمله اصلي ترين مزيت هاي روابط عمومي الکترونيک است چرا روابط عمومي ها از اين طريق مي توانند با تمان دنيا تجربيات و اطلاعات خود و ديگران را به اشتراک بگذارند.
هزينه هاي زيادي در گذشته صرف اين تبادل اطلاعات مي شد اما امروز روابط عمومي ها به لطف دنياي آنلاين و فناوري اطلاعات مي توانند با اندک هزينه اي دنيا را ببينند، بفهمند، تجربه کنند و به مخاطبان اختصاصي خود نيز عرضه کنند براي همين است که روابط عمومي ها امروزه از حالت سنتي به حالت الکترونيک تغيير شکل مي دهند چرا که در دگرديسي ها و تغيير روش ها و نگرش ها اين روابط عمومي ها هستند که بايد بر روي پله اول بايستند چرا که همانگونه که شرح داده شد روابط عمومي ها پل ميان سازمان و مخاطبان هستند و اگر تغيير پوسته اي قرار است انجام شود ابتدا روابط عمومي ها بايد پوست بياندازند.
از طرفي روابط عمومي الکترونيک يک چرخه خبري 24 ساعته را به وجود آورده است به نحوي که مخاطبان در هر زمان و مکان که بخواهند به مطالب دلخواه خود دست پيدا مي کنند. در واقع، روابط عمومي الکترونيک محدوديت هاي موجود را از بين برده است و روابط عمومي الکترونيک با تک تک مخاطبان در ارتباط است.
روابط‌ عمومي الکترونيک يک فن برتر و مدرن است که در اختيار کارگزاران روابط عمومي قرار گرفته و به واسطه تعريف نامحدود امکانات و زيرساخت ها نقطه ضعف نماياني في نفسه ندارد و بخش عمده اي از کار روابط عمومي الکترونيک از طريق دستگاه ها و سيستم هاي متصل به اينترنت انجام مي شود. غايت بحث راه اندازي روابط عمومي الکترونيک در ايران، رسيدن به روزي است که بتوان تمام خدمات دولتي و حتي خصوصي را به راحتي و حتي بدون نياز به مراجعه به پايگاه هاي مختلف، تنها با اتصال به يک پايگاه واحد انجام داد. بحث روابط عمومي الکترونيک در واقع اطلاع رساني به موقع با استفاده از ابزارهاي نوين و همگام با روز آمد شدن فناوري ‌ها در اين حوزه است.

 

سيد حجت هاشمي يرکي
کارشناس ارشد بازاريابي / مدير روابط عمومي



کلمات کلیدی


captcha