پایگاه خبری جامعه ایده آل
تاریخ: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 19:02:14


http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/31df47a0a36307bb66222066e8d4e005.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi
شهرنت، نماد شکوفایی بانکداری شهری


کد خبر : 208 || تاریخ : ۱۳۹۵/۰۵/۱۰ ۰۶:۲۰

شهرنت، نماد شکوفایی بانکداری شهری



با استقرار دستگاههای پیشرفته در این پیشخوان ها ،شهروندان این امکان را دارند که با کارشناسان شعبه های بانک شهر به صورت مجازی در ارتباط باشند،و با این قابلیت ها،پیشخوان های« شهرنت» عملا نماد شکوفایی بانکداری شهری به شمار می آیند

شهرنت، نماد شکوفایی بانکداری شهری

مجتبی بیات_بانک شهر به عنوان پایه گذار و موسس ایجاد پیشخوان های «شهرنت» در محیط شهری از آغاز فعالیتهای رسمی خود در سال 1388،بانکی است که در عین آنکه خود را متعهد به مبانی بانکداری اسلامی می داند و به اجرای آن مقید است، اما به ظرفیت های موجود در دنیای امروز بانکداری نیز توجه دارد که « مشتری مداری » حرف اول را در آن  می زند و اینکه باید تمام ابزارها را در اختیار گرفت تا رضایت مشتری تامین گردد، در این راستا بانک شهر از چندی پیش راه اندازی پیشخوان های «شهرنت » را در دستورکار قرارداده که در همین زمان کوتاه موفقیت این طرح نوین کاملا نمایان شده است.


این پیشخوان هاکه با بهره گیری ازظرفیت های خالی موجود درفضای شهری بدون آنکه به منظر فضای شهری آسیبی بزنند،راه اندازی شده اند،با داشتن قابلیت پذیرش انواع کارت های بانکی عضو شبکه شتاب؛انجام تمام اموربانکی بصورت 24 ساعته را دارا می باشند. اضافه بر این موارد از امکانات بیشتری چون صدور آنی کارت هدیه،دسترسی به خدمات اینترنتی بانک شهر و خدمات مبتنی برکارت واریز وجه به حساب برخوردار هستند.


همچنین نکته بسیار قابل توجه دیگراین است که با استقرار دستگاههای پیشرفته  vtm (خود بانک ) در این پیشخوان ها ،شهروندان این امکان  را دارند که با کارشناسان شعبه های بانک شهر به صورت مجازی در ارتباط باشند،و با این قابلیت ها،پیشخوان های« شهرنت» عملا نماد شکوفایی بانکداری شهری به شمار می آیند و در مجموع ضمن برخورداری از اعضای شورای شهر،متخصصان امور شهری  و شهروندان محترم روبرو شده است و باعث گردیده که تاکنون بیش از 200« شهرنت» در نقاط مختلف شهری کشور راه اندازی گردد و همچنان که روند طی شده  نشان می دهد این ابتکار نوین که کاملا با آخرین متدهای بانکداری دنیا مطابقت دارد روند تکاملی خود را هرچه بیشتر و سریعتر طی می نماید،از سوی دیگر راه اندازی پیشخوان های «شهرنت» موید این واقعیت است که (بانک ) بیش از آنکه در ذهن متصور شود در دسترس است و تعطیلی بانک و امور بانکی دیگر معنایی ندارد.

 

انتقادات منتقدین و دلایل سستی آن

 

در کنار این استقبال ،انتقاداتی هم به این اقدام در گوشه و کنار شنیده می شود و منتقدین بیان می دارند که این امکان بخاطر وابستگی بانک شهر به شهرداری تهران و شهرداری های کلانشهرها بصورت انحصاری در اختیار بانک شهر قراردارد و فقط این بانک می تواند از معابر عمومی و پارکها و ... برای راه اندازی« شهرنت» بهره گیرد و یا برخی عنوان می کنند که این اقدام به فضای عمومی شهر لطمه زده است و جانمایی آن را نادرست ارزیابی می کنند.


درپاسخ به این انتقادات و درباره سستی استدلال منتقدین بایدگفت:


1 _ پیشخوان های شهرنت به قدری شیک طراحی شده اند که هیچ آسیبی به منظر عمومی نمی زنند.


2_ راه اندازی پیشخوان های « شهرنت»  در راستای ارائه خدمات عمومی به شهروندان می باشد و یک اقدام  فردی و یا وابسته به یک بخش خاص نیست،شهرداری ها و در پی آن بانک شهر موظفند که تسهیلات مختلف  در حوزه شهری را بری شهروندان تامین نمایند و چه از این بهترکه خدمات بانکی در تعداد هر چه بیشتر،و با امکانات بالاتر و کاملا در دسترس به شهروندان ارائه شود.


3_بانک شهر به جهت در اختیار گذاشتن  بخش قابل توجهی از منابع مالی خود در حوزه های مختلف شهری ،به گواهی  (شهرداری ها ) استحقاق در این حد و اندازه را دارد که از فضای شهری  در جهت راه اندازی این پیشخوان ها بهره گیرد و این سخن نافی این نیست که دیگر بانکها نتوانند از این فضا بهره بگیرند،سایر بانکها نیز در صورت تمایل می توانند با طی کردن مراحل قانونی و اخذ مجوزهای لازم نسبت به راه اندازی اینگونه مراکز ارائه خدمت اقدام نمایند.


4_همگان و بخصوص مراکز ارائه دهنده خدمت به شهروندان باید از هر امکانی که خدمات را بهتر در اختیار شهروندان می گذارد استقبال نموده و مرکزی که متولی ارائه بهینه خدمات است را تشویق نمایند.


در خاتمه و در یک جمع بندی باید گفت سرعت اعجاب آور تکنولوژی فضای مجازی در سالهای اخیرزندگی روز مره را تحت تاثیر خود قرار داده  و ما هرروز شاهد ارائه جدیدترین ابزارهای فضای مجازی و سایبری هستیم،راه اندازی « شهرنت ها» ،نشان می دهد که مدیریت عالی بانک شهربه این نکته توجه دارد و خود را محصور در شعبه های بانک نکرده  و (بانک) را  در مسیرشهروندان قرارداده تا با سهولت بیشتر،در کنار انجام کارهای روزمره خود بتوانند امور بانکی خود را نیز انجام دهند.

 

 



کلمات کلیدی


captcha