پایگاه خبری جامعه ایده آل
تاریخ: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 12:37:49


http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/31df47a0a36307bb66222066e8d4e005.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi
پول های نامشروع نباید در فعل و انفعالات سیاسی ورود کند


کد خبر : 171 || تاریخ : ۱۳۹۴/۱۲/۱۱ ۱۰:۵۶

پول های نامشروع نباید در فعل و انفعالات سیاسی ورود کند



پول های نامشروع نباید در فعل و انفعالات سیاسی ورود کند

در گفتگوی ویژه خبری به بحث و بررسی پیرامون موضوع مجلس مطلوب از نگاه گروه های مختلف سیاسی پرداخته شد.
انصاری: توسعه سیاسی مبتنی بر کارآمدی احزاب استبه گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "غلامرضا انصاری" فعال سیاسی اصلاح طلب و "سید نظام الدین موسوی" فعال سیاسی اصول گرا با حضور در گفتگوی ویژه خبری امشب 5 شنبه 29 بهمن ماه موضوع مجلس از نگاه گروه های مختلف سیاسی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

غلامرضا انصاری فعال سیاسی اصلاح طلب در ابتدای این برنامه درباره این که مجالس گذشته به لحاظ طبقه اجتماعی چگونه مجلسی بودند و بیشتر از کدام طبقات اجتماعی افراد به عنوان نماینده های مردم وارد مجلس شدند گفت: به جز مجلس اول که موج انقلاب و حضور انقلابیون در صحنه و شرایط خاص داخل کشور و شرایط منطقه ای که سبب شد مجلس بسیار کارآمد و توانمندی شکل بگیرد و تقریباً همه نمایندگان از تخصص لازم در ابعاد مختلف تخصصی برخوردار بودند و هم در درد مجلس را داشتند شاید تا این مقطع مجلسی را به این شکل نمی بینیم.

وی اضافه کرد: وقتی نظام ما جمهوری اسلامی است و جمهوریت نظام را باید با اتکا به آرای مردم سامان دهیم به طور قطع به یقین اهداف و گروه های شناسنامه دار هستند که می توانند اهداف بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت را در برنامه های اساسی خود ببینند و کادرسازی تخصصی را در دستور کار خود قرار دهند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: وقتی این پالایش درون حزبی انجام گیرد به طور قطع به یقین نخبگانی از این احزاب در عرصه سیاسی بروز و ظهور می کنند که از اقشار مختلف اجتماعی هستند و هم نسبت به کارنامه ای که اعلام می کنند خود را موظف و مسئول می دانند.

توسعه سیاسی را باید مبتنی بر کارآمدی احزاب ببینیم

انصاری همچنین یادآور شد: هر چه از مجلس اول به این سمت پیش می رویم مشاهده می کنیم که به سمتی رفته ایم که توقعات غیرمنطقی را در سطح مردم بالا برده ایم و هم اکنون که 37 سال از عمر انقلاب اسلامی گذشته است به طورقطع به یقین توسعه سیاسی را باید مبتنی بر وجود احزاب ببینیم.

سید نظام الدین موسوی فعال سیاسی اصول گرا نیز در تشریح ارزیابی خود در همین باره گفت: تا به حال یک سنجش مشخص و علمی راجع به طبقه اجتماعی نمایندگان در این 9 دوره صورت نگرفته و کارهایی از این قبیل یعنی شناسایی طبقات اجتماعی نمایندگان و دولتمردان کار علمی و پیچیده ای است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این موضوع در کشور ما اصولاً طبقات اجتماعی به آن مفهومی که در نظام سیاسی غرب مطرح است مطرح نیست.

این فعال سیاسی اصول گرا همچنین به توصیه های حضرت امام در خصوص انتخاب نمایندگان اصلح اشاره کرد و گفت: توصیه حضرت امام خطاب به مردم همواره این بوده که نمایندگانی را به مجلس بفرستید که از طبقات متوسط به پایین باشند تا بتوانند مشکلات مردم را درک کنند.

وی همچنین خاطر نشان ساخت: مجلس عصاره فضائل ملت است و جایگاهی است که قرار است مطالبات و نگاه مردم تجمیع ، تالیف و در قالب قانون ارائه شود ضمن این که آن چه که مشخص است این است که بعد از پیروزی انقلاب ما همواره شاهد این بودیم که مفهوم مستضعف و محروم و توجه به محرومین به عنوان یک مولفه جدی در بین نمایندگان وجود داشته است.

موسوی در ادامه برنامه با اشاره به این که ترکیه کشور سطح بالایی برای مقایسه کردن با ایران نیست زیرا کشورمان از ترکیه برتری های بسیار زیادی دارد گفت: یکی از مولفه های توسعه سیاسی امنیت است به طوری که جمهوری اسلامی ایران امروزه به لحاظ مردم سالاری در سطح دنیا از حد بالایی برخوردار است.

این فعال سیاسی اصول گرا با اشاره به این که گروه های مختلف سیاسی در چارچوب نظام به فعالیت می پردازند افزود: این امر سبب رشد سیاسی در کشور می شود و لذا باید همه گروه ها باید چارچوب های قانونی را بپذیرند.

وی با اشاره به این رقابت باید سازنده، درست و صحیح باشد ادامه داد: انتخابات شورای شهر دوم هم در سطح کشور و هم در تهران از بیشترین حجم رقابت برخوردار بود.

موسوی با اشاره به این که در این انتخابات طیف های مختلف سیاسی رقابت گسترده ای داشتند به طوری که میزان مشارکت مردم شهر تهران 12 درصد بود.

این فعال سیاسی اصول گرا با اشاره به این که نگاه مردم به گروه ها در این است که چقدر مطالبات آن ها را نمایندگی می کنند اظهار داشت: مقوله عدالت و مردمی بودن یک عنصر اصلی در تشکیل مجلس به حساب می آید.

وی با بیان این که مردم سرمایه داری را نمی پذیرند افزود: خطر اشرافیت و سرمایه داری وجود دارد.

موسوی با اشاره به این که انقلابمان ، انقلابی مستضعفی است گفت: استضعاف فکری ناشی از استضعاف اقتصادی می تواند باشد .

این فعال سیاسی اصول گرا با اشاره به این که  ما حزب روشن، مشخص و نهادینه شده ای نداریم و یا حتی اگر داریم کم است گفت: ادعای مسئولین دولتی در این است که در کشور بالای 200 حزب وجود دارد.

وی با بیان این که مدل مواجه احزاب با نظام و قانون در جاهای مختلف متفاوت است افزود:  ممکن است شاهد رسوخ افرادی در احزاب باشیم که به جریان کثیف سرمایه داری و اشرافی متصل می شوند.
موسوی با اشاره به این که حزب، جریان و ائتلاف می تواند اعلام برائت کند و مجدداً در حزب نفوذ پیدا کند بیان کرد: دولت ها به پایداری خود فکر می کنند.

این فعال سیاسی اصول گرا ادامه داد: در قانون اساسی کسی که نماینده می شود نماینده حوزه انتخابیه نیست بلکه نماینده کل کشور است.

 خطر وجود اشرافیت وجود دارد و باید احتیاط کرد

وی با اشاره به مطالبات عمومی مردم که شامل بیکاری ، تورم و رکود است افزود: خطر وجود اشرافیت وجود دارد و باید احتیاط کرد.

موسوی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون افراط و تعادل افزود: در جامعه پیشرفته و متعادل شاخص اعتدال قانون است لذا اگر از چارچوب ها خارج شویم می توان گفت که افراط صورت گرفته است.

این فعال سیاسی اصول گرا با اشاره به این که اگر در مقطعی نهاد قانونی حرفی بزند که مورد پذیرش قرار نگیرد افراط صورت می گیرد و یا اگر پذیرش صورت بگیرد در این صورت است که می گوییم اعتدال وجود دارد. افزود: در دولت نهم حداقل 4 وزیر رای نیاوردند و یا این که استیضاح وزیر کشور وقت به دلیل مدرک تقلبی صورت گرفت.

وی با طرح این سوال آیا  نمایندگان اصلاح طلب در برابر نابه سامانی ها گذشته ایستاده اند و یا اصول گرایان افزود: باید دید چه کسانی در برابر قراردادهای نفتی ایستادگی کردند و از سوی دیگر باید دید اصول گرا و اصلاح طلب واقعی چه کسانی هستند.

موسوی با اشاره به این که 3 سال از عمر دولت گذشته می گذرد افزود: با وجود گذشت 3 سال از عمر دولت تدبیر  امید همچنان شاهد مشکل اشتغال و رکود هستیم.

این فعال سیاسی اصول گرا با اشاره به این که اصول گرایان هم انتقاداتی از روند مسائل موجود دارند گفت: باید بعد از گذشت 3 سال برنامه جامعی برای پیشرفت کشور وجود داشته باشد لذا باید اذعان داشت که در همه دولت ها خوبی و بدی با هم همراه است

وی با اشاره به این که هدفمند کردن یارانه ها آرزوی دولت های قبل بود که در این دولت انجام شد اظهار داشت: بنده از منتقدین دولت گذشته بود اما باید اذعان داشت که دولت گذشته خوبی هایی هم داشت که یکی از موارد آن خدمت به مردم محروم کشور بود

انصاری در ادامه برنامه با اشاره به این که نباید همه چیز را سیاه و سفید ببنیم افزود: مردم در رفتارهای فکری خود می توانند احسن ترین رفتار را انتخاب کنند.

وی با تاکید بر این که رقابت باید در چارچوب پذیرفته شده باشد اظهار داشت: اگر در چارچوب قانون رقابت انجام شود دیگر دلزدگی به وجود نمی آید.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به این که در هیچ جای دنیا نظامی پیدا نمی شود که وابستگی و عشق به نظام در حد ایران را داشته باشد گفت: حزب، اعتبار خود را در درازمدت می بیند.

پول های نامشروع نباید در فعل و انفعالات سیاسی ورود کند

انصاری با تاکید بر این پول های نامشروع نباید در فعل و انفعالات سیاسی ورود کند افزود: سرمایه دار نفوذ خود را با افراد به وجود می آورد.

 مردم و نظام می توانند پول های وارد شده در عرصه انتخابات را رصد کنند

وی با بیان این که حزب امروز خود را به تنهایی نمی بیند و بلکه 50 و 100 بعد خود را هم می بیند و در نظر می گیرد گفت: هم مردم و هم نظام می توانند پول های وارد شده در عرصه انتخابات را رصد کنند لذا امروزه این پول ها در نظام انتخاباتی ما می تواند تاثیرگذار باشد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان این که باید کاری کرد که در شهرهای کوچک و تک نماینده احزاب بتوانند به وجود آیند گفت: اصلاح طلبی در درون نظام است این در حالی است که اصول گرایی در جامعه نفوذ و حضور پیدا کرده است
انصاری با اشاره به این که احزاب باید پالایش داشته باشند خاطر نشان کرد: تا به امروز همه دولت ها  در ظرفیت سازی  کوتاهی کرده اند که این امر از ابتدای انقلاب تا به امروز وجود دارد.

 مجلس نهم ساختار شکن ترین مجلس است

وی با اشاره به این که مجلس نهم ساختار شکن ترین مجلس است ادامه داد: مصوبات مجلس ششم در حوزه های مختلف انصافاً بسیار عالی است

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان این که  بدترین مجلس در طول دوره های گذشته  مجلس نهم است بیان کرد: متاسفانه در طول دوران گذشته حتی سنگ پا از چین وارد می کردیم و یا این که 11 روز رئیس جمهور در برابر فرمان رهبر ایستادگی کرد و حتی صدای مجلس درنیامد.

دولت تدبیر و امید مظلوم ترین دولت تاریخ جمهوری اسلامی ایران است

انصاری با تاکید بر این که دولت تدبیر و امید مظلوم ترین دولت تاریخ جمهوری اسلامی ایران است خاطر نشان کرد: ساختارشکنی بسیار هنجارشکنانه است.

وی با اشاره به این که باید قانون محور و ملاک حرکت در درون نظام باشد گفت: اصول گراترین مجلس دوره چهارم و پنجم به حساب می آید لذا جنجال و افراطی گری پدر مملکت را درمی آورد این در حالی است که از مجلس هفتم به بعد فکر می کردیم که اگر مجلس یکدست شود مشکلات حل خواهد شد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به این که دولت زمانی می تواند کار کند که مجلس منطقی و با برنامه ای داشته باشد.
انصاری با تاکید بر این که باید ساختارهای درونی و شاکله های فکری را تقویت کرد گفت: باید در داخل خود را تقویت کرد همان طور که ارتش و سپاه توانستند به خوبی خود را قدرتمند کنند و حافظ منطقه و کشور باشند.

انتهای پیام/

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان



کلمات کلیدی


captcha