رونمایی از تخصیص زمین به خانواده های دارای فرزند سه قلو در منطقه آزاد ماکو

همزمان با سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر طی مراسمی با حضور مسئولان منطقه آزاد ماکو آئین رونمایی از تخصیص زمین به خانواده ‌های دارای فرزند سه قلو برگزار شد.


به گزارش جامعه ایده آل ، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در حاشیه برگزاری این آئین گفت: جوانی جمعیت و تحکیم بنیان‌های خانواده برای آینده کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این راستا قانون حمایت از خانواده و جمعیت جوانی مصوب شده است تا از خانواده‌ها و جمعیت جوانی به صورت ویژه حمایت شود.

حسین گروسی افزود: با استعانت از درگاه خداوند متعال و اجرای منویات مقام معظم رهبری در راستای اجرای مفاد مواد 3و 4 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب 1400/08/24 مجلس شورای اسلامی و آیین نامه اجرایی آن و مصوبه نشست هیات مدیره 243 سازمان منطقه آزاد ماکو این اقدام صورت گرفت.

گروسی ادامه داد:  براین اساس دو قطعه زمین با کاربری مسکونی به خانواده های دارای فرزند سه قلوجهت احداث واحد مسكوني وفق قانون و مقررات فوق الذکر، بعد از شناسایی و تخصیص قطعات مورد نیاز در شهرک شمس با برگزاری مراسم قرعه کشی در میان 5 نفر خانواده دارای فرزند سه قلو که ساکن شهر ماکو به استناد مدارک ارسالی و ثبت در سامانه راه و شهرسازی هستند تخصیص می یابد.

شایان ذکر است:‌ وزارت راه و شهرسازی طبق بودجه 1402 مکلف شد که در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یک قطعه زمین و یا واحد مسکونی به صورت رایگان به خانواده های دارای فرزندان چهار قلو و یا بیشتر واگذار کند.

 بر اساس تبصره 11 لایحه بودجه 1402 به منظور حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وزارت راه و شهرسازی مکلف است در سال 1402 یک قطعه زمین و یا واحد مسکونی به صورت رایگان در قالب شرایط مندرج در ماده 4 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانواده‌های صاحب فرزندان چهارقلو و یا بیشتر اختصاص دهند.

 


کد خبر : 84278 || تاریخ : ۱۴۰۲/۱۰/۱۳ || دسته بندی : صنعت،معدن، تجارت