توافق ایران و پاکستان برای گسترش همکاری‌های امنیتی و اقتصادی

وزیر امور خارجه گفت: کشور‌های ثالث با زنده نگه داشتن گروه‌های تروریستی در مرز‌های مشترک در تلاش برای آسیب رساندن به روابط حسنه و دوجانبه بین دو کشور ایران و پاکستان هستند.


به گزارش جامعه ایده آل، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در پایان سفر خود به پاکستان گفت: امروز مذاکرات بسیار خوب و نتیجه بخشی را با مقامات عالی رتبه سیاسی و نظامی پاکستان داشتیم. این گفتگو‌ها ناظر بر این بود که ما روابط اقتصادی، تجاری، گردشگری، همکاری در حوزه انرژی و سایر موضوعات مورد توافق را با سرعت بیشتر پیش ببریم.
وزیر امور خارجه کشورمان افزود: همچنین توافق داریم که در یک جدول زمان بندی شده پنج گذرگاه مرزی به گذرگاه‌های مرزی دو کشور اضافه شود تا مرز‌های ما مرز‌های فعالیت‌های اقتصادی و تجاری تبدیل شود تا دیگر تروریست‌ها جایی برای تداوم فعالیت‌های شومشان نداشته باشند.

امیرعبداللهیان درباره فعالیت‌های تروریستی در مرز‌های مشترک گفت: متاسفانه قدرت‌های خارجی در پی ناامن نگه داشتن منطقه هستند و برخی از این گروه‌های تروریستی با سرویس‌های امنیتی آمریکا و اسرائیل در تماس هستند.
وی با اشاره به دستاورد‌های این سفر گفت: در توافقات به عمل آمده امروز قرار شده اولاً همکاری‌های امنیتی و نظامی تهران و اسلام آباد برای مقابله با گروه‌های تروریستی افزایش یابد. ثانیاً در حوزه‌های مختلف همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی، صنعتی، علمی و انرژی پیشرفت‌های خوبی را شاهد باشیم.
وزیر امور خارجه در پایان اعلام کرد: هیئت‌های دوجانبه‌ای نیز در روز‌های آتی بین دو کشور تبادل خواهند شد.


کد خبر : 83135 || تاریخ : ۱۴۰۲/۱۱/۱۰ || دسته بندی : مجلس و دولت