بهمن صبور:

وزیر اقتصاد،باید برای مشکل کمبود دارو در کشور به مردم پاسخگو باشد

نائب رئیس انجمن داروسازان تهران خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین مشکلات حوزه دارو دخالت نهادهای متعدد است. در این برنامه باید وزیر اقتصاد و آقای سیاح حضور داشتند و به مردم پاسخگو بودند.


به گزارش جامعه ایده آل به نقل از روابط عمومی شبکه آموزش سیما، برنامه «پرسشگر» با محوریت آموزش های عمومی در حوزه درمان و سلامت پنج شنبه 14 تیرماه ساعت 21 روی آنتن شبکه آموزش رفت.
غلامرضا رضوانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و بهمن صبور، نائب رئیس انجمن داروسازان تهران به صورت حضوری، همچنین دکتر عبدالله زاده ، عضو هیئت مدیره سندیکای توزیع کنندگان صنایع داروی انسانی و مرتضی خیرآبادی عضو هیات مدیره سندیکای صاحبان داروهای انسانی به صورت تلفنی در این برنامه به بحث و گفتگو پرداختند.
در ابتدای این بحث دکتر عبدالله زاده تاکید کرد: هزینه تولید دارو متاثر بر تورم کلی حاکم بر اقتصاد کشور است و مشکل تنها کمبود ارز در این حوزه نیست.
وی با اشاره به کمبود دارو گفت: برای کمبودها باید پیش بینی درستی داشته باشیم و اینکه ما منتظر کمبود دارو در داروخانه ها باشیم و سپس تصمیم بگیریم اشتباه است. او درباره وضعیت انبارهای ذخیره دارو اشاره داشت که برای 40 روز داروی ذخیره شده داریم و به طور کلی وضعیت ذخیره چندان مناسب نیست.
در ادامه این برنامه بهمن صبور ، نائب رئیس انجمن داروسازان تهران خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین مشکلات حوزه دارو دخالت نهادهای متعدد است .
وی اشاره کرد:در این برنامه باید وزیر اقتصاد و آقای سیاح حضور داشتند و به مردم پاسخ گو بودند. چرا که تصمیم های این افراد باعث بروز چنین مشکلاتی در حوزه دارو شده است .
بهمن صبور افزود: یکی از مشکلات مهم ما در این حوزه این است که هماهنگی بین نهادهای مختلف دخیل در حوزه دارو وجود ندارد و نمونه اش را می توان در مورد طرح دارویار مشاهده کرد.


کد خبر : 76932 || تاریخ : ۱۴۰۲/۰۴/۱۷ || دسته بندی : اقتصاد کلان و بودجه