به همت مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی:

نشست "درس آموخته های مدیریت تجمعات انبوه با تاکید بر مراسم اربعین"، اول اسفندماه برگزار می شود

نشست تخصصی « درس آموخته های مدیریت نظام سلامت در تجمعات انبوه با تاکید بر مراسم اربعین حسینی(ع) »، روز اول اسفندماه سالجاری، به همت مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و با همکاری سازمان اورژانس کشور برگزار می شود.


به گزارش جامعه ایده آل به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، این نشست تخصصی، با مشارکت مسئولان و متخصصان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان اورژانس کشور، انجمن علمی سلامت در حوادث و بلایا ایران، مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و به میزبانی این دانشگاه برگزار می شود.

 نشست « درس آموخته های مدیریت نظام سلامت در تجمعات انبوه با تاکید بر مراسم اربعین حسینی(ع) » در چهار قالب " مدیریت (فرماندهی و کنترل)، اقدامات بهداشتی، اقدامات اورژانس پیش بیمارستانی و اقدامات درمانی در تجمعات انبوه- اربعین حسینی " برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش، در بخش "مدیریت (فرماندهی و کنترل) در تجمعات انبوه- اربعین حسینی"، مباحثی  نظیر " ارزیابی خطر و تدوین برنامه، هماهنگی درون و برون بخشی، ارتباطات خطر، مدیریت پشتیبانی (نیروی انسانی، دارو و تجهیزات پزشکی)، مدیریت پشتیبانی و نیروی انسانی، دارو و تجهیزات پزشکی، مدیریت منابع و زنجیره تامین منابع ( مالی- نیروی انسانی- منابع فیزیکی- اقلام و تجهیزات )، ایمنی و امنیت، مدیریت کنترل خطرات ناشی از حوادث آب و هوایی (گردوغبار، ریزگردها، طوفان و سیل)، مدیریت و کنترل خطرات ناشی از حوادث ترافیکی، مدیریت و کنترل خطرات ناشی از حوادث انسان ساخت، استفاده از زیرساخت های فناوری اطلاعات و سلامت الکترونیک، مدیریت داوطلبین، ثبت تجارب و درس آموخته های نظام سلامت و نظارت و ارزیابی " مورد بررسی قرار می گیرند.

 در بخش دوم با عنوان " اقدامات بهداشتی در تجمعات انبوه - اربعین حسینی "، موضوعاتی همچون " اپیدمی و بیماری های غیرواگیر، تامین بهداشت محیط و HSE، حمایت روانی، اجتماعی و توانبخشی، تغدیه و امنیت غذایی، خدمات پاراکلینیکی و آزمایشگاهی و آموزش سلامت و بهداشت عمومی " از سوی متخصصان و کارشناسان ارائه خواهد شد.

این گزارش همچنین حاکیست که " اقدامات اورژانس پیش بیمارستانی تجمعات انبوه- اربعین حسینی "، به عنوان بخش سوم این نشست، به  مباحثی مانند " ارزیابی سریع پیش بیمارستانی و فرماندهی صحنه، اعزام و راهبری تیم های عملیاتی پیش بیمارستانی و تریاژ و توزیع مصدومین " می پردازد.

 " افزایش ظرفیت بیمارستانی و نقش بیمارستان های سیار، تریاژ بیمارستانی و خدمات درمانی،  انتقال امن بیمارستانی، تخلیه بیمارستانی و مدیریت ازدحام در بیمارستان و انتقال خون و ذخایر خونی " نیز از دیگر مواردی است که در بخش چهارم این نشست تحت عنوان " اقدامات درمانی در تجمعات انبوه "، به شرکت کنندگان ارائه خواهد شد.

در این گزارش تاکید شده است: علاقه مندان به شرکت در این نشست می توانند از طریق پورتال سازمان اورژانس کشور به آدرس  (http://ems.health.gov.ir)  قسمت حوادث غیرمترقبه، نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند و یا در صورت لزوم با شماره های  45115745 -021 و یا  45115743 -021 تماس بگیرند.

 گفتنی است که در این گردهمایی، با اهدای جوایز، اعطای تقدیرنامه و یا اعتبار ارزیابی عملکرد و ارتقای شغلی کارکنان، از تجارب برتر قدردانی می شود.

انتهای پیام/


کد خبر : 73769 || تاریخ : ۱۴۰۱/۱۱/۲۷ || دسته بندی : بهزیستی و توانبخشی