مرتضوی در سفر به کرمانشاه:

باید نرخ بیکاری کرمانشاه در یک بازه زمانی چندساله کاهش یابد/ نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه کرمانشاه: نباید آمار بیکاری در استان بالا باشد

وزیر تعاون، کار و رفاه جتماعی گفت: باید نرخ بیکاری کرمانشاه در یک بازه زمانی کاهش یابد و هدف از سفرهای استانی رئیس‌جمهور علاوه بر دیدار با مردم، ایجاد توازن در حوزه‌های مختلف استان‌های سراسر کشور است.


به گزارش جامعه ایده آل به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه، «سیدصولت مرتضوی» که در دومین روز از ایام‌الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی به منظور بازدید و افتتاح چند طرح اشتغال‌زایی امروز، پنج‌شنبه سیزدهم بهمن‌ماه به کرمانشاه سفر کرده است، در دیدار با نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه کرمانشاه افزود: همه باید آستین همت را بالا زده و نسبت به رفع مشکلات مختلف استان‌ها گام برداریم.
 
وی با بیان اینکه در سفر رئیس‌جمهور به کرمانشاه تصمیمات خوبی برای این استان اتخاذ شد، افزود: باید تلاش کرد نرخ بیکاری در استان کرمانشاه را در یک بازه زمانی چندساله کاهش دهیم.
 
مرتضوی بر آموزش‌های متناسب با ظرفیت‌های استان، فعال‌سازی مراکز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای، هنرستان‌ها و مراکز دانشگاهی علمی و کاربردی تأکید کرد و گفت: اگر دانش‌افزایی وجود داشته باشد، اشتغال که پیش‌درآمد ازدواج و مسکن است نیز ایجاد می‌شود.
 
«آیت‌الله مصطفی علما» نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه کرمانشاه نیز در این دیدار گفت: کرمانشاه استان تلاش و مجاهدت است و شایسته نیست میزان بیکاری در آن بالا باشد.
 
وی افزود: برخی مشکلات این استان حدود ۱۵ سال است که مرتفع نشده است و همه وظیفه دارند برای حل این مشکلات نهایت تلاش خود را به‌کار گیرند.
 
امام‌جمعه کرمانشاه گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف مسئولان باید حول سه محور مسکن، شغل و ازدواج برای جوانان باشد تا جوانی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شود بلافاصله سرکار رفته و تشکیل خانواده دهد.
 
وی تأکید کرد: استان کرمانشاه یکی از استان‌های مرزی فعال کشور است که با داشتن مرزهای پررونق نباید آمار بیکاری در آن بالا باشد.


کد خبر : 73420 || تاریخ : ۱۴۰۱/۱۱/۱۴ || دسته بندی : تعاون ،کار و رفاه اجتماعی