امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگر نیاز به ترویج اندیشه زنده یاد البرز دارد/تقدیر از ٤۷ دانش آموز نخبه کشور

مدیر عامل بنیاد فرهنگی البرز گفت: امروزه جامعه ما بیش از هر زمان دیگر نیاز به ترویج ایده و اندیشه زنده یاد البرز دارد تا همانند ایشان،خیّرین و واقفین در مسیر پیشرفت علمی مشارکت فعالتری داشته باشند تا از این رهگذر، شاهد شکوفایی هر چه بیشتر استعداد نخبگان علمی کشور و اعتلای نام ایران عزیزمان باشیم.


به گزارش جامعه ایده آل ؛حیدر ارشدی مدیر عامل بنیاد فرهنگی البرز در ابتدای مراسم شصتمین سال جایزه این بنیاد در بخش دانش آموزی گفت: در ایران زمین از دیرباز زنان و مردان نیکوکار و فرهیختهای زیستهاند که داشته ها و اموال خود را سخاوتمندانه صرف خدمت به مردمان و اعتال و سربلندی سرزمین خود کرده اند. طیف وسیعی از امور خیرخواهانه اعمّ از احداث بناهای عام المنفعه، اطعام مساکین، کمک به درمان بیماران، رهانیدن اسیران و زندانیان از بند، و نیز خدمات فرهنگی و علمی را شامل میشود.

وی ادامه داد: در این میان اندکشمارند، کسانی که توجه ویژه ای بر خدمات علمی، فرهنگیِ جاری و مستمر داشته باشند که از جمله در عصر ما باید از شادروان حسینعلی البرز مؤسس بنیاد فرهنگی البرز نام برد. او که جایگاهش در آسمان، یقیناً بر سر سفره سبز خدا، کنار بزرگان و نیکان جاودانه است و یادش در زمین تا همواره به نیکی و بزرگی و مهر بر زبانها جاری.چه بسیار نام آوران و اندیشمندان که در جایگاه های ارزشمند مدیریتی و علمی که از لطف ایشان در زمان دانش اندوزی بهره برده اند، خود در حال بهره رساندن به مردم سرزمینمان ایران و حتی دیگر مردمان در سراسر دنیایند و تا زمانی که آنان در حال خدمتند، ثواب و اجر نصیب بنیانگذار خوشفکر "بنیاد فرهنگیالبرز" خواهد شد.

ارشدی افزود:جایزه البرز به عنوان ثمره این بنیاد و قدیمی ترین جایزه علمی کشور با سابقه ای شصت ساله، برخاسته از ایمان، انگیزه و اراده است که قصد دارد در مسیر حمایت از فکر و اندیشه نخبگان، راهنما و شوق آفرین بوده و موجب تقویت روحیه و اراده دانشپژوهی جامعه علمی گردد و برای "تسکین آلام بشری، رفاه زندگی انسانی و ارتقای حیثیت ایرانی در جامعه جهانی"، عزت و افتخار کسب نماید.امروزه جامعه ما بیش از هر زمان دیگر نیاز به ترویج ایده و اندیشه زنده یاد البرز دارد تا همانند ایشان،خیّرین و واقفین در مسیر پیشرفت علمی مشارکت فعالتری داشته باشند تا از این رهگذر، شاهد شکوفایی هر چه بیشتر استعداد نخبگان علمی کشور و اعتلای نام ایران عزیزمان باشیم.

ارشدی تصریح کرد: خداوند علیم را سپاسگزارم که برای سالی دیگر به بنیاد فرهنگی البرز این توفیق را ارزانی داشت تا شصتمین سال جایزه البرز دانشآموزی را با شأنیتی متناسب با منزلت دانش آموزان برتر این مرز و بوم عملیاتی نماید تا از این گذر، گامی مؤثر در جهت تعالی ایران عزیزمان در مسیر دانایی برداشته باشد.در سال جاری، مراسم جایزه البرز 1401 در بخش نخبگان با هدف تجلیل از دانشمندان، نوآوران،دانشگاهیان و حوزویان برتر سراسر کشور در نیمه اول سال برگزار شد و امروز شاهد آئین تقدیر از دانش آموزان برتر و برگزیدگان نهایی جایزه البرز هستیم.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی البرز یادآور شد:در مراسم امروز، از 47 نفر از دانش آموزان برتر فارغ التحصیلِ پایه نهمِ مقطع متوسطه اول و پایه دوازدهمِ مقطع متوسطه دوم در رشته های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و معارف اسلامی، فنی و حرفه‌ای و کاردانش سراسر کشور تقدیر می شود.

وی ادامه داد: شایان ذکر است رقم نقدی جایزه البرز 1401 قریب یک میلیارد و دویست میلیون تومان تعیین شده که در بخش دانش آموزان مقطع متوسطه دوم هر نفر 30میلیون تومان و در بخش دانش آموزان مقطع متوسطه اول هر نفر 20 میلیون تومان است که همراه با گواهی جایزه البرز به آنها اعطا میشود. انشااله در مراسم امروز، با اعطای جوایز ایشان، شاهد درخشش بیش از پیش این عزیزان در عرصه های مختلف علمی و فرهنگی برای اعتلای میهن عزیزمان خواهیم بود.

ارشدی گفت:در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره واقف نیکسرشت زنده یاد حسینعلی البرز که با نیّتی شریف، این بنیاد را بنیان نهاد، از تمامی سازمانهای همکار در جایزه بنیاد البرز 1401 دانش آموزی شامل سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت آموزش و پرورش، بنیاد ملی نخبگان و رسانه ملی تقدیر و تشکر مینمایم.حضور اساتید و چهره های ماندگار علمی حاضر در جلسه و اولیاء و دانش آموزان عزیز را نیز که مایه فخر و مباهات میهن اسالمی مان هستند، ارج مینهم و با ذکر جمالتی از واقف نیک سرشت، زنده یاد البرز، عرایضم را به پایان می رسانم:

من تصمیم گرفتم ثروتم را به جای آنکه در اختیار بازماندگان خویش قرار دهم، تماماً در اختیار فرزندان وطن که آنان را نیز فرزندان خود می دانم، قرار دهم تا به نحو شایسته تری به مصرف برسد. اکنون ثروت من، مال نابغه های ایران است.
نامش جاودانه، وقفش ماندگار و اندیشه اش پایدار.


کد خبر : 71278 || تاریخ : ۱۴۰۱/۰۸/۱۶ || دسته بندی : اوقاف و امورخیریه