معاون پارلمانی رئیس جمهور:

توسعه بیمه اجتماعی از مهمترین اهداف است که بر اساس سند تحول و توجه ویژه دولت سیزدهم به مناطق محروم محقق خواهد شد

معاون پارلمانی رئیس جمهور با حضور در همایش روز ملی روستا و عشایر به اهداف صندوق بیمه اجتماعی و گسترش بیمه اجتماعی اشاره داشت.


به گزارش جامعه ایده آل ؛ دکتر سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اهداف صندوق بیمه اجتماعی اظهار داشت: تحول و توسعه بیمه اجتماعی از مهمترین اهداف است که بر اساس سند تحول و توجه ویژه دولت سیزدهم به مناطق محروم محقق خواهد شد.


حسینی در ادامه با تشریح اسناد بالادستی در خدمت به مردم بیان داشت: اصلاح قوانین، ساختارها و تشکیلات سازمانها و صندوق‌های بیمه‌گر اجتماعی به منظور تأمین عدالت و یکسان‌سازی قواعد و مقررات بیمه‌ای و جلوگیری از ایجاد و انباشت بدهی‌های دولت و رعایت قواعد بیمه‌ای و تأمین بار مالی تضمین شده و بین نسلی از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص تأمین اجتماعی است.

وی در ادامه گفت: بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برخورداری از تأمین اجتماعی از نظر بازنشستگی، بیکاری، سالمندی، ازکارافتادگی، بی‌سرپرستی، درراه‌ماندگی، حوادث و سوانح، نیاز به خدمات بهداشتی درمانی و مراقبت‌های پزشکی به صورت بیمه و غیره، حقی است همگانی. دولت موظف است طبق قوانین از محل درآمدهای عمومی و درآمدهای حاصل از مشارکت مردم، خدمات و حمایتهای مالی فوق را برای یک یک افراد کشور تامین کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور کاهش فقر را از مهمترین اثرات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر عنوان کرد و افزود: برای نظام جمهوری اسلامی زیبنده نیست که فقر مطلق داشته باشد و در همین راستا برای کاهش فقر اقدامات ارزشمندی ارائه کرده و دستگاه‌های اجرایی بر اساس وظیفه تلاش کنند.

حسینی از اقدام دولت برای ارائه لایحه بیمه رایگان بانوان دارای سه فرزند و بیشتر ساکن روستا خبر داد و افزود: این لایحه در راستای قانون حمایت از خانواده و سیاستهای جوانی جمعیت تهیه شده است.

در ادامه همایش پس سخنان دکتر حسینی، اجرای رسمی پرداخت از اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به مستمری بگیران تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر، رونمایی شد.


کد خبر : 70737 || تاریخ : ۱۴۰۱/۰۷/۱۸ || دسته بندی : تعاون ،کار و رفاه اجتماعی