معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران اعلام کرد:

تلاش برای مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل تقاطع همت- کن همچنان ادامه دارد

تلاش برای مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل تقاطع بزرگراه شهید همت با رودخانه کن پس از مدت ها وقفه از سرگرفته شد.


به گزارش جامعه ایده آل به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ضمن اعلام خبر فوق افزود: علیرغم اعلام اتمام عملیات مقاوم سازی و بهسازی پل تقاطع بزرگراه شهید همت با رودخانه کن در دوره قبلی مدیریت شهری پایتخت، پیشرفت عملیات اجرایی این پروژه از مرز حدود 50 درصد فراتر نرفته و تلاش برای تکمیل این پروژه ادامه دارد.
وی با بیان آنکه پل تقاطع همت- کن با توجه به زمان احداث آن یعنی سال 1370 یکی از پل های قدیمی شهر تهران به شمار می آید، گفت: عملیات مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای این پل سواره رو از سال 1396 آغاز و سپس از سال 1397 با وقفه ای چهارساله مواجه شد. تا اینکه با واگذاری مجدد پروژه های مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل ‌های شهر تهران به شرکت یادمان سازه، مجددا در دستور کار این شرکت قرار گرفت.
به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، در حال حاضر خاکبرداری اطراف ستون‌های مقاوم سازی نشده در حال انجام است تا در گام های بعدی عملیات کاشت آرماتور، اجرای ژاکت بتنی و تقویت فونداسیون صورت پذیرد.
گفتنی است تقاطع بزرگراه شهید همت با رودخانه کن از 2 دستگاه پل با سیستم سازه ای تیر پیش ساخته بتنی و دال درجا به طول هریک 230 متر و عرض 22 متر با مجموع 11 دهانه و 176 ستون تشکیل شده است.


کد خبر : 70458 || تاریخ : ۱۴۰۱/۰۶/۳۰ || دسته بندی : شهری و رفاهی