رئیس دانشکده سلامت اجتماعی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

دانشکده سلامت اجتماعی، می تواند به ارتقای شاخص های رفاه اجتماعی در جامعه کمک کند

رئیس دانشکده سلامت اجتماعی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی امروز (یکشنبه) با حضور در نشست هیات رئیسه دانشگاه که مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی نیز شرکت داشت، گفت: هفت دپارتمان این دانشکده می توانند به ارتقای شاخص های رفاه اجتماعی در جامعه کمک کنند.


به گزارش جامعه ایده آل ، دکتر فرهاد نصرتی نژاد از دانشکده در شرف تاسیس " سلامت اجتماعی " به عنوان اولین دانشکده سلامت اجتماعی در ایران و خاورمیانه، و یکی از معدود دانشکده های این حوزه در دیگر کشورهای دنیا نام برد و افزود: بخش های مختلف رفاه اجتماعی مانند " سلامت، آموزش، مسکن و تامین اجتماعی به هنگام بازنشستگی " می توانند از طریق متخصصان این حوزه، تدوین برنامه هفتم توسعه کشور و ارائه راهکارهای عملی، با یکدیگر هماهنگ شده و به ارتقای رفاه اجتماعی در جامعه کمک کنند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت چندین دستگاه و نهاد در حوزه سلامت اجتماعی که بدون ایجاد همگرایی و هماهنگی، فعالیت های حتی موازی انجام می دهند، گفت: فعالیت اثربخش این مجموعه از نهادها با وجود تولیت علمی در راس آن، امکانپذیر است و دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی می تواند تولیت علمی و تخصصی این مجموعه را به عهده داشته باشد.

دکتر نصرتی نژاد، دیده بانی و رصد مسایل اجتماعی را از دیگر پتانسیل های دانشکده سلامت اجتماعی و مجموعه متخصصان زیرمجموعه آن دانست و افزود: بسیاری از عوامل موثر بر سلامت، خارج از نظام سلامت و مربوط به مسایل اجتماعی در جامعه هستند که با بررسی و مطالعه آنها، تهیه خلاصه های سیاستی از نتایج مطالعات و ارائه آن به دولت، می توان در رفع مشکلات نقش داشت.

وی در بیان اهمیت سلامت اجتماعی و تاثیر آن بر دیگر ارکان جامعه، گفت: « افزایش مشارکت مردم که یک امر اجتماعی است، ایجاد انسجام اجتماعی که ضرورت جامعه است، ایجاد همگرایی فرهنگی در جامعه و توجه جدی به بخش پیشگیری که بیشتر به سلامت اجتماعی برمی گردد » ، از جمله تاثیرات سلامت اجتماعی در جامعه و نشاندهنده اهمیت و جایگاه آن در نظام سلامت کشور است.

 وی همچنین افزود: با توجه به اهمیت سلامت اجتماعی و پرداختن به ابعاد مختلف آن، می توان به ضرورت راه اندازی دانشکده سلامت اجتماعی در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی که دانشگاهی منحصربفرد در میان دانشگاه های علوم پزشکی کشور است، پی برد.

 گفتنی است؛ افتتاح دانشکده سلامت اجتماعی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی به عنوان اولین دانشکده سلامت اجتماعی در کشور، از جمله برنامه های پیشنهادی رئیس دانشگاه به وزارت بهداشت برای هفته دولت است.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور


کد خبر : 69213 || تاریخ : ۱۴۰۱/۰۵/۲۴ || دسته بندی : بهزیستی و توانبخشی