مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس عنوان کرد:

نقش آفرینی خبرنگاران به بالندگی جامعه و کاهش فاصله میان نظام سیاسی و مردم کمک می کند /رشد ۶۴ درصدی بازدید از موزه در یکسال اخیر

جامعه ایده آل _ دكتر علی اصغر جعفری گفت: امروز خبرنگاری در جایگاه خوبی قرار گرفته است و مردم به آنها توجه دارند که این سرمایه مهمی برای آنها است. نقش آفرینی خبرنگاران به بالندگی جامعه و کاهش فاصله میان نظام سیاسی و مردم کمک می‌کند. علاوه بر این ایجاد و گسترش عدالت و اهمیت به خواست مردم نقش آفرینند.


به گزارش جامعه ایده آل ؛نشست خبری دكتر علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس صبح امروز شنبه 22 مردادماه بمناسبت سالروز شهادت شهید صارمی  "روز خبرنگار " با حضور جمعی  اصحاب رسانه در محل موزه برگزار گردید.
دکتر جعفری در این نشست ، ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، گفت: خبرنگاران مجاهدت های ارزشمندی را به جان می خرند و با کار سخت و طاقت فرسا اما اثربخش و زیبا باعث رضایت مردم، وحدت عمومی، ارتقای سطح دانش عمومی، بالندگی، کاهش آلام مردم، گسترش عدالت و انسجام ملی و ارتقای سرمایه اجتماعی می شوند.
وی افزود: در نظر سنجی های صورت گرفته خبرنگاران از نظر اعتماد مردم، در جایگاه خوبی قرار گرفته دارند و جامعه مدیون مجاهدت های شبانه روزی شما هستند.
مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، در ادامه  گفت: در گذشته جایگاه خبرنگار برای عموم مردم مشخص نبود اما هر چه از زمان می‌گذرد ارزش این حرفه بیش از گذشته می‌شود و مورد توجه قرار می‌گیرد.
وی افزود: امروز خبرنگاری در جایگاه خوبی قرار گرفته است و مردم به آنها توجه دارند که این سرمایه مهمی برای آنها است. نقش آفرینی خبرنگاران به بالندگی جامعه و کاهش فاصله میان نظام سیاسی و مردم کمک می‌کند. علاوه بر این ایجاد و گسترش عدالت و اهمیت به خواست مردم نقش آفرینند.
جعفری در ادامه با اشاره به اهمیت موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تصریح کرد: موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس امروز به عنوان یک عنصر موثر و مهم در غرب آسیا دارای اعتبار و اهمیت است و توانسته توفیقات خوبی بدست آورد. سال ۱۴۰۰ سال خوبی برای موزه ملی انقلاب اسلامی بود بود با تصویب مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، علاوه بر ارتقا به عنوان موزه ملی، مجموعه حفظ و نشر آثار دفاع مقدس اشتان تهران نیز به این مجموعه واگذار شد. علاوه بر این در سال گذشته دپارتمان آموزشی در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس راه‌اندازی و درحال حاضر در سه رشته در مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو می پذیرد.
وی در ادامه با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون پنج هزار نفر از عموم مردم، اهالی فرهنگ و هنر، نخبگان و مسئولان از موزه ملی انقلاب و دفاع مقدس دیدن کردند، ادامه داد: قبل از شیوع ویروس کرونا هر ساله ۲ تا سه هزار نفر از این مکان دیدن می کردند.
مدیرعامل موزه ملی انقلاب و دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر میانگین رشد بازدید کنندگان از موزه های کشور ۲۰ درصد ولیکن میانگین رشد بازدیدکنندگان از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ۶۴ درصد بوده است.
جعفری با بیان اینکه بازدید از موزه ها با شیوع ویروس کرونا از سال ۱۳۸۸ به حالت تعلیق درآمد، گفت: سعی کردیم از فضای این مجموعه برای اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و تزریق واکسن برای مردم استفاده کنیم.
وی افزود: در نوروز امسال ۶۰ تئاتر خیابانی در محوطه موزه اجرا شد و تا پایان سالجاری نیز برنامه های دیگری در حوزه فرهنگی، هنری، موسیقی و اجتماعی در این مجموعه برگزار می شود تا علاوه بر استفاده از ظرفیت موجود مردم بیشتر با این فضای فرهنگی آشنا شوند.
مدیرعامل موزه ملی انقلاب و دفاع مقدس با بیان اینکه در نشریه سرو به صورت تخصصی مطالب مربوط به انقلاب و دفاع مقدس نوشته می شود و مورد اقبال قرار گرفته است، گفت: تا پایان امسال خبرگزاری سرو راه اندازی می شود.
در پایان این مراسم خبرنگاران و اصحاب رسانه به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند و با اهدای هدایایی از این فرماندهان حوزه رسانه تقدیر و تجلیل شد.


کد خبر : 69138 || تاریخ : ۱۴۰۱/۰۵/۲۲ || دسته بندی : ایثارو مقاومت