آغاز ثبت‌نام در سومین دوره طرح سنجش و سطح‌بندی داوران مسابقات قرآن کریم کشور

داوطلبانِ دریافتِ مدرک داوری مسابقات قرآن کریم تا یکم مردادماه فرصت دارند با مراجعه به ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر کشور در سومین دوره طرح سنجش و سطح‌بندی داوران مسابقات قرآن کریم ثبت‌نام نمایند.


به گزارش جامعه ایده آل ؛حمید مجیدی مهر رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کریم درخصوص سومین دوره طرح سنجش و سطح‌بندی داوران مسابقات قرآن کریم اعلام کرد: داوطلبانِ دریافتِ مدرک داوری مسابقات قرآن کریم تا یکم مردادماه فرصت دارند با مراجعه به ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر کشور در سومین دوره طرح سنجش و سطح‌بندی داوران مسابقات قرآن کریم ثبت‌نام نمایند. پس از ثبت‌نام اولیه داوطلبان در استان، ابتدا بررسی اولیه صورت گرفته و سپس به ‌منظور ثبت‌نام نهایی، لینک سامانه ثبت‌نام برای افراد متقاضی ارسال‌ خواهد شد.
حمید مجیدی مهر در ادامه به برخی از شرایط عمومی ثبت‌نام در این دوره از جمله: دارا بودن تابعيت جمهوري اسلامي ايران- دارا بودن سلامت جسمی و روحی متناسب با شرایط و شئون داوری به ویژه شنوایی و بینایی و سرعت عمل مطلوب- دارا بودن مدرک تحصیلی حداقل دیپلم  - دارا بودن شرایط سنی لازم (حداقل 27 سال و حداکثر 63 سال سن) اشاره نمود.
دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کریم کشور همچنین با اشاره به اینکه در دو دوره اول و دوم این طرح ملی؛ حدود 500 نفر موفق به اخذ مدرک داوری در مسابقات در سطوح 1 تا 4 در رشته‌های تجوید، وقف و ابتدا، صوت، لحن و صحت حفظ شده‌اند، سطح بندی جدید داوران را بر اساس بررسی کارشناسی جدید اعلام نمود:
سطح1: شامل مسابقات ملی قرآن ج.ا.ا (سراسری سازمان اوقاف و امور خیریه).
سطح2: شامل مسابقات استان‌های تراز یک سازمان اوقاف و امور خیریه (اصفهان، تهران، خراسان رضوی، خوزستان و قم)- مرحله کشوری مسابقات: دانش‌آموزان و فرهنگیان؛ مسابقات ملی دانشجویان؛ دانشجویان (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ دانشگاه‌های آزاد، علمی کاربردی و پیام نور)؛کل نیروهای مسلح؛ هر یک از نیروهای «ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، وزارت دفاع» و بسیج مستضعفین؛ طلاب علوم دینی (شیعه و اهل سنت)؛ کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد «مدهامَّتان»؛ سایر مسابقات هم‌تراز با هر یک از مسابقات سطح 2 حسب تصویب ستاد عالی یا شورای معین.
سطح3:  شامل مسابقات سایر استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه؛ مسابقات شهرستان‌های تراز یک سازمان اوقاف و امور خیریه (شهرستان مرکز هر یک از استان‌های تراز یک)؛  مرحله استانی دانش‌آموزان و فرهنگیان؛ دانشجویان (دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ دانشگاه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ واحدهای دانشگاه‌های آزاد، علمی کاربردی، پیام نور و سایر دانشگاه‌ها)؛ بخش‌های اصلی زیرمجموعه هر یک از نیروهای مسلح (مانند نیروهای چهارگانه ارتش و ...)؛ مرحله استانی طلاب علوم دینی (شیعه و اهل سنت)؛ مرحله استانی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد؛ مرحله کشوری سایر وزارتخانه‌ها؛ سایر مسابقات هم‌تراز با هر یک از مسابقات سطح 3 حسب تصویب ستاد عالی یا شورای معین.
سطح4: شامل مسابقات سایر شهرستان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه؛ سایر مراحل مسابقات دانش‌آموزان و فرهنگیان؛مسابقات یگان‌ها در هر یک از نیروهای مسلح؛مرحله شهرستانی طلاب علوم دینی (شیعه و اهل سنت)؛مرحله شهرستانی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد؛مرحله استانی و پایین‌تر در سایر وزارتخانه‌ها؛سایر مسابقات هم‌تراز با هر یک از مسابقات سطح چهار.
مجیدی مهر گفت: داوری مسابقات بین‌المللی، در این سطح‌بندی لحاظ نشده است و داوران مربوط، هر سال بر مبنای آیین‌نامه به‌کارگیری داوران، به پیشنهاد کمیته علمی و فنی ستاد عالی مسابقات از بین داوران حائز شرایط سطح 1 و با توجه به سایر توانمندی‌ها و بر اساس اولویت‌های دستگاه‌های برگزار کننده، انتخاب خواهند شد. رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: قضاوت داوران سطوح بالاتر در سطوح پایین‌تر بلامانع است.
وی با اشاره به این موضوع که با توجه به یکسان نبودن سطح کمی و کیفی اجرای مسابقات سراسری قرآن کریم توسط مؤسسات مردم‌نهاد؛ سطح مسابقه و سطح داوران مجاز به داوری در اینگونه مسابقات هنگام صدور مجوز برگزاری تعیین خواهد شد. البته سطوح مسابقات با توجه به گزارش های ناظر اعزامی و پس از تایید شورای معین ستاد عالی هماهنگی مسابقات قابل تجدید نظر است.


کد خبر : 68163 || تاریخ : ۱۴۰۱/۰۴/۱۶ || دسته بندی : اوقاف و امورخیریه