کارشناس شبکه برون مرزی سحر در بازدید از موزه عنوان کرد:

دفاع مقدس؛ عاشورا بود و این موزه حرکتی زینبی است

دکتر نقوی با اشاره به نقش حضرت زینب (س) در تبیین واقعه کربلا و قیام حضرت اباعبدالله (ع ) در طول تاریخ گفت: انقلاب و دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران رویدادی همچون واقعه کربلا و قیام امام حسین (ع) بود و این موزه با روایت واقعی، هنرمندانه و جذاب آن، حرکتی زینبی است.


به گزارش جامعه ایده آل به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، دکتر راشد عباس نقوی کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه در شبکه برون مرزی سحر، آقای حیدرعباس عابدی مسئول و بنیانگذار مدرسه الهادی کراچی پاکستان به همراه جمعی از اساتید این مدرسه از تالارهای هفت گانه و سراسرنمای مقاومت موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید کردند.
در جریان این بازدید دکتر نقوی با بیان اینکه اگر واقعه ای در طول تاریخ به درستی تبیین و روایت نشود در گذر زمان به ورطه فراموشی سپرده خواهد شد گفت: در این مجموعه عظیم با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا، فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس و نهضت انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت به زیبایی به تصویر درآمده است.
وی در ادامه با اشاره به نقش حضرت زینب (س) در تبیین صحیح و ماندگاری واقعه کربلا و قیام حضرت اباعبدالله (ع ) در طول تاریخ گفت: انقلاب و دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران رویدادی همچون واقعه کربلا و قیام امام حسین (ع) بود و این موزه با روایت و بازگویی واقعی، هنرمندانه و جذاب آن، حرکتی زینبی است.
در پایان این بازدید دکتر فؤاد ایزدی دانشیار دانشکده مطالعات جهان دانشکاه تهران در جمع میهمانان موزه حاضر شد و طی سخنانی جایگاه انقلاب اسلامی ونقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه و عرصه جهانی را تشریح کرد و پاسخگوی سوالات حاضرین بود.

 


کد خبر : 68018 || تاریخ : ۱۴۰۱/۰۴/۰۸ || دسته بندی : ایثارو مقاومت