رسیدگی ستاد تسهیل به بیش از ۳۰ هزار پرونده تولیدی در سال و اجرای حدود ۷۲ درصد مصوبات مربوطه/ به سمت رفع مشکلات زیربنایی گام برداشته‌ایم

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور در نشست ستاد مرکزی پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه اعلام کرد: به‌طور متوسط، سالانه بیش از ۳۰ هزار پرونده در این ستاد بررسی‌شده و ۶۰ تا ۷۲ درصد مصوبات مرتبط به آن‌ها نیز اجرا شده است.


به گزارش جامعه ایده آل، صدیف بیک‌زاده در این نشست ضمن قدردانی از اقدامات قوه قضاییه در پیشبرد برنامه‌ها و تسهیل در انجام اقدامات دولت در اقتصاد و تولید، گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای رفع مشکلات، کارگروه‌های ویژه‌ای در قالب ۱۰ کمیته تخصصی تشکیل داده است که این کارگروه‌ها در استان‌ها نیز در حال فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: در چهار سال اخیر، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها به ۲۰ تا ۴۰ هزار پرونده واحدهای تولیدی رسیدگی کرده و به‌طور متوسط سالانه بیش از ۳۰ هزار پرونده مطرح‌شده که ۶۰ تا ۷۲ درصد مصوبات اجرا شده است. در این میان، ۶۸ درصد مصوبات در ستاد جنبه سیاست‌گذاری و مابقی جنبه تولیدی داشته که اقدامات انجام‌شده بیانگر این است که به سمت رفع مشکلات زیربنایی گام برداشته‌ایم.

بیک زاده اضافه کرد: ۲۸ درصد مصوبات حوزه سیاست‌گذاری اجراشده و ۵۰ درصد از کل این مصوبات در حال پیگیری است، همچنین ۲۲ درصد این موارد در حوزه مالی و بانکی بوده است.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور توضیح داد: این در حالی است بیش از ۷۰ هزار واحد صنعتی در کشور وجود دارد که هزار و ۵۶۰ واحد تحت تملک بانک‌ها قرار دارد و بیشترین تملک واحدهای صنعتی در اختیار بانک‌ها در استان‌های تهران، مازندران، لرستان، فارس، خراسان رضوی و همدان و کمترین میزان تملک واحدهای صنعتی در اختیار بانک‌ها در استان‌های بوشهر، چهارمحال بختیاری، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و کهگیلویه و بویراحمد است.

وی اضافه کرد: همچنین از ۷۰ هزار واحد صنعتی در کشور نزدیک به ۱۲ هزار واحد راکد شده است و بیشترین واحدهای راکد در استان‌های اصفهان، تهران، فارس، مازندران و آذربایجان غربی و کمترین واحدهای راکد در استان‌های زنجان، خراسان رضوی، ایلام، خراسان شمالی و جنوبی هستند.


کد خبر : 67714 || تاریخ : ۱۴۰۱/۰۳/۲۷ || دسته بندی : بانک ، بیمه