امامزادگان در پرتو علاقه مردم به قطب‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده‌اند

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه معرفی امامزادگان به مردم یکی از وظایف مهم ما در این سازمان است، گفت: حرم مطهر امامزادگان در پرتو علاقه‌ای که مردم ایران اسلامی به این بزرگواران دارند به قطب‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده‌اند.


به گزارش جامعه ایده آل به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی این سازمان با بیان اینکه امامزادگان مصداق آیه‌ی إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ هستند، اظهار کرد: بسیاری از امامزادگان عالم و راوی حدیث و همچنین شخصیت‌های جریان‌ساز و مهمی بودند؛ امامزادگان برای نشر معارف اهل‌بیت (ع) و مکتب اسلام مهاجرت کردند.
 
وی با تاکید بر اینکه امروزه بقاع متبرکه و امامزادگان کارکردهای بسیار وسیعی دارند، تصریح کرد: حرم مطهر امامزادگان در پرتو علاقه‌ای که مردم ایران اسلامی به این بزرگواران دارند به قطب‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده‌اند.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه بر جایگاه ویژه موضوع زیارت در آموزه‌های دینی ما تاکید کرد و افزود: در راستای نشر معارف اهل‌بیت (ع) برنامه‌های مهم فرهنگی و مذهبی در بقاع متبرکه و امامزادگان برپا می‌شود؛ همچنین بقاع متبرکه در سال‌های اخیر، خدمات اجتماعی را به مردم پیرامون خودشان در موضوعات مختلف ارائه داده‌اند.
 
حجت‌الاسلام عادل بر ضرورت معرفی و شناسانده شدن امامزادگان به مردم و نخبگان کشور تاکید کرد و گفت: قطعا در هر جایی که یک امامزاده‌ای معرفی شده، آثار و برکات آن امامزاده برای مردم نیز بیشتر شده است؛ معرفی امامزادگان به مردم یکی از وظایف مهم ما در سازمان اوقاف و امور خیریه است؛ طبیعتاً معرفی امامزادگان از زوایا و دیدگاه‌های متفاوت برای اقشار مختلف مردم، مهم است و موضوعیت دارد.
 
وی تصریح کرد: جوامع علمی که به‌عنوان نخبگان علمی در جامعه تاثیرگذار خواهند بود، می‌توانند از بُعد علمی به موضوع (امامزادگان) نگاه کنند؛ لذا برگزاری همایش‌ها و کنگره‌های علمی، بخشی از برنامه‌های ما برای معرفی امامزاده‌ها خواهد بود؛ بر همین اساس در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری کنگره‌های علمی طی سال‌های آینده هستیم.  
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به جایگاه ویژه حضرت یحیی بن زید (ع)، یادآور شد: کتاب ارزشمند صحیفه سجادیه توسط ایشان نگهداری و در اختیار امام صادق (ع) قرار داده شد؛ بقعه متبرکه ایشان در گنبدکاووس نیز به‌عنوان محور وحدت شیعه و سنی شناخته می‌شود که این موضوع بسیار مهمی است.
 
حجت‌الاسلام عادل با بیان اینکه مردم اهل سنت منطقه (گنبد کاووس) به زیارت حضرت یحیی بن زید (ع) می‌آیند، خاطرنشان کرد: کنگره ملی حضرت یحیی بن زید (ع) ثابت کرد که برادران اهل سنت، ارادت وافری به اهل‌بیت (علیهم‌السلام) دارند.


کد خبر : 64186 || تاریخ : ۱۴۰۰/۱۱/۰۶ || دسته بندی : اوقاف و امورخیریه