حجت الاسلام مرتضوی مقدم در مراسم گرامیداشت روز زن:

حضرت زهرا (س) با وجود خود به همه زنان عالم شخصیت بخشید/ جاهلیت امروز به نام آزادی، از زن به عنوان ابزاری برای مطامع خود استفاده می‌کند

رئیس دیوان عالی کشور گفت: اسلام به زن ها شخصیت بخشید و به آنها جایگاه داد، در حالی که پیش از رسالت پیامبر(ص) دختران را زنده به گور می کردند و جاهلیت امروز نیز به نام آزادی زن را ملعبه کرده و به عنوان یک ابزار برای مطامع خود استفاده می کنند.


به گزارش جامعه ایده آل به نقل از روابط عمومی دیوان عالی کشور، به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه ی زهرا (س) و روز زن، مراسمی به همین مناسبت در دیوان عالی کشور برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور ضمن تبریک به مناسبت این روز فرخنده و گرامیداشت روز زن اظهار کرد: در دوره ای که دشمنان اسلام پیامبر را ابتر می نامیدند، خداوند متعال دختری به پیامبر (ص) اعطا کرد که سرور زنان دو عالم شد و او را کوثر یعنی چشمه نعمت و خیر نام نهاد که سرچشمه امامت و ولادت شد.

رئیس دیوان عالی کشور در ادامه خطاب به بانوان حاضر در مراسم ادامه داد:  همه چیز حضرت زهرا (س) اعم از همسرداری، رفتار، اخلاق، کردار و سخنش الگویی برای شما  است.

وی تصریح کرد: اسلام به زن ها شخصیت بخشید و به آنها جایگاه داد، در حالی که پیش از رسالت پیامبر(ص) دختران را زنده به گور می کردند و جاهلیت امروز نیز به نام آزادی زن را ملعبه کرده و به عنوان یک ابزار برای مطامع خود استفاده می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم با بیان اینکه جایگاه زن و مرد نزد خداوند یکسان است، گفت: حضرت زهرا (س) با وجود خود به همه زنان عالم شخصیت بخشید، امیدوارم حضرت زهرا سلام الله الگوی اخلاقی، رفتاری و کرداری همه باشد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از بانوان همکار دیوان عالی کشور تقدیر و تشکر شد.


کد خبر : 64147 || تاریخ : ۱۴۰۰/۱۱/۰۵ || دسته بندی : حقوقی و قضایی