انتقاد مردم از انتصابات پرسر و صدا در حوزه‌های اقتصادی/ تغییرات نظام بانکی و بیمه‌ای باید سرعت گیرد

وضعیت نامطلوب اقتصادی و انتصابات پرسر و صدای دولت در حوزه‌های اقتصادی، مردم را از وضعیت موجود ناراضی و شاکی کرده است.


به گزارش جامعه ایده آل؛پایگاه خبری تحلیلی پایشگر نوشت: یکی از دغدغه‌های همیشگی مردم، تبعیض‌ها و انتصابات نزدیکان عرصه قدرت بوده و هست که متاسفانه تاکنون هیچ چاره‌ای برایش اندیشیده نشده است.
در دوران ریاست جمهوری روحانی اصولگرایان حملات شدیدی را علیه او و دولتمردانش به راه انداختند و همواره مقصر وضع موجود را رئیس جمهوری و سیاست‌های دولت تدبیر و امید عنوان می‌کردند.
در شرایط کنونی اما ظاهرا وضعیت بدتر از دوران روحانی شده و انتصابات غیر اصولی و حاشیه ساز، دولت رئیسی را بر لبه تیز تیغ هدایت کرده است.
اخیرا پس از انتصابات مساله دار که باعث کدورت نیروهای انقلابی شده، رئیس جمهور در جمع اعضای هیات دولت گفت که نباید از بانیان وضع موجود در انتصابات استفاده کرد.

بانیان وضع موجود خصوصا در حوزه اقتصادی که با معیشت مردم سرو کار دارند، باید هر چه سریعتر از مناصب خود کنار گذاشته شوند تا روند اصلاحات اقتصادی با سرعت جلو رود‌.

به گفته برخی از اصولگرایان، حجت الله صیدی رئیس فعلی بانک صادرات که در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ رسما در کلاب هاوس به حمایت از نامزد نزدیک به حسن روحانی می پرداخت و سیاست های دولت روحانی را توجیه می‌کرد و همچنین خداداد غریب پور رئیس شرکت سرمایه گذاری سپهر بانک صادرات که در دولت روحانی در راس هولدینگ های اقتصادی دولت بود، از مصادیق بانیان وضع موجود هستند.

غریب پور که از نزدیکان تاجگردون است و بارها حضورش در پست های مختلف باعث ایجاد حاشیه و انتصابات فامیلی شده است چرا باید در دولت رییسی نیز مسئولیت مهم اقتصادی داشته باشد؟! صیدی رئیس فعلی بانک صادرات چرا باید کماکان در دولت عدالت پرور آیت الله رییسی، رئیس بزرگترین بانک مربوط به حوزه صادرات باشد؟
متاسفانه این شرایط در سایر حوزه‌ها از جمله صنعت بیمه نیز حاکم است و انتظارات مردم آن چنان که باید، برآورده نشده است، لذا با توجه به این دغدغه ها، از رئیس جمهوری و سایر دلسوزان واقعی کشور به جد درخواست داریم هرچه زودتر، استارت تغییرات وسیع در نظام بانکی و بیمه ای را آغاز کنند تا از این پس شاهد حضور افرادی که با حضورشان و سیاست‌های ساختارشکنانه شان، آب به آسیاب دشمن می ریزند، نباشیم.

افکار عمومی امیدوارند طی روزهای آینده شاهد تحولات مهم درحوزه اقتصادی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری کشور باشند و با بانیان وضع موجود خداحافظی کنند


کد خبر : 63740 || تاریخ : ۱۴۰۰/۱۰/۲۳ || دسته بندی : سیاسی