رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

فرهنگ ایثار و شهادت با مرجعیت بخشی به ایثارگران توسعه می‌یابد/حل مشکلات ایثارگران توسط همه دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها پیگیری شود

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: راه حفظ فرهنگ ایثار و شهادت، مرجعیت بخشی است و صاحبان این فرهنگ باید الگو و مرجع باشند و از راه‌های مختلف به ویژه از طریق هنر به جامعه معرفی شوند.


به گزارش جامعه ایده آل، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روز پنجشنبه 23 دی در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان لرستان که در استانداری این استان برگزار شد، مردم لرستان را از اقوام غیور ایرانی دانست و گفت: مردم لر همواره در مقاطع سخت و حساس در کنار کشور بوده‌اند و اوج آن در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بوده است.
وی ادامه داد: وقتی بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص آینده کشور و انقلاب را بررسی می‌کنیم، این آینده همواره در پیوند با فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت است. مقام معظم رهبری حفظ حیات انقلاب را وابسته به حفظ فرهنگ ایثار و شهادت دانسته‌اند و بنیاد شهید و امور ایثارگران را دستگاه عصمت و طهارت توصیف کرده‌اند.
معاون رئیس جمهور یکی از کارهای اصلی شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را حفظ و تقویت پیوند بین مردم از طریق ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: امیدواریم تعداد برگزاری جلسات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان‌ها افزایش یابد. راه حفظ فرهنگ، مرجعیت بخشی است و صاحبان این فرهنگ باید الگو و مرجع باشند و از راه‌های مختلف به ویژه از طریق هنر، فیلم و سریال به جامعه معرفی شوند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: بسیاری از مطالبات قانونی ایثارگران هنوز پاسخ داده نشده است و بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران پاسخگوی برآورده کردن تمام این مطالبات نیست، اما خوشبختانه دولت محترم برای بودجه سال آینده نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته است. امیدواریم در استان‌ها نیز شاهد همراهی مسئولین باشیم تا نیازهای اساسی ایثارگران از جمله مسکن و اشتغال به سرعت تأمین شوند.
قاضی‌زاده هاشمی با تأکید بر اهمیت انجام دیدار با ایثارگران گفت: حضور در منازل ایثارگران به ویژه والدین معظم شهدا وظیفه مهمی است که بر دوش همه ما قرار دارد. فرصت دیدار با این عزیزان با توجه به افزایش سن آنان بسیار کم است و امیدواریم در کنار این دیدارها، کار ثبت و ضبط خاطرات آنان نیز انجام شود. نامگذاری خیابان‌ها و معابر با نام مبارک شهدا باید با جدیت پیگیری و انجام شود.
وی افزود: مشاورین ایثارگران در دستگاه‌ها نباید خود را تنها موظف به پیگیری امور ایثارگران آن دستگاه بدانند، بلکه باید پیگیر امور تمام ایثارگران در دستگاه خود باشند.
فرهاد زیویار استاندار لرستان نیز در این جلسه تأکید کرد: رشد، کمال و ماندگاری بشر به واسطه ایثارگری است که یکی از مهمترین تفاوت‌های بشر با سایر موجودات است. کشور ما دارای الگوهای بسیار بزرگی از ایثار است که تعداد قابل توجهی از آنان در استان لرستان هستند.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی یکی از نقاط عطف تاریخ است که تعریف و تبیین جدیدی از ایثار و شهادت را در دنیا مطرح کرد و الگویی برای سایر ملل جهان شد. ان‌شاءالله دعای تمام شهدا و ایثارگران به همراه ما باشد تا بتوانیم راه و مسیر آنان را به خوبی امتداد بخشیم.
انتهای پیام/


کد خبر : 63724 || تاریخ : ۱۴۰۰/۱۰/۲۳ || دسته بندی : ایثارو مقاومت