همزمان با روز جهانی معلولان، 15 ایده در حوزه فناوری توانبخشی معرفی می شود

دبیر اجرایی سومین رویداد ملی « استارت آپ فناوری توانبخشی معلولان، سالمندان و جانبازان »، اعلام کرد: با برگزاری این رویداد که از فردا با فعالیت ایده پردازان و منتورها آغاز می شود، و پس از سه روز فعالیت، 15 ایده کارشناسی شده برای فعالیت های فناورانه و تولید محصول در حوزه فناوری توانبخشی معرفی می شود.


به گزارش جامعه ایده آل ؛آناهیتا زرندی راد گفت: تیم داوران این رویداد از روز گذشته (9 آذرماه)، با بررسی کلیپ های سه دقیقه ای از ایده های ایده پردازان که در حوزه توانبخشی معلولان، سالمندان یا جانبازان تهیه و در سایت مربوطه بارگذاری شده بود، به داوری اولیه پرداخته و قرار است که از میان  54 ایده در داوری اولیه، 15 ایده انتخاب شود تا از فردا (پنجشنبه) با کمک تیم هایی که تشکیل می شوند و با هدایت و راهنمایی منتورهایی که از متخصصان و صاحبنظران حوزه های فناوری و توانبخشی می باشند، ایده ها بررسی و تکمیل شوند.

 وی تصریح کرد که فایل های بارگذاری شده از سه منظر « کاربردی بودن ایده، قابلیت ساخت و تولید ایده، قابلیت سرمایه گذاری و تجاری سازی ایده » مورد داوری اولیه قرار می گیرند و  ۱۵ ایده برتر جهت حضور در روزهای اول و دوم رویداد (۱۲ و ۱۳ آذر ماه) انتخاب می شوند.

وی در مورد تشکیل تیم های تخصصی که با هدایت و راهنمایی منتورها فعالیت خواهند کرد، گفت: از فردا صبح (پنجشنبه 11 آذرماه) متناسب با هر ایده، تیمی متشکل از دانشجویان رشته های کامپیوتر، برق، مکانیک، طراحی صنعتی، مهندسی پزشکی، مدیریت بازرگانی، حسابداری، اقتصاد و علوم بهزیستی و توانبخشی، بصورت مجازی تشکیل می شود تا با هدایت و راهنمایی یک منتور تخصصی (مربی) برای هر تیم، فعالیت ۳۶ ساعته بصورت شبانه روزی بر روی ایدها آغاز شود.

زرندی راد خاطرنشان کرد که منتورها از متخصصان و کارشناسانی هستند که در حوزه های کاربردی و تکنیکی صنعت توانبخشی فعالیت های چشمگیری دارند و صاحب شرکت هایی در حوزه توانبخشی و کارآفرینی می باشند.

 وی با اشاره به اهداف برگزاری این رویداد که شامل « حمایت تجهیزاتی جهت تبدیل ایده ها به محصول اولیه، سرمایه گذاری بر روی ایده ها، حمایت مالی از ایده ها، کمک به تجاری سازی و بازاریابی ایده ها، کمک به ثبت شرکت و اخذ مجوزهای لازم » می شود، گفت که برهمین اساس، داوران این رویداد از متخصصان زبده و فعال حوزه های فناوری و توانبخشی در مراکز تحقیقاتی و دانشگاه های کشور، انتخاب و دعوت شده اند.

وی افزود: داوران این رویداد از متخصصان و فناوران فعال در دانشگاه های علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، تهران (دانشکده فنی)، علوم پزشکی ایران (دانشکده توانبخشی)، شریف (مرکز تحقیقات موفقیان)، علم و صنعت، دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، بخش تحقیقات جمعیت هلال احمر، مرکز علمی کاربردی رعد و شرکت های همیار مکانیک کوشا، توان همگام و توانتیو ، می باشند.

 دبیر اجرایی این رویداد ملی، آغاز افتتاحیه رویداد را همزمان با روز جهانی معلولان (ساعت 8 روز جمعه 12 آذرماه) و آغاز مراسم اختتامیه را ساعت 16 روز شنبه (13 آذرماه) اعلام کرد و گفت: در مراسم اختتامیه، ایده های نهایی توسط یک نماینده از هر تیم در حضور داوران، منتورها و سرمایه گذاران بصورت مجازی ارائه خواهد شد.

وی افزود: سخنرانانی از میان منتورها و داوران انتخاب شدند که برای هدایت و آموزش تخصصی شرکت کنندگان در فاصله های زمانی مشخص، در رویداد سخنرانی خواهند کرد، و سخنرانان مراسم اختتامیه نیز مسئولان علمی و اجرایی کشور می باشند که برخی از نمایندگان کمیسیون های مرتبط در مجلس شورای اسلامی، متخصصان و مدیرانی از معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، شهرداری تهران، وزارت بهداشت و دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، از آن جمله اند.

زرندی راد همچنین اظهار داشت: همه صاحبان محصول، ایده پردازان و علاقه مندان به بازار کسب و کار حوزه توانبخشی که در سایت همایش به آدرس  www.rehabtech.ir    ثبت نام کرده و در این رویداد ملی شرکت کنند، گواهی شرکت دریافت می کنند، ضمن آنکه پس از فعالیت سه روزه منتورها و تیم ها، از میان 15 ایده برتر، سه ایده و تیم مربوطه، مشخص شده و به هر یک (تیم اول تا سوم) جوایز نقدی تعلق می گیرد.

 وی افزود: علاوه بر جوایز نقدی، ثبت شرکت همه ۱۵ تیم مطابق سهام بندی توافقی، اختصاص محل استقرار و تجهیزات اداری (بمدت یک سال بصورت رایگان) برای شرکت ها (تیم ها) با انتخاب صاحبان آنها در یکی از مکان های « شتابدهنده همیار مکانیک کوشا، دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، مرکز نوآوری دانشگاه رعد و مرکز تحقیقات فناوری های مهندسی توانبخشی جواد موفقیان »، برگزاری دوره های کوتاه مدت خلاقیت و کارآفرینی بصورت رایگان و آغاز فعالیت یکساله روی ایده ها،  از دیگر امتیازهای اعطایی به 15 تیم ایده پرداز است.
گفتنی است؛  سومین رویداد ملی « استارت اپ فناوری توانبخشی معلولان، سالمندان و جانبازان »، به همت مدیریت توسعه فناوری سلامت معاونت تحقیقات دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همکاری شرکت خیریه باران یاس کبود، شرکت فناوری همیار مکانیک کوشا، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، دانشکده فنی دانشگاه تهران، دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران، مرکز تحقیقات فناوری‌ های مهندسی توانبخشی جواد موفقیان و دانشگاه علمی کاربردی رعد، برگزار می شود.

علاقه مندان می توانند برای شرکت در این رویداد ملی، از لینک  /https://connect.uswr.ac.ir/rehabtech2021  در فضای   adobe connect  استفاده کنند.


کد خبر : 62146 || تاریخ : ۱۴۰۰/۰۹/۱۱ || دسته بندی : بهزیستی و توانبخشی