افق كوروش در آستانه جهاني شدن

وقتي به كشور هاي ديگر سفر مي‌كنيم به جرات در تمام كشورها اعم از توسعه يافته و توسعه نيافته شاهد فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي بوده‌ايم كه يا بومي بودند و يا جزو خانوده‌هاي بزرگ شركت‌هاي چند مليتي، به راستي جاي چنين فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي با اين حجم گستردگي ايران خالي بود كه اين مهم تاكنون تا حد بسيار قابل قبولي توسط فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي افق كوروش اتفاق افتاده است.


به گزارش جامعه ایده آل، توسعه شهريت با شهرنشيني تفاوتي چشم گير دارد، بطوري كه در خيلي از منابع تهران را يك روستاي توسعه يافته مثال زده تا يك كلان شهر. حضور فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي در مقياس كلان با تعداد شعب گسترده يكي از اين معيارهاي توسعه شهريت است. دسترسي به زير ساخت‌هاي شهري اعم از فروشگاهي، خدماتي و از اين دست در كنار تسهيلات زيرساختي از نقاط برجسته‌اي است كه شهرداري ها در طرح‌هاي كلان خود مدنظر قرار مي‌دهند، چه بسا گاها اين مهم توسط شواري عالي امنيت ملي كشورها مورد بررسي و تحقيق قرار مي‌گيرد.

 

 

فروشگاه هاي افق كوروش در سطح كلان مديريتي با نگاهي به چشم انداز توسعه كلان شهري در مقياس ملي با دقت و ريز بيني خاصي اين مهم را در نقشه راه توسعه خويش دنبال كرده است كه به راحتي وقتي طرح هاي توسعه آن را در جلسات خصوصي و گاها عمومي نظاره مي‌كينم به راحتي به اين نكات پي مي‌بريم، كار كارشناسانه‌اي كه شايد در شركت هاي ديگر در داخل ايران كمتر شاهد آن بوده‌ايم.

داشتن برنامه‌اي اين چنين به طور قطع و يقين در خاورميانه بي بديل است؛ نكته جالب زماني روشن مي‌شود كه افق كوروش را با اين فروشگاه‌ها مقايسه مي‌كنيم. در بسيار از فاكتورهاي مهم به جرأت مي‌توان گفت كه افق كوروش در نقطه مطلبوتري نسبت به شركت‌هاي مشابه در كشورهاي ديگر ايستاده است كه مهمترين آن در عرضه رقابتي قيمت كالا به مشتري و زنجیره تامین است.

فروشگاه‌های زنجیره ای افق کوروش با عملي كردن استراتژي توسعه مبسوط خودش طي ساليان اخير، مجموعه‌اي با پشت كاري مثال زدني و متكي به پشتوانه علمي و دانشگاهي، به همت مديران جوان و به عنوان یک شرکت خصوصی كه متكي به بودجه دولتي نيست با بیش از ۲۳۰۰ شعبه در سراسر کشور و حدود ۱۲۰۰ فرانچایز (نمایندگی) بزرگ ترین و پرفروش ترین شرکت در صنعت خرده فروشی ایران بوده و بیشترین تعداد فرانچایز در این صنعت به این مجموعه مجرب تعلق دارد.

 

منبع: خط بازار


کد خبر : 61992 || تاریخ : ۱۴۰۰/۰۹/۰۶ || دسته بندی : صنعت،معدن، تجارت