حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی:

بازدید از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رمز مقاومت را در جوانان بیدار نگه می‌دارد

جامعه ایده آل _امام جمعه موقت تهران می‌گوید، بازدید از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به دلیل ظرفیتی که این مکان دارد، رموز پیروزی، مقاومت، صبر، ایثار و فداکاری را در میان جوانان یادآوری و بیدار نگه می‌دارد.


به گزارش جامعه ایده آل به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران با تاکید بر لزوم بازدید جوانان از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و تاثیر آن بر نسل امروز گفت: ارائه موفقیت‌ها، آثار هنری، علمی، نظامی، پیشرفت‌های دفاع مقدس برای هر کشوری از ابزارهای حفظ تاریخ محسوب می‌شود.
وی حفظ آثار دفاع مقدس را یکی از لزومات حفظ تاریخ دانست وافزود: در حقیقت ارائه موفقیت‌ها به نوعی شناسنامه و عزت و آبرو برای کشور محسوب می‌شود، که باید حفظ شود. در حقیقت بازدید از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به دلیل ظرفیتی که این مکان دارد، رموز پیروزی، مقاومت، صبر، ایثار و فداکاری را در میان جوانان یادآوری و بیدار نگه می‌دارد.
حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی ضمن اینکه تقویت روحیه ایثار و مقاومت را از جمله آثار بازدید جوانان از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قلمداد کرد، یادآور شد: به عبارت دیگر بازدید از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سهم به سزایی در مقاومت و خودباوری جوانان در برابر بیگانگان دارد و آنها را توانمند بار می‎آورد.
گفتنی است از روز شنبه 24 مهرماه، درهای موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بر روی عموم باز شده و علاقمندان می‌توانند جهت بازدید از آن به صورت گروهی و فردی ضمن تهیه بلیط، از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید کنند.
به همین منظور مراجعه‌کنندگان می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی https://iranrhdm.ir و انتخاب گزینه خرید بلیط نسبت به تهیه آن اقدام کنند. گفتنی است سقف تعیین شده برای بازدید گروهی از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، 20 نفر است.
لازم به ذکر است علاوه بر اینکه در محیط موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از آثار مربوط به جنگ و مواردی نظیر دریاچه هورالعظیم و آب‌نما استفاده شده که بازدید از آنها برای عموم رایگان است، این موزه شامل موزه‌های متعددی می‌شود که حتی در دوران اوج شیوع کرونا و محدودیت رفت‌وآمدها، تعدادی از آنها، از جمله موزه مقاومت شهید سپهبد قاسم سلیمانی افتتاح شدند.
نکته حائز اهمیت این است که با وجود بسته بودن موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در دوران اوج شیوع کرونا، افزون بر اینکه علاقمندان خواستار بازدید از تالارهای هفت‌گانه بودند، با توجه به افتتاح موزه مقاومت شهید سپهبد قاسم سلیمانی، درخواست‌ها مبنی بر دیدار از این موزه نیز افزایش پیدا کرده، لذا انتظار می‌رود که با توجه رفع محدودیت‌ها مبنی بربازدید از آن، این موزه بیش از سایر موزه‌ها مورد توجه علاقمندان قرار بگیرد.
گفتنی است متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد زمان بازدید از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، می‌توانند با شماره 88657026 داخلی 810 و 811 تماس بگیرند.


کد خبر : 61057 || تاریخ : ۱۴۰۰/۰۸/۰۴ || دسته بندی : ایثارو مقاومت