در جشن ازدواج دانشجویان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی اعلام شد:

معاون وزیر بهداشت، برای تامین خوابگاه متاهلین دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی قول همکاری داد

معاون فرهنگی – دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکشنبه شب در مراسم جشن ازدواج 60 زوج دانشجوی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی اعلام کرد که برای تامین خوابگاه متاهلین این دانشگاه قطعا همکاری می کنیم و در تامین منابع مالی مورد نیاز کمک خواهیم کرد.


به گزارش جامعه ایده آل ؛دکتر عباس شیراوژن افزود: بنای ما بر حمایت از امر ازدواج دانشجویان است و قطعا برای تامین خوابگاه متاهلین دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی همکاری می کنیم.

 وی همچنین در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران، در زمینه تسهیلاتی که وزارت بهداشت برای تامین مسکن در اختیار دانشجویان زیرمجموعه خود می گذارد، گفت: این تسهیلات شامل وام های ازدواج است که از طریق صندوق رفاه دانشجویان در اختیارشان قرار می گیرد و یکی بحث، خوابگاه های متاهلین است تا با آرامش خاطر بتوانند سکونت داشته باشند.

 وی افزود: هم اکنون وضعیت خوابگاه های متاهلین ما جوابگوی نیاز دانشجویان متاهل نیست، اما به این سمت می رویم که بتوانیم شرایطی را ایجاد کنیم که دانشجویان بیشتری از خوابگاه های متاهلین استفاده کنند، ضمن آنکه به دانشجویان متاهل، وام های ودیعه مسکن هم داده می شود. ولی بنظر می آید میزان حمایتی که انجام می شود با توجه به نیاز دانشجویان و مشکلاتی که دارند، کافی نیست. امیدواریم هم در بخش خوابگاه سازی، سازمان ها و دستگاه های مختلف کمک کنند، تا  توسعه کمی خوابگاه های متاهلین را داشته باشیم و در بخش تسهیلات مالی نیز اگر مجموعه بانک ها و موسسات اعتباری کمک کنند، می توانیم رقم بیشتری را بعنوان وام در اختیار دانشجویان بگذاریم.

دکتر شیراوژن تصریح کرد: هم اکنون، مجموعه دانشگاه های علوم پزشکی کشور، کمتر از هزار واحد خوابگاه متاهلی دارند، اما تعداد دانشجویان متاهل زیرمجموعه وزارت بهداشت خیلی بیشتر از این عدد است. البته بخشی از متاهلین از وام ها و تسهیلات مالی استفاده می کنند و خودشان منزل تهیه می کنند، ولی این افراد هم زیاد نیستند، چرا که مبالغ وام ودیعه هم که بین 60 تا 90 میلیون تومان است، برای رهن کامل یک واحد مسکونی، کافی نیست که ان شاالله باید بتوانیم تعداد و میزان مبلغ وام را بالا ببریم تا دانشجویان بیشتری از این تسهیلات استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه جشن های ازدواج دانشجویی می توانند به فرهنگ سازی و ترویج ازدواج دانشجویی کمک کنند، افزود: بحث کارگاه های آموزشی، از دیگر حمایت های دانشگاه ها در امر ازدواج دانشجویی است که با محوریت نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و بصورت خاص با برگزاری جشن ها و کارگاه های آموزشی در زمینه استحکام زندگی و مهارت های زندگی مشترک در مجموعه آموزش عالی برگزار می شود.

گفتنی است؛ جشن ازدواج دانشجویان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی بعد از ظهر روز یکشنبه همزمان با ولادت خاتم پیامبران حضرت محمد (ص)، به همت دفتر نهاد رهبری در دانشگاه و ستاد ازدواج دانشجویی و با حضور 60 زوج دانشجو و جمعی از مسئولان دانشگاه، با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

انتهای پیام/


کد خبر : 61048 || تاریخ : ۱۴۰۰/۰۸/۰۳ || دسته بندی : بهداشت ،درمان و سلامت