در جشن ازدواج دانشجویان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی مطرح شد؛

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت، از افزایش 20 درصدی کمک هزینه رزیدنت ها و دستیاران نسبت به سال قبل خبر داد

مدیرکل دانشجویی معاونت فرهنگی – دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یکشنبه شب در جشن ازدواج دانشجویان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، از افزایش 20 درصدی کمک هزینه رزیدنت ها و دستیاران در ایام پیش رو نسبت به سال قبل خبر داد.


به گزارش جامعه ایده آل ؛دکتر حمیدرضا اشراقی در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران گفت: یکی از دغدغه های رزیدنتی و دستیاری، تامین هزینه های مربوط به زندگی است ، و با راهکارهایی که وزارت بهداشت با تاکید مقام عالی وزارت پیگیری می کند، تلاش خواهد شد تا در ایام پیش رو نسبت به مدت مشابه سال قبل، کمک هزینه  این افراد به میزان 20 درصد افزایش داشته باشد تا کمکی به این عزیزان شده باشد.

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت تلاش می کند تا با راهکارهای قانونی در جهت توسعه ازدواج های دانشجویی و حمایت از دانشجویان در این مسیر، گام بردارد، افزود: وام های متاهلی برای رزیدنت ها و دستیاران در طول ترم های تحصیلی تعریف شده تا گوشه ای از مشکلات دانشجویان رفع شود.

دکتر اشراقی تصریح کرد که وزارت بهداشت، علاوه بر افزایش کمک هزینه دانشجویان متاهل بویژه رزیدنت ها و دستیاران رشته های علوم پزشکی، برای توسعه و تجهیز خوابگاه های دانشجویان متاهل کمک می کند.

وی همچنین، برگزاری کلاس های آموزشی و مشاوره در پیش از ازدواج، حین ازدواج و پس از آن را از جمله برنامه هایی معرفی کرد که در جهت استحکام و ثبات هرچه بیشتر زندگی مشترک زوجین دانشجو اجرا می شود.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه خوابگاه های متاهلی می توانند به رشد و توسعه موضوع ازدواج های دانشجویی کمک شایانی داشته باشند، گفت: اداره کل دانشجویی وزارت بهداشت حتما برای  راه اندازی خوابگاه دانشجویان متاهل دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برنامه ریزی خواهد کرد.

دکتر اشراقی افزود: نباید این نکته را نیز فراموش کرد که عزیزان دانشجو، فارغ از سختی های کلیشه ای، قدم در این راه می گذارند و خود را برای یک زندگی پربرکت و همراه با تعالی برای طرفین آماده می کنند و همه مسئولین دانشگاهی و وزارت بهداشت، همتشان بر این است که با حمایت همه جانبه ، به رشد و توسعه امر ازدواج نسل جوان کشور بویژه دانشجویان، و این سنت حسنه که پیامبر اکرم (ص) به همه مسلمانان توصیه کردند، کمک کنند.

گفتنی است؛ جشن ازدواج دانشجویان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی بعد از ظهر روز یکشنبه همزمان با ولادت خاتم پیامبران حضرت محمد (ص)، به همت دفتر نهاد رهبری در دانشگاه و ستاد ازدواج دانشجویی و با حضور 60 زوج دانشجو و جمعی از مسئولان دانشگاه، با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در دو بخش کارگاه های آموزشی و جشن ازدواج برگزار شد.

انتهای پیام/


کد خبر : 61047 || تاریخ : ۱۴۰۰/۰۸/۰۳ || دسته بندی : بهداشت ،درمان و سلامت