جشنواره «بانوی ایران زمین» فرصت طلایی برای استعدادیابی گویندگان جوان و نوجوان است

جامعه ایده آل _افشین فکوری عضو هیئت داوران جشنواره «بانوی ایران زمین ضمن دعوت از گویندگان جوان برای حضور در این رویداد هنری گفت: استعدادیابی و پرورش نسل جوان و نوجوان در حوزه گویندگی و اجرا هدف بزرگ این جشنواره است.


به گزارش جامعه ایده آل به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای سرو، نخستین جشنواره نمایش رادیویی «بانوی ایران زمین» به همت فرهنگسرای سرو با موضوع حیا و ارزش‌های فردی و اجتماعی آن از 21 تیر تا 20 مردادماه برگزار می‌شود. این جشنواره شامل بخش‌های گزارش برنامه ترکیبی رادیویی، نمایش رادیویی و روایت داستانی است و بخش ویژه آن خلاقیت در دوبله  است.
افشین فکوری عضو هیئت داوران این جشنواره از گویندگان باسابقه رادیو است. او درباره جشنواره «بانوی ایران زمین» گفت: به نظرم این جشنواره دو منظوره است و باید دو هدف اساسی را دنبال کند. اولین هدف توجه به مفهوم عفاف و حجاب و ارزش‌های حیا در جامعه است. دومین موضوع که به نظرم هدف بزرگ این جشنواره است، استعدادیابی و پرورش نسل جوان و نوجوان در حوزه گویندگی و اجرا است.
وی اضافه کرد: به عبارت دیگر علاوه بر اینکه باید به تبیین، ترویج و تشویق حیا پرداخت، این جشنواره فرصتی را برای استعدادیابی از افراد جوان و کم‌تجربه فراهم می‌کند.  بنده معتقدم که این جشنواره نگرش متفاوتی به حوزه عفاف و حجاب از دو بعد ظاهری و درونی دارد.
فکوری با اشاره به ظرفیت‌های بزرگ عرصه صدا گفت: حوزه صدا دو ظرفیت و پتانسیل بسیار مهم و بزرگ دارد؛ یکی پرورش قوه تخیل و دیگری پرورش قدرت شنیداری انسان‌هاست. باید توجه داشت که رادیو عقبه بسیار زیادی در کشورمان دارد و با تمام ابزارهایی که دارد می‌تواند نقش مهمی را در نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب ایفا کند.
او درباره ملاک‌های داوری در این جشنواره گفت: به نظرم راز برتری یک جشنواره ارائه آثار با کیفیت نسبت به آثار با تعداد بالا است. هم‌چنین مهم است که آثار از سراسر کشور باشد و علاقه‌مندیم که نوجوانان و جوانان کم‌تجربه‌تر حضور فعال‌تری داشته باشند. این جشنواره می‌تواند به هنرمندانی که خارج از تهران هستند و امکانات سخت‌افزاری کمتری دارند، کمک کند.
وی در پایان گفت: در نمایش رادیویی که یکی از بخش‌های این جشنواره است، مهم‌ترین نکته برای هیئت داوران متن و محتواست و در گام بعدی بازیگری. در بخش گزارش مردمی توجه به استعدادها از اهمیت بیشتری برخوردار است و در بخش دوبله نیز باید به مضامین اشاره شده در متن دقت زیادی داشت که بتواند مفاهیم مرتبط با حوزه عفاف و حجاب را به خوبی تبیین کند.
براساس فراخوان جشنواره «بانوی ایران زمین» محورهای این جشنواره بدین شرح است:
    حیا، آثار فردی و اجتماعی آن
   عفاف، حجاب، مصونیت و حریم فردی
    عفاف، حجاب و زندگی فردی و اجتماعی
    عفاف، حجاب و حقوق شهروندی
بخش ویژه:
حیا در آیینه احادیث و روایات
بخش های جشنواره:
       گزارش مردمی  در ساختارهای   فرمت mp3 (حداکثر 3 دقیقه)
       نمایش رادیویی (حداکثر 5 دقیقه)
       روایت داستانی (حداکثر 3 دقیقه)
     برنامه ترکیبی رادیویی(متن پلاتو،مجری ،میکس و تدوین) (حداکثر15 دقیقه)
بخش ویژه
خلاقیت ( دوبله ، انیمیشن و روایت تصویری)


انتهای پیام/


کد خبر : 59252 || تاریخ : ۱۴۰۰/۰۵/۱۳ || دسته بندی : زنان ،جوان و خانواده