بهره برداری از ۵۲۶ طرح ملی گردشگری

بهره برداری از ۵۲۶ طرح ملی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در کشور با ارزش سرمایه‌گذاری ۲۵۳۷ میلیاردتومان با فرمان رئیس جمهور و از طریق ویدئوکنفرانس آغاز شد.


به گزارش جامعه ایده آل ؛ در شصت و نهمین برنامه پویش تدبیر و امید برای جهش تولید، طرح‌های ملی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سراسر کشور با حضور ویدئو کنفرانسی رییس‌جمهوری افتتاح شد.

در این مراسم ۵۲۶ طرح میراث فرهنگی و گردشگری در کشور با ارزش سرمایه‌گذاری ۲۵۳۷ میلیاردتومان به بهره برداری رسید که موجب اشتغالزایی برای ٢ هزار و ۶٩٧ نفر است.

در ادامه بهره برداری از هتل پنج ستاره هتل حیران آستارا و رونمایی از طرح مرمت کاخ سردار امجد تالش با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دستور رییس جمهوری در استان گیلان آغاز شذ.

بهره برداری از ۳۳ طرح مرمتی حوزه میراث فرهنگی در خانه‌های تاریخی، قلعه فلک الافلاک، باشگاه افسران، معابر، امامزاده‌ها و ۲ طرح گردشگری بزرگ کشت و صنعت و مجموعه گردشگری تفریحی دیپلمات سنتر بروجرد آغاز شد.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان این طرح‌ها با حجم سرمایه گذاری یک هزار و ۳۲۸ میلیارد تومان تکمیل شده اند و افتتاح می‌شوند. بیش از پنج هزار اثر تاریخی در لرستان شناسایی شده است.

علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: اقتصاد گردشگری ⁩ با بازگشت بنا‌های تاریخی به چرخه بهره‌برداری و توسعه زیرساخت‌های گردشگری محقق خواهدشد.


کد خبر : 57993 || تاریخ : ۱۴۰۰/۰۳/۰۶ || دسته بندی : میراث فرهنگی و گردشگری