واردات 4 میلیون تن کالای اساسی /400هزار تن روغن تا پایانِ سال وارد کشور می‌شود

جامعه ایده آل _معاون بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران از واردات 4 میلیون تن کالای اساسی به کشور طی 10 ماهِ سال جاری خبر داد و گفت: در دو ماه آخر سال نیز 400 هزار تن روغن و سایر کالاها برای ذخایر استراتژیک وارد می‌شود.


به گزارش جامعه ایده آل به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ امیر طالبی گفت: 194 کشتی حامل کالاهای اساسی از آغازِ سال تا پایان دی‌ماه برای تأمین ذخایر استراتژیک کشور، در بنادر ایران پهلوگرفته و تخلیه شده است.
طالبی میزان واردات کالاهای اساسی به کشور را طی این مدت 4 میلیون تن اعلام که این کالاها از بنادر جنوبی و شمالی به کشور وارد شده که سهم بندر امام از سایر بنادر بیشتر بوده است.
او افزود: در ورود کالا به کشور سهم بندر امام 45 درصد، بندرعباس 31 درصد و چابهار 17 درصد است و مابقی از بنادر شمالی وارد کشور شده است.
معاون بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران خاطر نشان کرد: واردات کالاهای اساسی در شرایط سخت تحریم و شیوع ویروس کرونا از ثبت سفارس، خرید و حمل و تخلیه و بارگیری و انبارداری برای تنظیم بازار و تأمین ذخایر استراتژیک با تلاش شبانه‌روزی همکارانِ مجموعه‌ این شرکت انجام شده و در حال حاضر به لحاظ تأمین و موجودی در شرایط مطلوبی قرار داریم.


کد خبر : 55601 || تاریخ : ۱۳۹۹/۱۱/۰۱ || دسته بندی : اقتصاد کلان و بودجه