در آیین بزرگداشت تقدیر از خانواده های شهدای مدافع حرم مطرح شد:

کریمی تفرشی:امنیت،آسایش و آرامش مان را از شهدا داریم/خانواده شهدا:ما جوانان خودرا درراه اسلام و کشور دادیم/شهدا رفتند تا کشورمان مثل سوریه نشود/سردار سلیمانی پدر همه خانواده شهدا بود

جامعه ایده آل _مهدی کریمی تفرشی مدیرعامل صنایع غذایی گلها گفت :هرچه داریم ،امنیت،آسایش و آرامش مان را از شهدا داریم .بهترین جوانانی که اگر جنگ نبود جز نخبه های کشور بودند و شاهد وضعیت بهتری در حوزه های مختلف اجتماعی و اقتصادی بودیم.


به گزارش جامعه ایده آل ؛همزمان با سالگردشهادت سرداردلها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی آیین بزرگداشت تقدیر از خانواده های  شهدای مدافع حرم شهید مجیدقربانخانی و شهید مرتضی کریمی با حضور مهدی کریمی تفرشی مدیرعامل صنایع غذایی گلها ، عصر روز سه شنبه 16 دی 99در محل مجتمع صنایع غذایی گلها برگزار شد.
در ابتدای این نشست مهدی کریمی تفرشی اظهارداشت :هرچه داریم ،امنیت،آسایش و آرامش مان را از شهدا داریم .بهترین جوانانی که اگر جنگ نبود جز نخبه های کشور بودند و شاهد وضعیت بهتری در حوزه های مختلف اجتماعی و اقتصادی بودیم.
وی ادامه داد:جوانانی که جانفشانی کردند با لبیک به فرمان رهبرانقلاب به جبهه های نبردحق علیه باطل چه در هشت سال دفاع مقدس و چه در سوریه و عراق در در نبردبا گروهک تروریستی داعش شتافتند و ایستادگی کردند.باید دست  بزرگانی مثل خانواده شهدا را که چنین جوانانی را تربیت کردند بوسید.
کریمی تفرشی گفت:پدرمن نیز در جبهه جنگ با عراق حضور داشت و جانباز بود و بعداز جنگ نیز مدتی عوارض جنگ در بدنش بود تا اینکه به شهادت رسید.بنده خود نیز بسیجی هستم و بسیجی بودن جز افتخاراتم بوده و هست.بنده را به عنوان کارآفرین می شناسند اما قبل از این یک بسیجی جهادگرهستم.
مدیرعامل صنایع غذای گلها اظهارداشت:هرجا مشکلی بوجود آمده بسیج و تفکربسیجی به  صحنه آمده و به دادمردم رسیده ودر جهت حل مشکل مردم تلاش کرده که این موضوع باید ادامه پیدا کند.امیدواریم تفکر بسیجی و بایادنام و خاطره شهدا همیشه تاابد در ذهن ما بماند.
این فعال اقتصادی گفت:تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی نیز همانند پزشکان در حوزه کاری خود در سنگر تولید جامه سفید برتن فعالند.فرهنگ ایرانی اسلامی، جهادی و بسیجی باعث شد ما در ایام روزهای تعطیل هم درکنارپرسنل باشیم و کارکنیم.
کریمی ادامه داد:شرایط تولید و فعالیت اقتصادی در کشور بدلیل شرایط ناجوانمردانه تحریمها سخت شده اما باتمام توان باید برای این مردم و کشور خدمت کنیم تا دشمن شادنشویم.
مادرشهید مرتضی کریمی نیز درادامه این نشست گفت:مرتضی از دوران کودکی   درمسجد و هیئت فعال بود و در همین محیط بزرگ شد ماهم از او راضی بوده و هستیم ، خدا هم راضی بود که شهادت نصیبش کرد.بعداز ازدواج یک مدت درمنزل ما ساکن بود و بعد جذب سپاه پاسداران شد به توصیه پدرش در نزدیکی محل کارش منزل اجاره کردو ساکن شد.
وی افزود:مرتضی عضو بسیج شهرک ولی عصر بود ،شهیدمجیدقربانخانی نیز درنزدیکی آنجا سفره خانه داشت که مرتضی یک روز به سفره خانه او می رود و آنجا باهم دوست می شوند و به هیئت و بسیج می رفتند و تا شهادت باهم بودند.مرتضی علاقه زیادی به روضه حضرت رقیه (س)داشت و گریه می کرد.
این مادرشهید بیان داشت :مرتضی می گفت می خواهم مثل مادرم حضرت زهرا (س)گمنام باشم ،مثل حضرت ابوالفضل دست نداشته باشم و مانند اباعبدالله (ع)سردربدن نداشته باشم که نهایت نیز همانگونه خواسته بود به شهادت رسید.مرتضی دو دختر داشت که آنها را گنجشک های باباصدا می کرد
مادرشهید کریمی ادامه داد:شهدا رفتند تا کشورمان مثل سوریه نشود راحت و سالم‌زندگی کنیم ما جوانان خودرا درراه اسلام و کشور دادیم و هیچ توقع و انتظاری از کسی نداریم.
پدرشهید کریمی نیز اظهارداشت: مرتضی  اعزام نیرو به جبهه هشت سال دفاع مقدس را به یادداشت و همان زمان دوران کودکی اش می گفت نوبت من کی می شود! یکی از ویژگیهای مرتضی جاذبه اش بود  مردمی بودن او بود باهمه انس می گرفت و دوست می شد بخصوص با نوجوانان چرا که آنهارا آینده سازان کشور می دانست و معتقدبود باید روی تربیت نوجوانان کارکرد .
آقای کریمی گفت:مرتضی در ایام فتنه ۸۸ نیز با تیپ امنیتی که زیرنظر شهید حسین همدانی بود همکاری می کردتا اینکه بعدها به سوریه اعزام شد و درآنجا به شهادت رسید.
پدرشهید مجید قربانخانی نیز در این نشست گفت: حاج قاسم سلیمانی چندین سال در جنگ سوریه و عراق حضور داشت شبانه روز بیداربود و ما مردم در خواب راحت بودیم شهید سلیمانی پدر همه خانواده شهدا بود و ما همه مدیون ایشان هستیم.
وی ادامه داد:مجیدقربانخانی  مسجدی و هیئتی نبود با همه همه شهدا فرق داشت سفره خانه  داشت و همینطور دربازارآهن کارمی کرد درآمدخوبی هم داشت و ابتدا گفت می خواهد به آلمان برود اما بعد در ایام اربعین به کربلا رفت و وقتی از او وقتی پرسیدم از امام حسین (ع)چه خواستی پاسخ داد گفتم مرا آدم کن!بعد به پایگاه بسیج رفت عضو بسیج شددوره های آموزشی دید و سپس به سوریه اعزام شد و چند روز بعد به شهادت رسید.
مادرشهید قربانخانی نیز گفت:مجید تک پسرخانواده بود و هرپدرمادری نیز آرزوی دامادی فرزند خودرادارد ماهم از دخترمورد علاقه اش خواستگاری رفته بودیم  و دوست داشتیم هرچه زودتر ازدواج کند اما مجید از عشق زندگی اش  همینطور از موقعیت کاری و درآمدی خود گذشت ،او حضرت زهرا (س)را خواب دیده بود و من نیز همیشه آرزوی عاقبت بخیری برایش داشتم.
وی ادامه داد:وقتی خبرشهادت فرزندم را دریافت کردم یک لحظه درک کردم که روزعاشورا چه گذشت و حضرت زینب (س)چه کشید .همیشه شبانه روز منتظر تماس مجید بودم همینطور برای  خواهرانش داغ برادر سخت بود اما شهادت زیباست و امیدوارم خدا عاقبت همه ما را شهادت قراردهد.


کد خبر : 55253 || تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۱۷ || دسته بندی : صنایع غذایی