حنان: بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی زنجیره‌ی گندم، آرد و نان نظارت می‌شود

ایرانیان_معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت و دانشگاه‎‌های علوم پزشکی را به تمامی مراکز خرید گندم، زنجیره آرد و اتحادیه‌ها و اصناف مربوط ابلاغ کرده‌ایم و نظارت‌ها نیز به صورت تمام‌وقت انجام می‌شود.


به گزارش شبکه خبری ایرانیان به نقل از روابط‌عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران،  حسن حنان در نشست با رؤسای اتحادیه‌های نان با تأکید بر حساسیت زنجیره تولید و تامین گندم، آرد و نان به‌ویژه در شرایط کنونی، اظهار کرد: پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت و دانشگاه‎‌های علوم پزشکی را به تمامی مراکز خرید گندم، زنجیره آرد و اتحادیه‌ها و اصناف مربوط ابلاغ کرده‌ایم و نظارت‌ها نیز به صورت تمام‌وقت انجام می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر 1200 مرکز خرید گندم برای تحویل، حمل و نگهداری در انبارها و سیلوها فعال است، همچنین 83 هزار واحد خبازی و بیش از 60 واحد نان صنعتی داریم که پروتکل ها به این واحدها ابلاغ شده و نظارت ها اعمال می شود.

حنان با اشاره به این نکته که اگر قصوری باشد برخورد می شود، خاطرنشان کرد: ما برای متخلفان قطع سهمیه را پیش بینی کرده‌ایم زیرا بهداشت و سلامت مردم برای ما اصل است.

وی در رابطه با پروتکل‌های فاصله اجتماعی در مراکز خرید گندم گفت: ما در مراکز خرید پروتکل را به گونه ای تدوین کرده‌ایم که حضور حداقل افراد با محموله گندم را داشته باشیم و نوبت دهی شود تا تجمع صورت نگیرد.

قائم مقام مدیرعامل افزود: افراد باید مواد اولیه اعم از ضد عفونی کننده، دستکش و سایر موارد را همراه داشته باشند، همچنین مواد بهداشتی در خود مراکز هم موجود است.

وی ادامه داد: محموله‌ها آزمایش شده، مشخصات آن‌ها ثبت می شود و محموله با نظارت کامل تخلیه و به بیرون مرکز هدایت می شود تا از استقرار افراد جلوگیری شود که این روند از هشت صبح تا هشت شب ادامه خواهد داشت.


کد خبر : 47785 || تاریخ : ۱۳۹۹/۰۲/۰۳ || دسته بندی : کشاورزی و امور دام