رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران :

جشنواره خوراک ملل فرصتی برای گفتمان فرهنگی است

ایرانیان_مهدی سیف با اعلام این مطلب افزود: جشنواره خوراک ملل تهران از چندین منظر می‌تواند مزیت داشته باشد که عمده آنها جذب توریست، تبادل فرهنگی و ترویج غذاهای سالم باشد.


به گزارش شبکه خبری ایرانیان به نقل از روابط عمومی ستاد گردشگری شهرداری تهران،مهدی سیف با اعلام این مطلب افزود: جشنواره خوراک ملل تهران از چندین منظر می‌تواند مزیت داشته باشد که عمده آنها جذب توریست، تبادل فرهنگی و ترویج غذاهای سالم باشد.
وی در خصوص اهداف برگزاری جشنواره اظهارداشت: نمایش و معرفی غذاهای بومی ایرانی و خارجی، استعدادیابی و انتخاب برترین آشپز و معرفی سرآشپزهای مطرح ایرانی و بین المللی از جمله اهداف برپایی جشنواره است.
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران تاکید کرد: مهمانانی که برای نمایشگاه و جشنواره دعوت می‌شوند در حاشیه این رویداد می‌توانند از جاذبه‌های تاریخی و تفریحی پایتخت دیدن کنند.
وی با بیان اینکه امروزه شکم گردی در دنیا یک عامل مهم برای تبادل فرهنگ‌ها محسوب می‌شود خاطر نشان کرد: این موضوع برای گردشگران جذابیت دارد چون کیفیت طبخ غذاهای ایرانی با طبع غالب گردشگران سازگاری دارد.
سیف خاطرنشان کرد: ایران پس از چین دومین کشور در تنوع غذایی است.
اولین جشنواره بین المللی خوراک ملل به منظور معرفی آداب و رسوم ملت‌های مختلف درباره طبخ و مصرف غذا ۲۰ تا ۲۵ مردادماه در مرکز نمایشگاهی برج میلاد تهران برگزار می‌شود.
در این جشنواره ۳۸ غذای ملی ثبت شده و ۳ غذای جهانی در قالب پوستر و یا نمایش پخت آنها در این برنامه معرفی می‌شود.
سازمان میراث فرهنگی، کانون اتومبیلرانی و جهانگردی، وزارت فرهنگ و ارشاد، مؤسسه فرهنگی اکو، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سازمان امور عشایر ایران، شهرداری تهران، اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی و صدای جمهوری اسلامی ایران از حامیان معنوی این رویداد بین المللی هستند.

 


کد خبر : 41705 || تاریخ : ۱۳۹۸/۰۴/۲۸ || دسته بندی : میراث فرهنگی و گردشگری