در مراسم جشنواره حوادث و سوانح ترافیکی مطرح شد

هر نیم ساعت یک کشته در حوادث ترافیکی

ایرانیان_معاون وزارت بهداشت: هر نیم ساعت یک کشته در حوادث ترافیکی و چندین برابر دچار جراحت و محرومیت می‌شوند


به گزارش شبکه خبری ایرانیان، ایرج حریرچی در مراسم اختتامیه دومین جشنواره حوادث و سوانح ترافیکی که با محوریت ۶۰- ۳۰ (۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری مبادی ورودی شهر‌ها رخ می‌دهد) گفت: در ده ماهه امسال ۱۴ هزار و ۶۸۰ کشته در حوادث ترافیکی داشتیم.
وی افزود: تصادفات، دومین علت سال‌های از دست رفته عمر و سومین عامل مرگ و میر ایرانی‌ها پس از بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان هاست.
حریرچی با تاکید بر فرهنگسازی بیشتر برای کاهش حوادث گفت:: با کمک فرهنگ سازی نهاد‌های فرهنگی و افزایش تعداد آمبولانس‌های هوایی در ۱۲ تا ۱۳ سال گذشته با وجود دو و نیم برابر شدن وسایل نقلیه و افزایش سفر‌ها، کاهش معنی داری در مرگ و میر داشته ایم.
وی با ابراز تاسف از اینکه در دو سال اخیر هشت دهم درصد مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی افزایش داشته است گفت: علت این حوادث ترافیکی نقاط حادثه خیز نیست وقتی از لحاظ درصد مرگ و میر حوادث را بررسی می‌کنیم، حوادث در همان ۳۰ کیلومتری ورودی شهر‌ها که شما نشانه گیری کردید رخ می‌دهد.
حریرچی تاکید کرد: تا زمانی که حمل و نقل عمده کشور به صورت جاده‌ای و راننده سواری است موفقیت عظیم حاصل نمی‌شود؛ حمل و نقل ایمن یعنی حمل و نقلی ریلی را افزایش دهیم.

منبع:صداوسیما


کد خبر : 38708 || تاریخ : ۱۳۹۷/۱۲/۱۴ || دسته بندی : حوادث و بلایا