برگزاری نمایشگاه فارماپک؛ گامی در جهت عرضه جهانی صنعت دارویی ایران/ تولید ۶۷ درصد مواد مؤثره دارویی در ایران

ایرانیان_دبیر سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی، و بسته‌بندی دارو از برگزاری نمایشگاه فارماپک در راستای عرضه جهانی صنعت دارویی ایران در بهمن‌ماه سال جاری خبرداد.


به گزارش شبکه خبری ایرانیان؛محمد پیر ورام، دبیر سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی، و بسته‌بندی دارو در نشست خبری نمایشگاه فارماپک خاورمیانه با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در روز‌های ۱۰ و ۱۲ بهمن‌ماه در جزیره کیش اظهار کرد: در نمایشگاه فارماپک به بخشی از صنعت دارو که تا به حال کمتر به آن توجه شده شده، می‌پردازیم و تمامی فرآینده‌های تولید دارو تا پیش از داروسازی نهایی از مواد مؤثره تولیدی تا صنایع بسته‌بندی، پتروشیمی و ماشین آلات دارویی به نمایش گذاشته می‌شود.
دبیر سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی، و بسته‌بندی دارو با بیان اینکه در کنار بخش صنعت، به بخش مالی دارو نیز توجه می‌شود، گفت: در کنار بخشی صنعتی ماشین‌آلات و تجهیزات دارویی و بسته‌بندی، بخشی از نمایشگاه را به کارگروه مالی و بانک‌هایی که در حوزه دارو فعالیت می‌کنند، اختصاص داده‌ایم.
وی افزود: دوره‌های تخصصی ویژه صنعت دارو و بُعد سرمایه‌گذاری اقتصادی، تجاری و حقوقی در نمایشگاه فارماپک دیده شده است. از غذا و دارو استرالیا درخواست شده است تا یک دوره تخصصی در نمایشگاه فارماپک برگزار کنند.
دبیر سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی، و بسته‌بندی دارو بیان کرد: امسال جایزه‌ای در حوزه بسته‌بندی و در سال‌های بعدی در حوزه ماده اولیه دارو به بسته‌بندی برتر دارو داده خواهد شد.
دبیر سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی، و بسته‌بندی دارو اظهار کرد: به دنبال انتقال تکنولوژی ماشین آلات دارویی و بسته‌بندی در نمایشگاه فارماپک خاورمیانه هستیم.
فرامرز اختراعی، رئیس سندیگای تولیدکنندگان مواد مؤثره داوریی نیز در این نشست با اشاره به وجود تحریم‌های آمریکا علیه ایران اظهار کرد: علی رغم تحریم‌‎ نبودن دارو، اما عملا مسیر انتقال مالی کالا‌ها دچار اختلال است.
وی افزود: اگرچه تحریم از سال‌های قبل نیز وجود داشت، اما علی‌رغم این تحریم‌ها در بخش بسته‌بندی دارویی و تولید مواد مؤثره دارو، ایران پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. به طوری‌که در حال حاضر ۱۰۰ درصد مواد بسته‌بندی و ۶۷ درصد مواد اولیه مؤثره در کشور تولید می‌شود.
وی با بیان اینکه پیچیده‌ترین فرآیند تولید دارو تولید مواد مؤثره است؛ گفت: مواد اولیه و مؤثره دارویی حجم فروشی بالغ بر هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در سال است، همچنین ارز مصرفی ما ۱۳۰ میلیارد دلار است که ۷۰ میلیارد آن را جوابگو هستیم.

 


کد خبر : 37108 || تاریخ : ۱۳۹۷/۱۰/۰۲ || دسته بندی : بهداشت ،درمان و سلامت