بیانیه هیات داوران هفتمین دوره سرآمدان روابط عمومی ایران+ معرفی برگزیدگان

ایرانیان_هیات داوری هفتمین دوره سرآمدان روابط عمومی ایران در بیانیه ای اعلام کرد: کارآیی و اثربخشی، دو شاخص مهم در شاخص های یک روابط عمومی سرآمد است.


به گزارش شبکه خبری ایرانیان،هیات داوری هفتمین دوره سرآمدان روابط عمومی ایران در بیانیه ای اعلام کرد: کارآیی و اثربخشی، دو شاخص مهم در شاخص های یک روابط عمومی سرآمد است. سنجش مداوم این در شاخص و تقویت آن ها، عواملی است که به تحقق معیار نتیجه گرایی در روابط عمومی سرآمد منجر می شود و باید بیش از پیش در برنامه ریزی های ارتباطی روابط عمومی ها مدنظر باشد.

"سرآمدی” ، صفتی الهی است و کمال جویی و تعالی خواهی، ریشه در فطرت انسان دارد. بنابراین تعالی گری ، نه تنها یک رویکرد مدیریتی ، بلکه یک آرمان بشری است.

براین اساس ، سازمان ها نیز به عنوان ارگانیسم اجتماعی با تعالی جویی و رسیدن به تعالی ، می توانند خدماتی بهتر ، بهینه تر و عالی ارائه کنند.

"مدل روابط عمومی سرآمد” نه تنها دارای رویکردی کمال گرایانه است ، بلکه یک نظام ارزیابی عملکرد است که به طور سیستماتیک و با معیارها و شاخص های روشن ، روابط عمومی ها را به طور یکپارچه و جامع در ابعاد ساختاری ، فنی ، فیزیکی ، منابع انسانی و مادی مورد بررسی عمیق قرارداده و با اختصاص امتیاز، وضعیت آن ها را در مسیر سرآمدی و تعالی ، روشن می کند و با "ارائه گزارش آسیب” ، کانون های بهبود را پیش رو قرار می دهد، گرچه طی "مسیر سرآمدی” سخت و دشوار است ، لیکن فرجامی نیک در پی دارد که آن، تعالی و رسیدن به کمال است.

پس ،ضمن تقدیر از روابط عمومی های کمال جو که با آگاهی و تعهد آگاهانه به این مسیر گام می نهند ، شجاعت آنها را ارج می نهد و امید آن دارد که در طی مسیر سرآمدی ، در کنار هم بوده، میل به سرآمدی را عمومیت بخشیده و شاهد توسعه این تمایل مثبت و حرکت جمعی جامعه روابط عمومی به سمت سرآمدی باشیم.

"هیأت ممیزان هفتمین دوره آیین سرآمدان روابط عمومی” با قدردانی از روابط عمومی هایی که با جمع آوری و ارسال آثار یا تن دادن به ممیزی، همکاری های لازم را مبذول داشتند ، تقدیر و تشکر کرده و با امید به بهبود مستمر روابط عمومی های کمال گرا ، توجه حاضران را به نکاتی چند معطوف می دارد.

1-از آنجا که یک روابط عمومی سرآمد ، روابط عمومی پیشرفته در تمامی ابعاد و وظایف روابط عمومی است ، روابط عمومی ها را از نگاه تک بعدی و گرایش صرف به یک بعد عملکردی خود مثل ارتباط با رسانه ها ، تبلیغات و انتشارات برحذر می داریم.

2-طی "مسیر سرآمدی” ، باید با حرکتی پیوسته و آهسته توأم شود و به شتاب پیش از حد برای طی این مسیر نیازی نیست. بی تردید ، پیشرفت قدم به قدم ، توأم با ثبات خواهد بود و ما از روابط عمومی ها توقع داریم ، ابتداء تعهد به سرآمدی داده، سپس در مسیر، تعالی قرار گیرند و در نهایت با ورود به بخش انتهایی مسیر سرآمدی و در گام پایانی تثبیت سرآمدی ، در پی دستیابی به مراتب بالای سرآمدی بوده تا مستحق دریافت تندیس های رنگین باشند.

3-با عنایت به اهمیت معیارهای بنیادین سرآمدی از جمله راهبرد و خط‌مشی، تدوین سند ارتباطی و برنامه ارتباطی سالانه، یک الزام جدی برای طی مسیر سرآمدی است که البته باید بر مطالعات ارتباطی از جمله مخاطب‌شناسی‌علمی استوار باشد..

4-با عنایت به فلسفه روابط عمومی سرآمد برای رویکرد و عملکرد اخلاقی، توجه به جاری سازی اخلاق در کلیه ابعاد ارتباطی و از جمله تدوین و ترویج منشور اخلاقی، یک الزام است..

5-از آنجا که روابط سرآمد به رضایت ذی نفعان و ارتباط شایسته با آنان تکیه دارد مطالعه علمی و پیوسته انتظارات و خواسته ها و انتقال موثر آنها به مدیران ارشد و تأکید بر تأثیرگذاری اندیشه های آنان در اصلاح سیاست ها و برنامه ها ضروری است، کارگروه مسئولیت اجتماعی در این خصوص در روابط عمومی ها تشکیل می شود.

6-کارآمدترین ابزار روابط عمومی سرآمد، نیروی انسانی هوشمند است که با ویژگی هایی مانند تحصیلات عالی مرتبط، تجربه کافی، روحیه تعالی جویانه، اعتقاد به اثربخشی و اشتیاق خدمت به مردم تعریف می شود. تقویت این شاخص در روابط عمومی ها، تأثیری شگرف در حرکت به سمت تعالی و سرآمدی خواهد بود.

7-کارآمدسازی روابط عمومی به عنوان یک کار ویژه مهم برای رسیدن به سرآمدی، در گرو داشتن منابع مادی، فیزیکی، انسانی، تجهیزاتی و از جمله ظرفیت های فناورانه است که در عصر جدید، میدان عملکرد روابط عمومی را گسترش داده و فضای تعامل و دوسویگی فعالیت ها را ارتقاء می بخشد، لذا باید از فناوری های ارتباطی جدید برای عملکرد آنلاین و هوشمند روابط عمومی به اندازه کافی بهره برداری لازم به عمل آید.

8-خلاقیت و نوآوری، شاخص مهم در روابط عمومی سرآمد است. بر این اساس، بهینه کاوی مستمر برای ساختن کانون های بهبود و مبتنی بر نوآوری برای بسط کارکردها و اثربخشی ارتباطی ضروری است.

9-از آنجا که یکی از مهمترین معیارهای سرآمدی، فرآیندگرایی است، لازم است روابط عمومی ها نسبت به تدوین "نظامنامه فرآیند ها " اقدام کرده و اصلاح مداوم فرآیندها را در نظر بگیرند.

10-کارآیی و اثربخشی، دو شاخص مهم در شاخص های یک روابط عمومی سرآمد است. سنجش مداوم این در شاخص و تقویت آن ها، عواملی است که به تحقق معیار نتیجه گرایی در روابط عمومی سرآمد منجر می شود و باید بیش از پیش در برنامه ریزی های ارتباطی روابط عمومی ها مدنظر باشد.

: هیأت ممیزان و داوران هفتمین دوره آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران

دکتر داود زارعیان-

-دکتر مجید بوجارزاده

-دکترسید شهاب سید محسنی

-دکتر حمید شکری خانقاه

-دکتر محمدحسن ترابی

-دکتر علیرضا امیرپور

-دکتر امیرمسعود امیرمظاهری

-دکتر حسن نصیری قیداری

-دکتر منصور شیخ الاسلامی

-دکتر علی جزء خراسانی

-دکتر اسماعیل قدیمی

-دکتر جمشید قزوینیان

-استاد علی فروزفر


کد خبر : 33690 || تاریخ : ۱۳۹۷/۰۴/۳۰ || دسته بندی : بانک ، بیمه