۲۳ تا ۲۵ اردیبهشت؛

سومین همایش بین المللی و پانزدهمین همایش ملی انجمن ژنتیک ایران

ایرانیان_رئیس انجمن ژنتیک ایران گفت: سومین همایش بین المللی و پانزدهمین همایش ملی انجمن ژنتیک ایران با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی برگزار می‌شود.


به گزارش شبکه خبری ایرانیان به نقل از روابط عمومی انجمن ژنتیک ایران، دکتر محمود تولایی، رئیس انجمن ژنتیک ایران از برگزاری سومین همایش بین المللی و پانزدهمین همایش ملی انجمن ژنتیک ایران خبر داد و گفت: این گردهمایی بزرگ علمی ۲۳ تا ۲۵ اردیبهشت در سالن اجلاس سران با حضور استادان و اندیشمندان برجسته داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

وی با توجه به موضوع‌های مهم برگزاری این همایش، افزود: در عرصه‌های تخصصی ژنتیک انسانی و پزشکی، ژنتیک گیاهی، ژنتیک میکروارگانیسم ها، منابع ذخایر ژنتیک، سلول‌های بنیادی، بیوانفورماتیک، ژنتیک حیوانی، تکنولوژی‌های جدید و پیشرفت‌های تکنولوژی فناوری‌های جدید و کاربردی در زمینه‌های ژنتیک قانونی و تعیین هویت و مباحث اخلاقی و ایمنی زیستی از جمله موضوعات مهم این همایش است.

رئیس سومین همایش بین المللی و پانزدهمین همایش ملی ژنتیک ایران گفت: در مجاورت برگزاری این همایش، نشست‌های تخصصی در خصوص ژنتیک انسانی، ژنتیک جانوری، ژنتیک گیاهی، سلول‌های بنیادی و اخلاق و ژنتیک جنایی و تبار شناسی در ژنتیک باستانی با حضور استادان برجسته داخلی و خارجی برگزاری می‌شود.

وی افزود: همچنین چند هم اندیشی با حضور مشترک دانشمندان این حوزه و مقامات اجرایی مرتبط در کشور، موضوعات فناوری‌های نوین ویرایش ژنی، فرصت‌ها و چالش ها، صیانت از ذخایر ژنتیکی و مدیریت بر داده‌های ژنومی، چالش‌ها و راهکارها، محاسن و معایب الحاق به کنوانسیون UPOV (اتحادیه بین المللی حفاظت از ارقام جدید گیاهی UPOV) برگزار خواهد شد.

دکتر تولایی با بیان اینکه کمیته‌های علمی برای بحث و تبادل نظر در خصوص آخرین دستاورد‌های حوزه ژنتیک و بررسی نتایج تحقیقات انجام شده برگزار خواهد شد، گفت: در این کمیته‌ها مباحث مربوط به ژنتیک انسانی، ژنتیک جانوری، ژنتیک گیاهی، ژنتیک میکروارگانیسم‌ها، سلول‌های بنیادی و منابع ژنتیک بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۸۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش رسیده است، تصریح کرد: تعدادی از مقالات در قالب سخنرانی و تعدادی در قالب پوستر ارائه خواهد شد. رئیس انجمن ژنتیک ایران ادامه داد: این دوره از همایش با همکاری انجمن ژنتیک آلمان برگزار می‌شود.

تولایی گفت: این همایش برای شرکت کنندگان در رشته‌های مرتبط تا ۱۱ و نیم امتیاز و سایر رشته‌ها ۵ امتیاز بازآموزی متناسب با ۲۳ رشته تخصصی در نظر گرفته است.

وی افزود: دانشمندان و اندیشمندان بسیاری از کشور‌های اروپایی، آمریکایی و آسیایی، برخی از پزشکان ایرانی مقیم خارج از کشور در این گردهمایی حضور پیدا خواهند کرد.

سومین همایش بین المللی و پانزدهمین همایش ملی انجمن ژنتیک ایران ۲۳ تا ۲۵ اردیبهشت در سالن همایش‌های سران کشور برگزار می‌شود.


کد خبر : 32538 || تاریخ : ۱۳۹۷/۰۲/۲۲ || دسته بندی : بهداشت ،درمان و سلامت