در ارتباط با بخش خبری ۲۱؛

مهمترین اولویت ما عدالت آموزشی

ایرانیان_وزیر آموزش و پرورش: یکی از مهمترین برنامه ها و اولویت های ما ایجاد عدالت آموزشی است.


به گزارش شبکه خبری ایرانیان ، سیدمحمد بطحایی در بخش خبری 21 شبکه یک سیما افزود: کیفیت آموزشی باید برای همه فرزندان ایران یکسان باشد و دسترسی آموزشی برای آنها به طور مساوی فراهم شود.
وی با بیان اینکه با نقایصی در این زمینه روبرو هستیم گفت: در چند ماه اخیر 200 تا 230 هزار نفر از کسانی که بیرون از مدرسه در مناطق مرزی و محروم بودند سر کلاس حاضر شدند و این به علت حمایت مردم و ایجاد مدارس غیر دولتی بوده است.
وزیر آموزش و پرورش افزود: در سال های اخیر نیز نرخ دستیابی به آموزش در مقطع ابتدایی 1/8 درصد افزایش یافته است.
بطحایی گفت: برای اتباع خارجی نیز دستاوردهای خوبی داشتیم و آنها در مدارس کشور تحصیل می کنند.
وی افزود: در بودجه سال آینده برای مدرسه سازی در مناطق محروم پیش بینی های خوبی انجام شده است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی ردیف جدیدی را برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان از محل یک درصد درآمد شرکت های دولتی پیش بینی کرده است گفت: امیدوارم پاداش بازنشستگان با تاخیر روبرو نشود و در ماه های آغازین سال آینده پرداخت شود.
بطحایی افزود: منبع پیش بینی شده برای پاداش بازنشستگان فرهنگی کفایت می کند.
وی درباره انتخابات صندوق ذخیره فرهنگیان نیز گفت: آموزش و پرورش یک میلیون و 700 هزار شاغل و بازنشسته دارد و فرهنگیان بر اساس شرایط از روز گذشته در سامانه ای که اعلام شده اعلام نامزدی برای حضور در هیات امنای این صندوق می کنند.
وزیر آموزش و پرورش افزود: پس از برگزاری انتخابات الکترونیکی حدود 80 نفر از آنها به مرحله دوم راه می یابند و در روز خاصی با رای گیری دو نفر از آنان به عنوان هیات امنای صندوق و یک نفر نیز به عنوان بازرس انتخاب می شود.
بطحایی گفت: کاهش اضطراب دانش آموزان با توجه به آزمون های متعدد مدارس و تعداد کتاب های کمک آموزشی از دیگر برنامه های وزارت آموزش و پرورش است.


کد خبر : 31030 || تاریخ : ۱۳۹۶/۱۱/۱۳ || دسته بندی : آموزش و پرورش