استقبال از تولیدات شرکت دانش بنیان وابسته به مرکز رشد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در نمایشگاه جانبی سمینار فیزیوتراپی (ستون فقرات)

ایرانیان_شرکت دانش بنیان " توان دانش مهرسام " وابسته به مرکز رشد فناوری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی که در نمایشگاه جانبی هیجدهمین سمینار فیزیوتراپی تخصصی (ستون فقرات) حضور دارد، با استقبال بازدیدکنندگان روبه رو شد.


دکتر " امیرسالار جعفرپیشه " در گفت وگو با خبرنگار وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی درباره محصولات تولیدی این شرکت که در نمایشگاه سمینار فیزیوتراپی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد، گفت: تولیدات این شرکت در نمایشگاه فیزیوتراپی ، شامل ابزار توانبخشی مفاصل زانو و ران و همچنین محصولات بیوفیدبک با عنوان بیوفیدبک فشار، پاسچر، نیرو و EMG  است .

 وی با اشاره به ابزار توانبخشی (active) زانو و ران که در بخشی از غرفه این شرکت قرار دارد، گفت: این وسیله توانبخشی هر چند که مشابه خارجی در ایران دارد، اما با طراحی جدید روی تولید داخلی ،  امکان تغییر تنظیمات آن براساس شرایط بیمار و درطول دوره درمان را بوجود آورده  و کارآیی این وسیله را  دو چندان کرده است.

 دکتر جعفرپیشه افزود: متخصصان فیزیوتراپی و کاردرمانی ، از این وسیله توانبخشی برای بیمارانی که جراحی مفصل زانو انجام دادند و پس از جراحی نیاز به خدمات توانبخشی جهت افزایش دامنه حرکتی در زانو

بگفته وی ، این وسیله ، در افرادی که دچار ضعف مفاصل زانو شده اند نیز کاربرد دارد و به عنوان یک ابزار ارزان قیمت ، بادوام و کم وزن ، می تواند در اختیار بیماران قرار بگیرد تا جهت ادامه فرآیند فیزیوتراپی در منزل ، از آن استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت " توان دانش مهرسام " همچنین انواع  تولیدات مربوط به بیوفیدبک را که در غرفه این شرکت در نمایشگاه جانبی سمینار تخصصی فیزیوتراپی ستون فقرات قرار گرفته ، معرفی کرد و گفت:  این دسته از محصولات،  یک مجموعه کامل سخت افزاری و نرم افزاری برای اجرای طیف وسیعی از حرکات تمرینی فیزیکی پرکاربرد در توانبخشی اختلالات و ناتوانایی های مختلف می باشد.

 وی اظهارداشت: مجموعه نرم افزاری MOLEB ، شامل یک واحد سخت افزاری سنجش ، تثبیت و کنترل فشار داخل کاف ( مانند انواع توپ ها، تیلت بردها ، وج های بادی ) است که از طریق ارتباط  USB ، قابلیت تبادل اطلاعات با رایانه شخصی را دارد.

وی افزود: مجموعه نرم افزاری این سیستم مشتمل بر تکالیف یادگیری حرکتی، سنجش کیفیت و کمیت اجرای تمرینات و محیط های بازی گونه تعاملی است که امکان اجرای پروتکل های توانبخشی مختلف را برای متخصصان فراهم می کند.

وی در معرفی دستگاه تولیدی این شرکت با عنوان " EMG   با بیوفیدبک بازی گونه " نیز گفت: این دستگاه جهت بیوفیدبک دیداری و شنیداری سیگنال الکتریکی عضله در تمرینات افزایش قدرت عضلانی و کنترل روند تاثیر توانبخشی، در کلینیک های کاردرمانی و فیزیوتراپی کاربرد دارد.

دکتر جعفرپیشه افزود: اخیرا در کشورهای پیشرفته دنیا ، استفاده از این ابزار در باشگاه های ورزشی حرفه ای نیز جهت ارائه تمرینات موثر ورزشی و ارائه بازخورد دیداری ، مورد توجه قرار گرفته ، ضمن آنکه این محصول در کاربردهای ارگونومی ، مهندسی پزشکی و توانبخشی جهت بازیابی و بهبود عملکرد عضلانی ، تعادل و تحرک ، اصلاح پاسچر، اصلاح کارکردهای بدنی و اهداف پژوهشی در محیط های کاری استفاده می شود.

  لازم به ذکر است، شرکت " توان دانش مهرسام " از جمله شرکت های دانش بنیان وابسته به مرکز رشد فناوری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی است که از حدود یک سال و نیم پیش تا کنون موفق به تولید ۱۲ محصول فناورانه در حوزه فناوری توانبخشی شده است، که چهار محصول ثبت اختراع شده و ثبت اختراع سه محصول دیگر نیز مراحل پایانی را می گذراند.

    این شرکت ،  پس از مشاوره با برترین متخصصان بالینی کشور و بررسی فناوری های روز جهان در حوزه توانبخشی ، براساس مطالعات و پژوهش های کاربردی این حوزه ، با تشکیل یک تیم چند تخصصی خبره ، اقدام به طراحی و ساخت انواع تجهیزات در حوزه توانبخشی می کند.

   دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با ۲۲ گروه آموزشی و هشت مرکز تحقیقات در سه حوزه سلامت (توانبخشی، سلامت روان و سلامت اجتماعی) علاوه بر آموزش و تربیت نیروی متخصص برای حوزه سلامت ، طراحی و تولید تجهیزات پزشکی - توانبخشی و اندام مصنوعی را بعنوان قطب کشوری این حوزه در برنامه توسعه تحقیقات و فناوری خود دارد.

    نمایشگاه جانبی هیجدهمین سمینار فیزیوتراپی تخصصی (ستون فقرات) که همزمان با برگزاری سمینار از روز گذشته (ششم دی ماه) به مدت دو روز در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برپا شده است ، محصولات و تولیدات ۹ شرکت دانش بنیان و نمایندگی های خارج از کشور در زمینه توانبخشی را در معرض دید شرکت کنندگان این سمینار قرار داده است.

انتهای پیام /


کد خبر : 30436 || تاریخ : ۱۳۹۶/۱۰/۰۷ || دسته بندی : بهداشت ،درمان و سلامت