بازدید علمی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی از صندوق قرض‌الحسنه شاهد،گامی مؤثر در پیوند دانش نظری و تجربه میدانی در نهادهای مالی اجتماعی
تاریخ: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴ ساعت: 11:16:17


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/5af0a77ffeff1dded0ac74d9d0c3db81.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ad2be911bd1d06e1b90fee5b0220afed.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/3943bb4313d119d1de583b587c4e05e8.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f536475f9eb947126235faa2b5211e11.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4e1b207f796b4e9e1ea4cad34b324e80.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/49e0ede680e2fc10763d917c8fd7c8dc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/dc7a79492c1acc9a370977ab8900fc14.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f53a6e773e84d12a907043b725c4d1b4.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/31df47a0a36307bb66222066e8d4e005.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/377e4c6b082de5f3fa282b0128d16454.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/376a6944ce8ac041f333d455c97aea21.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/7ca4aafbd9fae238f4e6ca8258ba1339.jpg

logo-samandehi


کد خبر : 99295 || تاریخ : ۱۴۰۴/۰۲/۱۹ ۰۶:۵۹                 بانک ، بیمه

بازدید علمی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی از صندوق قرض‌الحسنه شاهد،گامی مؤثر در پیوند دانش نظری و تجربه میدانی در نهادهای مالی اجتماعی


در راستای تعامل اثربخش میان نهاد دانشگاهی و ساختارهای عملیاتیِ مالی ـ اجتماعی، جمعی از دانشجویان فرهیخته رشته اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی، به همراهی استاد گران‌قدر خود و مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه شاهد، جناب آقای دکتر اسلام کریمی – استاد این دانشگاه و رئیس هیئت‌مدیره صندوق – از ستاد مرکزی این نهاد بازدید علمی به‌عمل آوردند.


بازدید علمی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی از صندوق قرض‌الحسنه شاهد،گامی مؤثر در پیوند دانش نظری و تجربه میدانی در نهادهای مالی اجتماعی

به گزارش جامعه ایده آل؛ به نقل از روابط عمومی: در راستای تعامل اثربخش میان نهاد دانشگاهی و ساختارهای عملیاتیِ مالی ـ اجتماعی، جمعی از دانشجویان فرهیخته رشته اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی، به همراهی استاد گران‌قدر خود و مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه شاهد، جناب آقای دکتر اسلام کریمی – استاد این دانشگاه و رئیس هیئت‌مدیره صندوق – از ستاد مرکزی این نهاد بازدید علمی به‌عمل آوردند.

این بازدید، با هدف آشنایی نزدیک با مأموریت‌ها، ساختار و عملکرد اجرایی صندوق، در فضایی صمیمانه و علمی برگزار شد و فرصتی ارزشمند برای دانشجویان فراهم ساخت تا با مفاهیم کلیدی چون عدالت اقتصادی، شفافیت مالی، و خدمت‌رسانی اجتماعی در بستر واقعیِ یک نهاد مالی تخصصی آشنا شوند.

در ابتدای این برنامه، دانشجویان مورد استقبال گرم مدیران و کارکنان صندوق قرار گرفتند. سپس در نشستی با حضور دکتر کریمی – ابعاد گوناگون فعالیت‌های صندوق، از ساختار سازمانی و فرآیندهای نظارتی گرفته تا ابتکارات فناورانه و مسیرهای توسعه‌ای آن، تشریح شد.

دکتر کریمی با ارائه تصویری دقیق از فلسفه تأسیس و چشم‌انداز راهبردی صندوق، بر نقش مؤثر آن در بهبود کیفیت زندگی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران تأکید ورزیدند. ایشان، با نگاهی علمی و کاربردی، بر لزوم تحلیل دقیق داده‌ها، ارتقاء شفافیت و گسترش مسئولیت‌پذیری در نهادهای مالی تأکید کردند و در پاسخ به پرسش‌های دانشجویان، فضایی تعاملی و آموزنده ایجاد نمودند.

در ادامه، با راهنمایی مدیر روابط عمومی صندوق( آقای مرادی)، دانشجویان از بخش‌های مختلف مجموعه بازدید کردند. این بازدید میدانی، تجربه‌ای بی‌واسطه از فرآیندهای اجرایی و چگونگی ارائه خدمات در صندوق بود و درک عمیق‌تری از چالش‌ها، دستاوردها و ارزش‌های عملیاتی نهادهای خدمت‌محور برای دانشجویان فراهم آورد.

در بخش پایانی برنامه، کلاس رسمی دکتر کریمی در سالن کنفرانس صندوق با حضور دکتر مجتبی عباسی قادی – مدیر طرح و توسعه صندوق – ادامه یافت. ایشان با ارائه دیدگاه‌هایی پیرامون مفهوم «سازمان یادگیرنده»، به تبیین مدل‌های تک‌حلقه‌ای تا سه‌حلقه‌ای یادگیری سازمانی پرداختند و بر اهمیت تبدیل یادگیری فردی به سرمایه‌ای جمعی در نهادهای دارای مأموریت اجتماعی تأکید نمودند.

بی‌تردید، این بازدید علمی، الگویی شایسته از پیوند میان حوزه نظر و عرصه عمل بود؛ گامی الهام‌بخش برای هم‌افزایی علم و تجربه، که می‌تواند در تربیت نسل جدیدی از متخصصان متعهد و دغدغه‌مند در حوزه‌های مالی و اجتماعی، تأثیری ماندگار بر جای گذارد.



کلمات کلیدی


captcha