منصور الیاسی مدیر عامل برند ال سی من در جستجوی راهبردی جدید در صنعت پوشاک کشور
تاریخ: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت: 18:47:05


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 75533 || تاریخ : ۱۴۰۲/۰۳/۰۲ ۱۰:۳۰                 صنعت،معدن، تجارت

منصور الیاسی مدیر عامل برند ال سی من در جستجوی راهبردی جدید در صنعت پوشاک کشور


صنعت پوشاک در بخش پارچه و مواد اولیه پیشرفت‌های قابل توجهی را داشته و حتی با افتخار میتوان گفت تولیدات باکیفیت پوشاک ما توان رقابت با برندهای مطرح اروپایی را دارد‌. البته اخیرا به این بهانه که تولید پوشاک ایران توان تامین مایحتاج کشور را ندارد، شاهد زمزمه‌هایی از واردات پوشاک به ایران هستیم؛ در صورتی که همه شاهدیم انبارهای تولیدکنندگان مملو از پوشاک دوخته شده می باشد که به دلیل ورود پوشاک قاچاق، خریدار زیادی نخواهد داشت.


منصور الیاسی مدیر عامل برند ال سی من در جستجوی راهبردی جدید در صنعت پوشاک کشور

نیاز به پوشاک و البسه به عنوان یکی از نیازهای اولیه، از جمله مسائلی است که افراد از ابتدای زندگی خود با آن در ارتباط مداومند. البته باید گفت دنیای پوشاک امروز با توجه به طرح، رنگ و تنوع موجود همواره فراتر از یک نیاز ضروری قلمداد شده و به دنیایی از علایق برای سلایق مختلف تبدیل شده است.
در مطلب پیش رو حاصل مصاحبه ما با یکی از افراد نام آشنای صنعت پوشاک یعنی آقای منصور الیاسی، مدیرعامل برند ال سی من را میخوانید تا ضمن آشنایی بیشتر با ایشان و مسیر موفقیت برند ال سی من، گفتگویی پیرامون مسائل روز صنعت پوشاک داشته باشیم. تا پایان مطلب با ما همراه باشید.
 
-    عرض سلام دارم خدمت شما جناب آقای الیاسی و ممنونم از اینکه این فرصت را در اختیار ما قرار دادید تا در مورد شما، تجربیات تان و مسیری که طی نمودید صحبت کنیم و با چالش‌های حوزه پوشاک آشنا شویم. ابتدا اجازه دهید تا بیشتر در مورد شما و نحوه ورودتان به صنعت پوشاک بدانیم؟
-    من هم سلام میکنم خدمت شما و امیدوارم مصاحبه خوبی را پیش رو داشته باشیم. من، منصور الیاسی، متولد 11 خرداد ماه 39 هستم. از سنین کودکی علاقه‌مند بودم که در کنار درس و مدرسه و خصوصا در ایام تابستان بتوانم مشغول کار شوم و از این طریق کسب درآمد کنم. همین موضوع باعث شد تا با فروش محصولات مختلف طی سال‌ها، لذت شیرین رسیدن به درآمد و دریافت نتیجه زحماتم را تجربه کنم. کسب تجربه کاری در حوزه‌های گوناگون در کنار تحصیلات برای من ادامه‌دار بود تا جایی که در سال ۵۵ به عنوان شاگرد و سپس ویزیتور یک مغازه عمده فروشی در بازار بین الحرمین وارد حوزه پوشاک شدم. دو سال بعد با تلاش و پشتکار زیاد موفق شدم یک مغازه ۲ متر در ۲ متر در همان بازار بگیرم و کار عمده فروشی را ادامه بدهم.
در سال ۶۳ با یکی از برادرانم به نام ناصر الیاسی که مغازه خرده فروشی پوشاک داشت، تصمیم به شراکت گرفتیم و مغازه بزرگتری در بازار خریداری نمودیم. هدف ما این بود که جزء نفرات برتر پوشاک ایران باشیم و من دائما این را با خودم تکرار میکردم و سعی میکردم تمام توانم را برای تحقق این هدف به کار بگیرم.

-    در خصوص تحصیلات و همچنین موفقیت‌های شغلی و افتخارات‌تان در این زمینه نیز برای ما بگویید.
-    با وجود لذت کسب درآمد و پیشرفت‌های شغلی، همواره لزوم کسب دانش آکادمیک و استفاده از آن در مسیر کسب و کار را حس میکردم. ازین رو و با توجه به مسیری که پیش روی خود میدیدم، در مقطع لیسانس رشته مدیریت کسب و کار را انتخاب کردم. در ادامه تحصیلات خود را در مقطع ارشد با رشته MBA و سپس دکترای DBA، هر دو با گرایش استراتژی بازاریابی، تکمیل نمودم. مجهز بودن به تحصیلات دانشگاهی همواره باعث شده است تا در شرایط پیچیده دنیای کسب و کار تصمیمات بهتری اتخاذ کنم.
همانطور که اشاره کردم از ابتدای جوانی حوزه پوشاک را به عنوان مسیر شغلی خود در نظر گرفتم، و طی سال‌های متمادی، تمام رزومه کاری و موفقیت‌های شغلی من نیز در همین حوزه بوده است که برخی از آنها عبارتند از:
عضو هیئت موسس انجمن پوشاک ایران
عضو هیئت مدیره اتحادیه پوشاک
عضو اتاق بازرگانی صنایع و معادن
دو دوره عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران
منتخب کارآفرین برتر سال 94
عضویت در مجمع مدیران دانش بنیان و کارگروه کشوری مد و لباس اتحادیه
عضو اتاق بازرگانی صنایع و معادن
بنیان گذار هلدینگ البسه سیرنگ منتخب شامل برندهای:
ال سی من، الیسه گلد، روما

 

-    فروشگاه‌های ال سی من از چه زمانی شروع به فعالیت نمودند و در حال حاضر چند شعبه دارد؟
-    در سال ۷۸ تصمیم گرفتیم تا فروشگاه‌های خرده‌فروشی پوشاک خود را با نام ال‌سی‌من  راه اندازی کنیم تا تجربه خرید کت و شلوار مردانه، کت تک، پیراهن مردانه و سایر پوشاک آقایان از هر زمان دیگری لذت‌بخش‌تر بوده و اطمینان خاطر همراه با رضایتمندی را در پی داشته باشد. در حال حاضر تعداد شعب ال‌سی‌من به ۳۵ نمایندگی و ۲۵ عاملیت فروش در سراسر کشور رسیده است که خوشبختانه منجر به اشتغال ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۸۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم شده است.
 
-    از موانع و چالش‌هایی که به عنوان یک کارآفرین تجربه کردید، بیشتر برای ما صحبت کنید.
-    تجربه کاری من در طی تمامی سال‌های فعالیتم در حوزه پوشاک، این را به من نشان داده که ایرانیان در بخش پوشاک در واقع از منظر تولید و سلیقه، جایگاه بالایی نسبت به تمام کشورهای منطقه دارند. اما عاملی که باعث شده نتوانند در این بخش، آن طور که باید پیشرفت کنند، عدم حمایت مسئولین در این صنعت است. تولیدی‌های ایران به علت ناتوانی در بروز کردن ماشین آلات، نمیتوانند تولید با کیفیتی داشته باشند و این عدم حمایت از جایی سرچشمه میگیرد که نه تنها صنعت پوشاک، بلکه بسیاری از صنایع ما را به ورطه ورشکستگی و نابودی کشانده است و مسبب این وضع کسی نیست به جز مافیای قاچاق ایران. متاسفانه این مافیا به قدری قوی هستند که در بدنه دولت و نظام ما رسوخ کردند و هیچکس در هیچ مقامی یارای مقابله با آنها را ندارد.
همین چند سالی که موضوع مبارزه با قاچاق کالا پیش آمده و تا حدودی دنبال شده، همه شاهد پیشرفت‌هایی در بخش‌های مختلف صنعت هستیم. به طور مثال صنعت پوشاک در بخش پارچه و مواد اولیه پیشرفت‌های قابل توجهی را داشته و حتی با افتخار میتوان گفت تولیدات باکیفیت پوشاک ما توان رقابت با برندهای مطرح اروپایی را دارد‌. البته اخیرا به این بهانه که تولید پوشاک ایران توان تامین مایحتاج کشور را ندارد، شاهد زمزمه‌هایی از واردات پوشاک به ایران هستیم؛ در صورتی که همه شاهدیم انبارهای تولیدکنندگان مملو از پوشاک دوخته شده می باشد که به دلیل ورود پوشاک قاچاق، خریدار زیادی نخواهد داشت.
 
-    چه پیشنهادی جهت برون‌رفت از شرایط موجود دارید؟
-    پیشنهاد و توصیه من به عنوان کسی که نزدیک به ۵۰ سال است که در این صنعت فعالیت میکنم و بواسطه سِمَت‌ها، ارتباطات و حضور مستمر در اتحادیه پوشاک، موسسات و انجمن‌های تخصصی حوزه پوشاک، با تمامی مشکلات موجود در این صنعت آشنایی نزدیک دارم، این است که ما نباید ساکت بنشینیم؛ به خاطر کشورمان و فرزندان این آب و خاک همچنان باید به تلاش برای رفع موانع و بهبود شرایط ادامه دهیم. درست است که بسیاری از فعالین در این صنعت از مشکلات و سوء مدیریت‌ها خسته هستند ولی ما نمیتوانیم بی‌تفاوت باشیم. مطمئن باشید همان طور که زمانی در صنعت پوشاک و نساجی در منطقه اولین بودیم، باز هم می‌توانیم به این جایگاه برسیم.

-    جناب آقای الیاسی به پایان گفتگو رسیدیم. ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید. لطفا سخن پایانی تان را بفرمایید‌.
-    من هم از شما ممنونم. در پایان عرایضم تشکر ویژه دارم از دوستانم که در هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران، انجمن پوشاک ایران و اتحادیه پوشاک تهران که در راه مبارزه با قاچاق پوشاک فعالیت خستگی‌ناپذیری داشتند. باید عنوان کنم که زحمات شما بزرگواران بی نتیجه نخواهد ماند و به یاری خدا باید در کنار هم به این مبارزه ادامه دهیم؛ به امید اعتلای هرچه بیشتر صنعت پوشاک و نساجی ایران.

 



کلمات کلیدی


captcha