بررسی بیش از ۵۴ میلیون سند در حوزه رتبه بندی معلمان
تاریخ: ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت: 16:06:13


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 74576 || تاریخ : ۱۴۰۲/۰۱/۱۹ ۰۸:۰۸                 آموزش و پرورش

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

بررسی بیش از ۵۴ میلیون سند در حوزه رتبه بندی معلمان


سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به بررسی بیش از ۵۴ میلیون سند در حوزه رتبه بندی معلمان، از تشکیل کارگروهی برای افزایش کیفیت رتبه بندی معلمان خبر داد.


بررسی بیش از ۵۴ میلیون سند در حوزه رتبه بندی معلمان

به گزارش جامعه ایده آل، رضا مراد صحرایی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در دیدار با تشکل‌های فرهنگیان، با تبریک بررسی بیش از ۵۴ میلیون سند در حوزه رتبه بندی معلمانایام ماه مبارک رمضان و آرزوی توفیق قبولی عبادت‌ها و نیایش‌ها در این ماه مبارک و تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: اولین جلسه خود را برای درک بیشتر مسائل آموزش و پرورش و معلمان به تشکل‌های فرهنگیان اختصاص داده ام، زیرا می‌دانم تشکل‌ها با کف مدرسه و معلمان ارتباط نزدیکی دارند.
 
وی ضمن تشکر از تلاش‌های دکتر نوری وزیر پیشین آموزش و پرورش که در یک سال و نیم گذشته زحمت‌های زیادی برای نظام تعلیم و تربیت کشیدند، اظهار کرد: یکی از افتخاراتم تحصیل در دانشسرای تربیت معلم و خدمت به عنوان معلم در نظام تعلیم و تربیت کشور است و سطوح مختلف معلمی را طی کرده ام، به همین دلیل آموزش و پرورش را به خوبی می‌شناسم و آموزش و پرورش را دوست دارم و بh همین شناخت و دوست داشتن بود که مسئولیت سرپرستی وزارت آموزش و پرورش را با مشکلات بزرگی که این دستگاه عظیم پیش رو دارد، پذیرفتم.
 
باید دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه تعلیم و تربیت بیان شود
 
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دستگاه تعلیم و تربیت یکی از بزرگترین دستگاه‌های کشور است و کسی که عهده دار این دستگاه می شود، مسئولیت بسیار سنگینی خواهد داشت، اظهار کرد: یکی از وظایف تشکل‌ها امید دادن است. بن مایه و ذات انقلاب، امید دادن است و مادامامی که انسان امید داشته است به خواسته‌های خود خواهد رسید.
 
وی افزود: رابطه بین امکانات و پیشرفت، یک به یک نیست، اما رابطه بین امید و پیشرفت یک به یک است، لذا آموزش و پرورش ما به امید نیاز دارد.
 
صحرایی خاطرنشان کرد: ممکن است، جایی امکانات باشد، اما بدون امید با وجود امکانات نیز به خواسته‌ها نخواهیم رسید، لذا امید مهمترین نکته‌ای است که باید بر آن تاکید نماییم و در این راستا باید دستاورد‌های انقلاب در حوزه تعلیم و تربیت بیان شود.
 
باید شان معلم حفظ شود و مسایل معیشتی آنان را حل کنیم
 
وی ادامه داد: معلمی مسئولیت سنگینی است و دارای جایگاه ویژه‌ای است، نباید شان معلم به فهم دیگران مرتبط شود، شان معلم مربوط به ماموریت معلم است، لذا نباید شان معلم به حقوق و دریافتی معلم متصل شود، بنابراین باید به عنوان متولی نظام تعلیم و تربیت شان معلمان را حفظ و مسایل معیشتی آنان را حل کنیم و باید رسالت خود را ایجاد و ارتقای شان معلم بدانیم.
 
معلم بر جهل و تاریکی، نور آگاهی می‌تاباند
 
صحرایی با بیان اینکه امام علی (ع) می‌فرمایند، جهل ریشه هر مصیبت و بلایی است و در جایی دیگر می‌فرمایند درد بی درمان جهل است، اظهار کرد: بسیاری از مشکلات ما ناشی از جهل است، معلمان مسئولیت رسالت و آگاهی مردم را برعهده دارند، لذا معلمان مسئولیت و جایگاه خاصی دارند، زیرا معلم بر جهل نور می‌تاباند و به همین علت پیکان همه حملات دشمنان به سمت مدرسه است.
 
مشکلات نظام و تعلیم و تربیت باید از نگاه مدرسه بررسی شود
 
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان این که مدرسه و معلم جایگاه ویژه‌ای در حکمرانی آموزش و پرورش دارند، گفت: حکمرانی آموزش و پرورش فقط از خیابان سپهبد قرنی تهران میسر نمی‌شود، حکمرانی با خرد جمعی به نتیجه می‌رسد.
 
صحرایی با بیان اینکه حکمرانی در آموزش و پروش بدون مشارکت معلمان و خانواده‌ها و شنیدن صدای آن‌ها به سرمنزل مقصود نمی‌رسد، تصریح کرد: باید مشکلات نظام تعلیم و تربیت از نگاه مدرسه بررسی شود و از جایگاه مدرسه برای آن راه حل ارایه شود، زیرا اگر معلمان همراهی نکنند، هیچ برنامه‌ای قابلیت اجرایی سازی پیدا نخواهد کرد.
 
آغاز هر برنامه تحولی باید از مدرسه باشد
 
صحرایی با بیان اینکه نظام پیشرفت هر کشور در مدرسه شکل می‌گیرد و بر این اساس باید مدارسی را طراحی نماییم که پیشرفت کشور را رقم می‌زند، گفت: وزیری خوب است که آموزش و پرورش را به مساله اول آن کشور تبدیل نماید و هر کشوری که مساله اول آن آموزش و پرورش باشد، پیشرفت خواهد یافت، زیرا بذر پیشرفت در مدرسه کاشته خواهد شد.
 
سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره اجرایی سازی سند تحول بیان کرد: مدرسه قرارگاه تحول است، لذا اجرایی سازی سند تحول باید مستقیما از داخل مدرسه شروع شود. به دلیل این که برنامه‌های تحولی آموزش و پرورش از ستاد و ادارات شروع می‌شود، معلمان از برنامه‌ها بی اطلاع هستند و بر این اساس آغاز هر برنامه تحولی باید از مدرسه باشد.
 
یکی از مسایل فوری و جاری آموزش و پرورش رسیدگی به اعتراضات رتبه بندی است
 
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که یکی از مسایل فوری و جاری آموزش و پرورش رتبه بندی معلمان است، اظهار کرد: دولت گذشته به دلیل مشکلاتی که رتبه بندی داشت و امروز ما با آن مواجه هستیم، رتبه بندی معلمان را به مدت ۳ سال اجرایی نکرد، اما وجود اعضای جوان در شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم باعث شد تا همت کافی برای اجرای رتبه بندی ایجاد شود.
 
بیش از ۵۴ میلیون سند مربوط به رتبه بندی معلمان بررسی شد
 
وی ادامه داد: بیش از ۵۴ میلیون سند در حوزه رتبه بندی معلمان بررسی شد که این مقدار سند آمار بسیار زیادی است و نشان از کار بزرگی است که در اجرای قانون رتبه بندی معلمان انجام شد.
 
هدف در بررسی اعتراضات رتبه بندی کمک به معلمان از طریق مسیر‌های قانونی است
 
صحرایی با تبیین سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش در مورد رتبه بندی معلمان در سه مسیر، اظهار کرد: رسیدگی به اعتراضات معلمان درباره رتبه‌های اعلام شده یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش است که در این مسیر نیز هدف، کمک به معلمان در کسب رتبه‌های خود البته بر اساس قانون خواهد بود.
 
وی افزود: کارگروه نظارت تشکیل خواهد شد تا ویژگی‌های متعارف رتبه‌ها مشخص شود و با هدف صحت سنجی و اعتبار بخشی، رتبه‌ها سنجیده خواهد شد تا کیفیت رتبه بندی افزایش یابد.
 
برای ایجاد تحول باید معلمان همزمان با توسعه فناوری، به روز شوند
 
سرپرست وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: هدف اصلی رتبه بندی بهبود کیفیت مدارس است، لذا باید مسیر رشد معلم را ترسیم کنیم، آموزش‌های خاصی برای توسعه شایستگی‌های معلمی باید برگزار شود و معلم باید دایم به روز شود.
 
وی افزود: دانش آموزان ما تغییرات بسیاری را تجربه می‌کنند، لذا باید برای به روز آوری معلمان در راستای هدایت نسل تلاش کنیم و تا زمانی که این کار‌ها را انجام ندهیم، تحول اتفاق نخواهد افتاد.
 
صحرایی با بیان این که تشکل‌ها در تدوین برنامه هفتم توسعه، به آموزش و پرورش کمک کنند، اظهار کرد: برنامه‌های جاری نباید با سند‌های بالادستی ابلاغی نظام به آموزش و پرورش، مغایرت داشته باشد.
 
سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: اگر با هم کار کنیم، تکثیر می‌شویم و باید اصلی‌ترین دغدغه ما نظام تعلیم و تربیت باشد، به ویژه به کودکان و نوجوانان که در دوره‌ای زندگی می‌کنند که سرعت تغییرات زیاد است، لذا باید به آن‌ها کمک کنیم که در این دنیای به سرعت در حال تغییر مسیر رشد صحیح خود را پیدا کنند.
 
شایان ذکر است، در این دیدار نمایندگانی از تشکل های؛ کانون تربیت اسلامی، جامعه اسلامی فرهنگیان، جمعیت اسلامی فرهنگیان، جمعیت فرهنگیان جوان، هیئت هم اندیشی بسیج فرهنگیان، جمعیت فرهنگیان جهادی، کانون فرهنگیان شاهد و ایثارگر، کانون مدارس اسلامی، جمعیت معلمان و فرهیختگان، گروه معلمان فکور، کنگره معلمان انقلاب اسلامی حضور داشتند.



کلمات کلیدی


captcha