گسترش خدمات پست اکسپرس در 95 درصد از دهکده های چین
تاریخ: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 23:06:31


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 73409 || تاریخ : ۱۴۰۱/۱۱/۱۳ ۲۳:۴۱                 صنعت،معدن، تجارت

گسترش خدمات پست اکسپرس در 95 درصد از دهکده های چین


چین به مدت 9 سال متوالی، به عنوان دارنده بزرگترین سامانه حمل بسته های تحویل اکسپرس در جهان باقی مانده است و در سال گذشته در مجموع 110.58 میلیارد بسته تحویل گرفته و داده شد که 2.1 درصد نسبت به سال 2021 افزایش داشته است.


گسترش خدمات پست اکسپرس در 95 درصد از دهکده های چین

به گزارش جامعه ایده آل ؛چین به مدت 9 سال متوالی، به عنوان دارنده بزرگترین سامانه حمل بسته های تحویل اکسپرس در جهان باقی مانده است و در سال گذشته در مجموع 110.58 میلیارد بسته تحویل گرفته و داده شد که 2.1 درصد نسبت به سال 2021 افزایش داشته است.

به عبارت دیگر، به طور متوسط در سال 2022 نزدیک به 80 بسته از هر چینی جمع آوری و برای آنها ارسال شد.

در سال 2022، درآمد سامانه تحویل فوری بسته های پستی 2.3 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت و به 1.06 تریلیون یوان (156.26 میلیارد دلار) رسید و ظرفیت مدیریت روزانه 700 میلیون بسته را داشت.

این بخش گزارش کرد که عملکرد برجسته ای را در حوزه بازار روستایی داشته است. تا پایان سال 2022، در مجموع 430 هزار ایستگاه خدمات اکسپرس در سراسر چین راه اندازی شد که شامل 990 مرکز تحویل در سطح شهرستان و 278 هزار ایستگاه پستی در سطح روستا می شود.

سال گذشته، صنعت پست به میزان قابل توجهی توسعه یکپارچه حمل و نقل مسافر، بار و مرسوله های پستی را تسهیل کرد. نزدیک به 20 هار وسیله نقلیه تحویل مرسوله در بازار روستایی مورد استفاده قرار گرفت و 1888 مسیر برای پشتیبانی از حمل و نقل مسافر و پست طی شد.

تا پایان سال 2022، 95 درصد از کل دهکده های اداری سراسر چین به خدمات تحویل سریع مرسوله وصل شده اند.

در سال 2022، روزانه حدود 100 میلیون بسته به مناطق روستایی در سراسر چین ارسال می شد. چنین عملکرد قابل توجهی بدون استفاده از سیستم‌های هوشمند و ارتقاء دستگاه‌های اتوماسیون که کارایی مرتب‌سازی را بهبود می‌بخشند به دست نمی آید.

در یک مرکز خدمات تحویل اکسپرس روستایی متعلق به شبکه کاینیائو، بازوی تدارکات گروه علی بابا چین، در شهرستان یونچنگ، واقع در استان شاندونگ در شرق چین، یک سیستم مرتب‌سازی خودکار با 242 خروجی وجود دارد. این می تواند ده ها هزار بسته ارسال شده توسط شرکت های مختلف پستی را بر اساس آدرس حمل و نقل آنها مرتب کند.

به گفته جانگ تانگچون، مسئول مرکز خدمات، تنها چهار ساعت طول می کشد تا سیستم مرتب سازی خودکار 50 هزار بسته تحویل فوری را مرتب کند که 1.5 برابر سریعتر از قبل است.

علاوه بر این، شبکه کاینیائو ایستگاه های سطح روستای خود را به دستگاه های هوشمند مجهز کرده است تا کارایی را بیشتر کند.

جنگ چن که رئیس یکی از ایستگاه های خدمات کاینیائو در دهکده چنلوکو در شهرستان یونچنگ است، به روزنامه «پیپلز دیلی» گفت که یک نوار هوشمند را روی هر بسته ای که وارد ایستگاه می شود، می چسباند، که وقتی کد QR روی بسته اسکن می شود، بوق می زند و روشن می شود. ژنگ گفت که فقط شش تا هفت ثانیه طول می کشد تا مشتریان بسته های خود را پیدا کنند.

ایستگاه های خدمات تحویل اکسپرس پایدار مهمترین ضمانت فروش محصولات کشاورزی در بسترهای تجارت الکترونیک هستند.

یونگجی، واقع در یونچنگ استان شانشی، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انگور در شمال چین است. با این حال، به دلیل هزینه بالای ترابری، بسیاری از ایستگاه های خدمات تحویل فوری در سطح روستا، از شهرها رفتند.

برای مقابله با این مشکل، مقامات پستی یونچنگ سال گذشته تصمیم گرفتند ساختار عملیاتی کسب و کار پست محلی را با واگذاری تمام مرسوله های ارسالی در سطح روستا به یک شرکت پستی، با هدف کاهش هزینه ایستگاه‌های خدمات تحویل فوری و کمک به تثبیت سامانه پست در این شهر، بهینه کنند.

به گفته وانگ لی، رئیس شعبه یونگجی شرکت ZTO Express که برنده مناقصه اداره پست در سطح روستا شد، ایستگاه های پستی در 195 روستای اداری یونگجی تنها هفت ماه پس از اجرای این تصمیم راه اندازی شده است.

سال گذشته، تعداد بسته‌های اکسپرس جمع‌آوری‌شده توسط ایستگاه‌های پستی ZTO Express در یونگجی تا 40 درصد افزایش یافت. غذاهای محلی بیشتر و بیشتری در این شهر به سایر نقاط کشور فروخته شده و قیمت آنها نیز بالا رفته است.

تا پایان سال 2022، 117 پروژه پستی دارای «نشان طلایی» برای کمک به توسعه کشاورزی مدرن اجرا شده است.



کلمات کلیدی


captcha