برگزاری آئین اختتامیه اولین سطح از برنامه استعداد یابی و پرورش مشاوران حرفه ای مدیریت(شمسا)
تاریخ: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 05:56:01


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 70140 || تاریخ : ۱۴۰۱/۰۶/۲۰ ۲۱:۰۲                 صنعت،معدن، تجارت

برگزاری آئین اختتامیه اولین سطح از برنامه استعداد یابی و پرورش مشاوران حرفه ای مدیریت(شمسا)


مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با بیان توضیحاتی درخصوص اقدامات سازمان تحت امر خود و فعالیت آن اظهارداشت:شالوده و اساس شکل گیری سازمان برمبنای مشاوره بوده است.


برگزاری آئین اختتامیه اولین سطح از برنامه استعداد یابی و پرورش مشاوران حرفه ای مدیریت(شمسا)

به گزارش جامعه ایده آل ؛مراسم اختتامیه اولین سطح از برنامه استعداد یابی و پرورش مشاوران حرفه ای مدیریت(شمسا) عصر روزشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ باحضور دکترکیانی مدیرعامل  سازمان مدیریت صنعتی کشور  ، دکترخیرآور عضو هیئت مدیره سازمان و تیم طراحی برنامه ،دکترفرحزادی مدیرعلمی برنامه و دکتر درویش معاون مشاوره و تحقیق  در محل این سازمان برگزار گردید.


در این مراسم دکتر کیانی مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با بیان توضیحاتی درخصوص اقدامات سازمان تحت امر خود و فعالیت آن اظهارداشت:شالوده و اساس شکل گیری سازمان برمبنای مشاوره بوده است.


وی افزود:تربیت و پرورش مشاوران حرفه ای از جمله اقدامات سازمان مدیریت صنعتی بوده است و سازمان در جایی قرار گرفته که بدنبال بکارگیری مشاوران ارشد بصورت برون سپاری است و این موضوع یک امر منطقی است.


مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی بیان داشت :اعتقاد ما این است که هر فردی که فارغ التحصیل می شودباید مروج این آموزش ها بشود و از ابتدا نیز قرار ما این بوده است که دپارتمان های تخصصی تشکیل دهیم و به سمت رشته صنعت،صنایع مختلف حرکت کنیم  و مشاوره بدهیم.


وی به برنامه های آینده سازمان اشاره کرد وافزود :برگزاری دوره های آموزشی با نهادریاست جمهوری و همچنین ارزیابی و ارائه جایزه و نماداقتصاد مقاومتی را با بسیج کارگری را دنبال می کنیم .

 دکتر درویش معاون مشاوره و تحقیق سازمان مدیریت صنعتی نیز در این آئین با ارائه تعریفی از ارکان و ساختار پروژه های سازمان ،مشتریان سازمان و تعریف انواع همکاری ها در سازمان مدیریت صنعتی پرداخت و گفت:با توجه به تجربه ای که کسب شده ،تمهیداتی اندیشیده شد که در سطح بین المللی بتوانیم این دوره را با کیفیت بالاتری برگزار کنیم.


وی افزود:نمادسازی در این زمینه انجام شد و با پیشنهاد خود ارکان اصلی این کار صورت گرفت و پیشنهاد شد دو نهاد را در دوره های بعدی داشته باشیم همچنین کمیته علمی شمسا را تشکیل دادیم که به ارتقای کیفیت منجر می شود.


درویش گفت:کمیته راهبردی نیز تشکیل و دوجلسه هم برگزار شد، ابعاد مختلف بررسی و تصمیمات لازم اتخاذمی شود.طی برگزاری دوره با برخی دوستان صحبت کردم معتقد بودندحرفه مشاوره تقویت شود و باید خود شبکه مشاورانش  را تقویت کند.


معاون مشاوره و تحقیق سازمان مدیریت صنعتی ادامه داد:باید از طریق "شمسا "سازمان را هم‌ تقویت کنیم  و در آینده در پروژه های سازمان از مشاوران استفاده  کنیم.


وی افزود بنا به جهت گیری که  سازمان داشته مشتریان خود را به دو دسته تقسیم کردیم بنگاه های دولتی و خصوصی که بیش از ۷۰ درصد آن خصوصی و ۳۰ درصد دستگاه های دولتی بوده اند.


درویش گفت:سازمان پروژه های اثرگذاری را در کشور داشته است.سازوکار انجام پروژه در سازمان این است که درخواست هایی که صورت می گیرد درخواست ها طرح و پایش می شود مذاکره و ارائه پروپزال و سپس به انعقاد قرارداد منجر می شود.

وی ادامه داد:در دوسه سال اخیر برای پروژه های در دست انجام مجریان تمام وقت در خدمت سازمان هستند .همکارانی که در شبکه سازمان هستند بازنشسته هستند و در پیوند با سازمان پروژه قبول و کار را انجام می دهند.

لازم به ذکراست: در پایان نیز گواهینامه دانش پژوهان دوره اهدا گردید.

بنابراین گزارش؛برنامه‌ی “استعدادیابی و پرورش مشاوران حرفه‌ای مدیریت ایران”، با رویکردی نوین بر پایه‌ی شناسایی، انتخاب و پرورش گام به‌گام استعدادهای مشاوره‌ مدیریت در کشور طراحی شده است. هدف اصلی این برنامه تقویت و توسعه‌ی ظرفیت مشاوره مدیریت در کشور؛ ضمن شناسایی و جذب استعدادهای بالقوه و بالفعل این حوزه در شبکه مشاوران سازمان(شمسا) است. این برنامه بگونه‌ای طراحی شده که منطبق با نیاز بازارکار و نیاز مشاوران مدیریت باشد. تمامی ماژول‌های برنامه کاملاً کاربردی و مهارتی هستند. و بگونه‌ای ارائه می‌شوند که مخاطبان بتوانند مباحث را در پروژه‌های مشاوره‌ایِ سازمان مدیریت صنعتی یا پروژه‌های شخصی خود عملیاتی کنند.
مخاطبان برنامه پرورش مشاوران حرفه ای مدیریت

این برنامه برای چهار طیف از مستعدان و علاقه‌مندان فعالیت در حوزه‌ی مشاوره‌ی مدیریت طراحی شده است. نحوه‌ی اجرای برنامه برای هریک از این گروه‌ها، بسته به شرایط و دسته‌بندیِ انجام شده، متفاوت می‌باشد.


فرآیند انتخاب و ورود به برنامه

با هدف حفظ کیفیت و انتخاب دقیق مخاطبان، فقط داوطلبانی فرصت حضور در این برنامه را خواهند داشت که فرآیند ورود به آن را بر اساس گام‌های زیر با موفقیت و کسب امتیاز لازم به پایان برسانند. فرآیند ورود علاقه‌مندان به این دوره شامل ۳ مرحله خواهد بود:

۱- ثبت درخواست و بررسی احراز شرایط عمومی

۲- گزینش اولیه؛ شرکت در سمینار نیم روزه معرفی برنامه و آزمون آنلاین؛ (در سمینار علاوه بر معرفی زیربنای فکری طراحی این دوره، اهداف و محتوای دوره به طور کامل تشریح خواهد شد).

۳- گزینش نهایی؛ شرکت در کانون ارزیابی و توسعه: در این کانون ارزیابی و توسعه، شایستگی‌های داوطلبان بر اساس مدل تعریف‌شده، بررسی خواهد شد. داوطلبانی که بیش از ۵۰ درصد مجموع امتیازهای شایستگی‌ها را اخذ کنند، امکان حضور در دوره‌ی اصلی را خواهند داشت.گزارش کتبی بازخورد این فرآیند به‌ تمامی شرکت کنندگان در فرآیند ارزیابیِ ورود به دوره ارائه خواهد شد.


طول دوره و نحوه‌ی اجرا

اجرای هر سطح از این برنامه حدود ۳ ماه و کل آن حدود ۱۵ ماه به طول می‌انجامد. که شامل ۹ ماه برگزاری ماژول‌های ۱ تا ۱۵ و نیز شش ماه برگزاری ماژول ۱۶ خواهد بود. این برنامه به‌صورت ترکیبی از کارگاه‌های حضوری، دورکاری، جلسات مجازی و کارورزی در محیط کار برگزار خواهد شد. طراحی و اجرا به نحوی است که امکان حضور مخاطبان در سراسر کشور وجود دارد. در استان‌هایی که تعداد ثبت‌نام‌کنندگان بیش از ۱۵ نفر باشد، برنامه حضوری در محل نمایندگی سازمان در آن استان اجرا می‌شود.
شروط اخذ گواهینامه‌های برنامه و عضویت در شمسا

شرکت‌کنندگان در این برنامه پس از گذراندن ماژول‌های هر سطح و ارائه‌ی پروژه‌های پایانی و کسب امتیازهای مقرر، گواهینامه‌ی حضور در آن سطح را دریافت خواهند کرد. آن‌دسته از شرکت‌کنندگان که کلیه‌ی ماژول‌ها شامل تجربه‌ی فروش و اجرای طرح را با موفقیت به پایان برسانند، به‌شرط پذیرش ضوابطِ سازمان مدیریت صنعتی و منشور اخلاق حرفه‌ای، به‌ عنوان مشاور تأیید صلاحیت‌شده و عضو شبکه‌ی مشاوران سازمان مدیریت صنعتی (شمسا) شناخته خواهند شد. در پایان این برنامه برای داوطلبان علاقه‌مند، امکان تسهیل فرآیند دریافت گواهی‌نامه‌ی معتبر بین‌المللی به‌طور مجزا وجود دارد.

علاقمندان جهت اطلاعات بیشتر به https://consulting.imi.ir/shamsa/ مراجعه نمایند.

 



کلمات کلیدی


captcha