فصل شکوفایی سایت توسعه با شروع پروژه های زیرساختی در منطقه ویژه
تاریخ: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت: 11:10:59


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 68130 || تاریخ : ۱۴۰۱/۰۴/۱۴ ۱۱:۲۶                 صنعت،معدن، تجارت

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس مطرح کرد:

فصل شکوفایی سایت توسعه با شروع پروژه های زیرساختی در منطقه ویژه


بازیار بهمن نژاد معاون برنامه‌ریزی و توسعه منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس بیان کرد: معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس ، با داشتن کادر مجرب و متخصص و بهره گیری از بهترین مشاوران سطح کشور ، وظیفه توسعه زیرساخت‌های انرژی ( شامل آب و برق و گاز ) ، احداث خیابان ها ، معابر و پل ها و همچنین کنترل روند تکمیل شرکت های سرمایه گذار توسط مدیریت برنامه‌ریزی کنترل پروژه را بر عهده دارد. همچنین وظیفه تخلیه و بارگیری مواد معدنی از واگن و کشتی و رساندن خوراک شرکت های فولادی در منطقه بر عهده مدیریت بهره برداری این معاونت میباشد .


فصل شکوفایی سایت توسعه با شروع پروژه های زیرساختی در منطقه ویژه

به گزارش جامعه ایده آل ، بازیار بهمن نژاد معاون برنامه‌ریزی و توسعه منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس بیان کرد: معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس ، با داشتن کادر مجرب و متخصص و بهره گیری از بهترین مشاوران سطح کشور ، وظیفه توسعه زیرساخت‌های انرژی ( شامل آب و برق و گاز ) ، احداث خیابان ها ، معابر و پل ها و همچنین کنترل روند تکمیل شرکت های سرمایه گذار توسط مدیریت برنامه‌ریزی کنترل پروژه را بر عهده دارد. همچنین وظیفه تخلیه و بارگیری مواد معدنی از واگن و کشتی و رساندن خوراک شرکت های فولادی در منطقه بر عهده مدیریت بهره برداری این معاونت میباشد .
طبق برنامه ریزی و پیگیری های انجام شده در این معاونت برای تکمیل زیرساخت های مورد نیاز سرمایه گذاران مستقر در سایت توسعه، مبلغ ۳۵۰۰۰ میلیارد ریال از سوی سازمان ایمیدرو برای توسعه زیرساخت‌های این سایت در مدت ۵ سال به منطقه ویژه اختصاص داده شده است که برنامه ریزی شده است این بودجه طی ۵ سال با میانگین سالانه ۸۰۰ تا ۱ میلیارد تومان بر اساس پروژه های تعریف شده جذب گردد .
وی توضیح داد: در سال ۱۴۰۱ اولویت بر احداث زیرساختهای قسمت شرق سایت توسعه است و در حال حاضر مطالعات و اسناد مناقصه تکمیل معابر قسمت شرقی با برآورد ۴۰۰۰ میلیارد ریال آماده برگزاری مناقصه برای انتخاب پیمانکار می باشد. همچنین مطالعات و اسناد مناقصه ایستگاه تقلیل فشار گاز به ظرفیت ۴۵۰ هزار متر مکعب در ساعت با برآورد ۳۰۰۰ میلیارد نیز آماده برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار میباشد. همچنین برای تکمیل شبکه گاز رسانی در سایت های شمالی و میانی نیز یک ایستگاه تقلیل فشار گاز ۵۰ هزار متر مکعب در ساعت و یک ایستگاه تقلیل فشار گاز ۴۵۰ هزار متر مکعبی با برآورد ۳۵۰۰ میلیارد ریال آماده برگزاری مناقصه میباشد و پس از آن و در مرحله بعد در سال ۱۴۰۲ پروژه های سایت غربی آماده و برای آنها برنامه ریزی میگردد .
مهندس بهمن نژاد یادآور شد: ایجاد پل ارتباطی میان سایت شمالی و سایت توسعه در کنار پروژه‌ها و برنامه‌های عملکردی سال جدید ، از پروژه های با اهمیت بوده که با برآورد ۱۰۰۰ میلیارد ریال از سال قبل در این معاونت آغاز و دارای ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی میباشد.
وی احداث پل ارتباطی را حائز اهمیت دانست و گفت: این پل حلقه ارتباطی و تنها مسیر ارتباطی میان این دو سایت میباشد و با تکمیل این پل امکان مسدود نمودن تمامی معبر های موقت در سایت توسعه را فراهم و قوانین گمرکی را به طور کامل در سایت توسعه ساری و جاری نمود به همین دلیل این پروژه برای منطقه بسیار حائز اهمیت است.
وی در ادامه گفت‌وگو به دیگر کارهای این معاونت اشاره کرد و گفت: نگهداری از اسکله اختصاصی صادرات و واردات منطقه نیز بر عهده این معاونت است که این اسکله مواد معدنی، تنها اسکله مکانیزه تخلیه و بارگیری مواد فله معدنی کشور میباشد که برای تعمیر و نگهداری آن به صورت مستمر توسط شرکت های متخصص و دارای صلاحیت پایش و تعمیر و نگهداری میگردد . این اسکله امکان بارگیری ۷۰ هزار تن مواد فله معدنی را در ۴۸ ساعت وتخلیه ۷۰ هزار تن مواد فله معدنی در ۴ روز را فراهم آورده که این زمان در اسکله های دیگر حداقل دو تا سه برابر این زمان خواهد بود و این مکانیزه بودن از مزیت های این اسکله است.
الزام لایروبی اسکله و کانال‌ دسترسی به اسکله در سال پیش رو
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس از لایروبی اسکله و کانال در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: کشتی‌ها برای آن‌که وارد اسکله شوند باید از کانال دسترسی به این اسکله بطول ۷ کیلومتری عبور کنند و با توجه به اینکه در سالیان اخیر لایروبی دوره ای انجام نشده است ، آبخور کشتی‌ها کاهش یافته است و نیاز است لایروبی دوره ای آن در سال ۱۴۰۱ انجام پذیرد و برای این منظور هزینه ای حدود ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است که انجام آن در برنامه های سال جاری گنجانده شده است.
وی با اشاره به اینکه بارندگی های بندرعباس در فصول پاییز و زمستان بصورت رگباری میباشد یکی از مشکلات سرمایه گذاران در سال های گذشته را آبگرفتگی معابر و محوطه ها را در زمان بارندگی های فصلی شمرد که برای حل این مشکل پروژه هدایت و جمع آوری آب‌های سطحی سایت شمالی در حال اجرا میباشد که این پروژه دارای پیشرفت ۴۰ درصدی بوده و برنامه ریزی شده تا پایان سال جاری با تکمیل این پروژه ، این معضل برطرف گردد . با برنامه ریزی های انجام شده ، مشاور این منطقه در حال بررسی و تهیه نقشه های اجرایی کانال های جمع آوری و هدایت سیلاب در سایت توسعه نیز میباشد .
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس در خصوص تأمین آب مورد نیاز صنایع فعال در منطقه نیز گفت: برای آب‌رسانی به صنایع فعال ، شرکتی با مشارکت این منطقه به نمایندگی ایمیدرو و همچنین شرکت های تولیدی مستقر در منطقه بهمراه پالایشگاه بندرعباس ، شرکت تامین و توسعه و زیرساخت را تاسیس نموده که یکی از وظایف آن تصفیه و انتقال پساب شهر بندرعباس به منطقه ویژه برای استفاده سرمایه گذاران میباشد که این پروژه در حال حاضر ۱۵ درصد پیشرفت داشته و مقرر گردیده تا ۱۸ ماه آینده حداقل ۱۰۰ هزار متر مکعب در شبانه روز آب صنعتی به سرمایه گذاران در این منطقه تحویل نماید .
تعامل با دانش بنیان ها
وی در خصوص تحقق و اجرای منویات مقام معظم رهبری در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: امسال برای نوسازی لوله های نگهدارنده آند های سیستم حفاظت کاتودیک اسکله و پل دسترسی ، با شرکتی دانش بنیان قرارداد ساخت لوله هایی از جنس فایبرگلاس بسته شده تا جایگزین لوله های فلزی موجود گردد و با تعویض این لوله ها بجای لوله های فلزی ، ضمن بالا بردن طول عمر آنها ، هزینه بسیار بالایی که برای نگهداری لوله های فلزی هزینه میشد نیز صرفه جویی میگردد .



کلمات کلیدی


captcha