آمادگی سازمان مدیریت صنعتی برای پرورش مدیران گام دوم انقلاب اسلامی در مسیر توسعه صنعتی کشور
تاریخ: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت: 09:02:28


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 68020 || تاریخ : ۱۳۰۱/۰۴/۰۸ ۲۰:۲۳                 صنعت،معدن، تجارت

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی اعلام کرد:

آمادگی سازمان مدیریت صنعتی برای پرورش مدیران گام دوم انقلاب اسلامی در مسیر توسعه صنعتی کشور


ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی اظهار داشت:سازمان مدیریت صنعتی با 60 سال سابقه و تجربه در حوزه آموزش‌های تخصصی و کاربردی؛ مشاوره و تحقیق، کانون‌های ارزیابی مدیران حرفه ای، دوره‌های آمادگی استخدام و توانمندسازی دانش آموختگان، مشاوره و اجرای مدیریت چابکی و استراتژی برای سازمان‌ها، در راستای پرورش مدیران گام دوم انقلاب در مسیر توسعه صنعتی کشور آمادگی کامل دارد.


 آمادگی سازمان مدیریت صنعتی برای پرورش مدیران گام دوم انقلاب اسلامی در مسیر توسعه صنعتی کشور

به گزارش جامعه ایده آل ؛ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی ضمن تبریک دهه تولید و تجارت  و 10 تیرماه روز صنعت و معدن، با معرفی توانمندی های این سازمان برای توسعه صنعت و پرورش مدیران گام دوم انقلاب در مسیر توسعه صنعتی کشور اظهار داشت:سازمان مدیریت صنعتی با 60 سال سابقه و تجربه در حوزه آموزش‌های تخصصی و کاربردی؛ مشاوره و تحقیق، کانون‌های ارزیابی مدیران حرفه ای، دوره‌های آمادگی استخدام و توانمندسازی دانش آموختگان، مشاوره و اجرای مدیریت چابکی و استراتژی برای سازمان‌ها، در راستای پرورش مدیران گام دوم انقلاب در مسیر توسعه صنعتی کشور آمادگی کامل دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی حوزه های فعالیت سازمان مدیریت صنعتی را مشاوره و تحقیق و منتورینگ، آموزش و توانمند سازی، ادبیات سازی دانش مدیریت از طریق دانش و نشر، توسعه منطقه ای از طریق شبکه نمایندگی ها و آینده پژوهی و توسعه کسب و کار عنوان کرد و خدمات آموزشی را مشتمل بر دوره های آموزشی عالی، انتقال تجارب حرفه ای در خانه مدیران، سامانه های یادگیری الکترونیکی، دوره های اختصاصی بنگاه های کسب و کار و سازمان ها و دوره های تخصصی و کاربردی دانست.

نقش های ملی و فراملی سازمان مدیریت صنعتی

کیانی بختیاری با اشاره به برگزاری دوره های بین المللی این سازمان گفت: در حوزه آموزش با دانشگاه های معتبر فرانسه، کانادا و آلمان همکاری داریم و دوره مدیریت صنایع معدنی؛ و مدیریت نفت و گاز و پتروشیمی را برای شرکت‌های متقاضی برگزار می‌کنیم. همچنین بسیاری از دوره های جدید از جمله مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان، مدیریت فناوری و نوآوری؛ مدیریت هوا- فضا؛ مدیریت کسب و کارهای کوچک و متوسط با آلمان ها، مدیریت تحول دیجیتال؛ مدیریت مسئولیت اجتماعی بنگاهها و سازمان ها(CSR)؛ و مدیریت دانش مشتری(CKM ) را راه اندازی کرده‌ایم.

توسعه تعاملات بین المللی در حوزه آموزش

ابوالفضل کیانی بختیاری در خصوص بهبود شرایط کسب و کار وایجاد مزیت رقابتی در سازمان خاطر نشان کرد: سازمان مدیریت صنعتی به سمت توسعه تعاملات بین المللی در حوزه آموزش حرکت کرده است چرا که این مقوله باعث افزایش اعتبار و ایجاد نوآوری در آموزش بوده و در حال حاضر با دانشگاه های معتبر بین المللی نظیر دانشگاه های آلمان و فرانسه این تعاملات را افزایش داده ایم. همچنین می توانیم با دانشگاههای بین المللی از طریق سیستم فرانشیز همکاری نماییم و دوره های آموزشی را در کشور با حضور استادان ایرانی و تحت لیسانس دانشگاههای بین المللی برگزار کنیم.

عارضه یابی و توانمندسازی بنگاه ها

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی یادآور شد: سازمان مدیریت صنعتی بمنظورعارضه یابی و آسیب شناسی روند ها و فعالیت های مدیریتی، از دیر باز کلینیک های صنعت را طراحی کرده است. که ماموریت آنها "عارضه یابی"، "توانمند سازی" و رفع عارضه از بنگاه ها است و هم اکنون این فعالیت ها برای شهرک های صنعتی در کل کشور در حال انجام است.

 وی افزود: حوزه مشاوره سازمان دارای ۳۰ مشاور حرفه ای و شبکه ای گسترده از مشاوران است که پروژه های مشاوره را بصورت درون سازمانی و برون سپاری انجام می دهند و تا کنون بیش از ۵ هزار پروژه مشاوره برای بخش دولتی و خصوصی انجام داده اند.

 

خدمات رتبه بندی و اعتبار بخشی

کیانی بختیاری ضمن شرح خدمات رتبه بندی و اعتبار بخشی در سازمان مدیریت صنعتی در بخش های ۵۰۰ شرکت برتر (IMI100) ، جایزه تجارت الکترونیک، جایزه ملّی تعالی سازمانی، تولیدکنندگان آسانسور، جایزه ملی مدیریت انرژی و شرکت های پیمانکاری EPC به بیان دلایل تحولات نظام های اقتصادی و کسب و کار در جهان پرداخت.

وی دلایل تحولات نظام های اقتصادی و کسب و کار در جهان را در ورود به موج چهارم توسعه صنعتی (انقلاب صنعتی چهارم)، ورود همه جانبه فناوری های کلیدی موج چهارم توسعه صنعتی به دنیای کسب و کار و توجه به تجارت الکترونیک و ظهور کسب و کارهای پلتفرمیک عنوان نمود.

کیانی بختیاری در خصوص رتبه بندی SME ها (بنگاه های کوچک و متوسط) اظهار داشت: امسال سازمان مدیریت صنعتی بیست و پنجمین سال رتبه بندی شرکت های برتر را برگزار می کند و آمادگی داریم رتبه بندی SME ها را در شبکه نمایندگی ها با همکاری موسسات معتبر بین المللی راه اندازی کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به قراردادی که با سازمان ملی بهره وری داشته ایم استقرار چرخه بهره وری در صنعت در سه میلیون بنگاه به عهده سازمان مدیریت صنعتی قرار گرفته که با همکاری شبکه نمایندگی ها باید اجرایی شود و در این زمینه با وزارت صمت هم تفاهم شده است.

ایجاد کانون های ارزیابی در سطح کشور

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در خصوص ایجاد کانون های ارزیابی در سطح کشور گفت: آمادگی داریم از طریق شبکه نمایندگی ها کانون های ارزیابی را با بهره مندی از تجربه و دانش ارزیابان مجرب وتوانمند در استان ها راه اندازی نماییم، علاوه بر این در خصوص کلینیک های صنعت نیز با وزارت صمت تعاملات بالایی داشته ایم و از طریق شبکه نمایندگی ها می توانیم در حوزه عارضه یابی تیمی توانمند معرفی کنیم تا این کار ملی در حوزه صنعت محقق گردد.

مدیریت شرکت های دانش بنیان و استارتاپی

وی در خصوص مدیریت شرکت های دانش بنیان و استارتاپی تصریح کرد: با صندوق شکوفایی و نوآوری کارگاه های آموزشی و پژوهشی راه اندازی کرده ایم و جا دارد شبکه نمایندگی ها برای ۴۷۰۰ شرکت دانش بنیان در سطح کشور دوره های مدیریت برگزار نماید.
مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی افزود: در حوزه مدیریت هزینه در شرایط پیچیده کسب و کار مدیریت چابکی و مدیریت پروژه با شرکت های معتبر که دارای گواهی بین المللی هستند توافق نموده ایم و شبکه نمایندگی ها می تواند در این خصوص نیز فعالیت نماید.
کیانی بختیاری یادآوری کرد تفاهم نامه خوبی با وزارت آموزش و پرورش در خصوص آموزش کارآفرینی، بهره وری، کایزن، خلاقیت و … در مدارس سراسر کشور داشته ایم و آمادگی داریم در این خصوص فعالیت جدیدی را آغاز نماییم.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت صنعتی در خصوص کسب و کارهای پلتفرمی و خدمات مدیریتی در شرکت‌های دانش بنیان آمادگی دارد تا بیش از 10خدمت مدیریتی به شرکت های دانش بنیان ارائه دهد و پیشتر نیز این مورد را اعلام کرده است. سازمان مدیریت صنعتی مرکزی با عنوان مرکز توسعه استعدادها و اشتغال دانش‌آموختگان دارد که با مقوله توسعه اشتغال‌آفرینی شعار سال همسو است و می‌تواند در این خصوص نیز بیش از پیش به ارائه خدمات بپردازد.

وی در خصوص ارائه خدمات مدیریتی به شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار داشت: آنچه شرکت‌های دانش بنیان برای بزرگ مقیاس شدن و ورود به عرصه نقش‌آفرینی صنعتی نیاز دارند، توسعه مهارت‌های مدیریتی و بویژه نظام‌مند کردن فرایندهای از ایده تا محصول، روش‌های تجاری‌سازی اختراعات و یافته‌های علمی، روش‌های بازاریابی و فروش و خدمات پس از فروش، ایجاد زنجیره تامین متعالی، قرارگرفتن در زنجیره ارزش بین‌المللی، بررسی الگوی مصرف و از همه مهم‌تر فرایندهای مدیریت منابع انسانی و مدیریت نخبگان است.

 

زیر ساخت های ورود به عرصه های حمایت از شرکت‌های دانش بنیان

دکتر کیانی بختیاری با اشاره به ایجاد زیر ساخت های ورود به عرصه های حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و نوآور و تحول دیجیتال در سال های اخیر اذعان داشت: سازمان مدیریت صنعتی با توجه به تجربیات آموزش مدیریت فناوری و نوآوری، آموزش آشنایی با مولفه های بنیادین انقلاب صنعتی چهارم و صنعت نسل پنجم به مدیران بخش های صنعتی، برخورداری از مرکز سیاستگذاری صنعتی و فناوری های نوظهور، طراحی و برگزاری دوره های مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی، آموزش و پیاده سازی سازمان‌های پلتفرمی و هوشمند سازی فرایند های تولیدی و خدماتی و نیز سال سابقه رتبه بندی شرکت ها و برخورداری از مرکز توسعه مهارت و اشتغال دانش آموختگان و آماده است تا در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی بیش از پیش نسبت به ایفای نقش ملی و مسئولیت اجتماعی خود در قبال شرکت های دانش بنیان، خلاق و نوآورانجام وظیفه نماید.

بهره‌وری مدیریت

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در خصوص تشریح مفهوم بهره‌وری مدیریت گفت: بهره‌وری مدیریت به معنای استفاده به هنگام از فرصت ها و تهدیدات، نقاط قوت و ضعف سازمان، سازماندهی و چابک سازی سازمان در برابر ساختار بروکراتیک، استخدام و به کارگیری مبتنی بر شایستگی‌ها، در نظر گرفتن هزینه تصمیمات درست و غلط، به هنگام و دیرهنگام مدیران ارشد، راهبری و همسو سازی عوامل تاثیرگذار بر کارایی و اثربخشی سازمانی و توسعه ارتباطات داخل و خارج سازمان است.

پیاده سازی چرخه بهره‌وری

وی پیاده سازی چرخه بهره‌وری را واجد الزامات قانونی دانست و اظهار داشت: کلیه شرکت‌های دولتی و دستگاه‌هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است، موظفند برای ارتقاء بهره‌وری سرمایه‌، نیروی انسانی و سایر عوامل تولید خدمت و یا کالا، اعتبارات مورد نیاز برای اجرای برنامه‌های ارتقای بهره‌وری را به صورت مستقل پیش‌بینی و در قالب بودجه سالانه به تصویب مجمع عمومی شرکت و یا سایر مراجع قانونی ذیربط برسانند و گزارش مربوطه را به سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و امور اداری و استخدامی کشور (سازمان ملی بهره‌وری ایران) ارائه کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی یادآور شد: پرداخت هرگونه پاداش سالانه به اعضای هیئت مدیره و مدیران شرکت‌ها با رعایت ماده 84 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، صرفاً بر اساس شاخص‌های بهره‌وری و تایید سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی کشور قابل اقدام است.

مديريت هوشمند بهره وری

کیانی بختیاری در ادامه به مديريت هوشمند بهره وری یا پايش پلتفرمي بهره‌وري پرداخت و گفت: در پلتفرم ها با استفاده از ابزارهای پردازش اطلاعات و هوش مصنوعی بطور مستمر  کلیه منابع سازمان مورد پایش، اندازه گیری و بهبود مستمر قرار گرفته و چرخه بهبود مستمر بهره وری ایجاد می شود.

وی بهره وری هوشمند را حاصل به کارگیری پلتفرم ها دانست و نتیجه آن را استفاده از کلیه منابع سازمان و کنترل آنها بصورت مستقیم و خودکار، استفاده از ظرفیت‌های خالی سازمان‌های دیگر در فعالیت سازمان‌ها بطور خودکار و به کارگیری همزمان یک فعالیت در چندین پلتفرم مختلف به طور خودکار خواند.

راهکارهای پیشنهادی افزایش بهره‌وری در سازمان‌های دولتی

مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی راهکارهای پیشنهادی افزایش بهره‌وری در سازمان‌های دولتی را شامل رهایی از اقتصاد رانتی و توجه به بهره وری مدیریت در کشور تلاش برای استقرار پلتفرم ها و نظام های پایش هوشمند بهره وری، جمع‌سپاري بهره‌وري در كشور،  تدوين و اجراي نظام بهره‌وري مديريت در كشور (در حال حاضر، آیین نامه اجرایی ارتقای بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی بر اساس رشته صنعت تدوین نشده است.)، ثبات اقتصادی به عنوان پیش‌شرط تحقق بهره‌وری، ثبات مدیریتی و استقرار نظام پاسخگويي مديران، متناسب‌سازی قوانین برای افزایش چابکی و کاهش هزینه تولید خدمات در سازمان‌های دولتی، متناسب‌سازی حقوق کارکنان در همه دستگاه‌های دولتی و پرهيز از افزايش‌هاي بخشي با هدف حفظ شانیت و معیشت کارکنان، بهبود فرهنگ کار با ترویج ارزش‌های کار و متناسب‌سازي قوانين و شكل كار براي حضور بهره‌ور زنان در محيط‌هاي كاري دانست.

تحول دیجیتال

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی یادآور شد: دیجیتالی شدن مستلزم یک تحول فکری و عملی از چارچوب‌های سنتی به سمت پارادایم‌های جدید کسب‌وکار است. به همین نسبت، تحول دیجیتال فقط یک موضوع فناورانه نیست، بلکه لازمه آن تغییر ذهنیت، شیوه تفکر و اتخاذ استراتژی‌های جدید در کل زنجیره ارزش است. برای آنکه یک کسب‌وکار به معنی واقعی دچار تحول دیجیتال شود، باید در مدل کسب‌وکار خود، شیوه تعامل با مشتریان و سایر ذی‌نفعان، شیوه خلق و انتقال ارزش، نوآوری و بسیاری از پارادایم‌های دیگر بازاندیشی کند.

وی افزود: تحول دیجیتال یعنی خروج از وابستگی به مسیر چرا که سازمان ها معمولا در نیمه عمر دچار یک وابستگی به مسیر می شوند و این وابستگی می‌تواند نهادها را «ناکارآمد» کند، سازمان های وابسته به مسیر به‌سادگی و به‌سرعت به تغییر اوضاع محیطی واکنش نشان نمی دهند.

کیانی بختیاری تصریح نمود: تحول دیجیتال یعنی دوسو توانی که منظور از دوسو توانی یعنی توانایی کار کردن با هر دو دست چپ و راست و به طور همزمان و برابر. دووجهی بودن یک سازمان یعنی توانایی بهره‌برداری از وضع موجود و همزمان اکتشاف افق های جدید برای موفقیت.

وی تاکید کرد: تحول دیجیتال یعنی ارتقاء شایستگی‌ها که از یک سو شامل شایستگی‌های سازمانی نظیرچابکی؛ نوآوری باز؛ فرهنگ به‌‌اشتراک‌گذاری دانش و انعطاف‌پذیری می شود و از سوی دیگر دربردارنده شایستگی‌های فردی همچون ارزش‌آفرینی از داده ،مهارت‌های خلق داده، داده‌کاوی، تجزیه و تجلیل داده ؛چندمهارتی بودن و خلاقیت است.

کیانی بختیاری در ادامه با بیان این نکته که تحول دیجیتال یعنی پذیرش مولفه های انقلاب صنعتی چهارم، به تشریح مقوله انقلاب صنعتی چهارم در عصر تحول دیجیتال؛ مولفه های بنیادین و برخی از فناوری های مورد توجه در آن پرداخت.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در ادامه به موضوع شکل گیری شیوه نوین کسب و کار در عصر مجازی پرداخت و در خصوص گروه های شغلی مورد تقاضا در صنعت 4.0 یادآور شد: در صنعت 4.0 شغل های نوظهوری مثل طراح اکوسیستم سایبری؛ متخصص کلان داده و تحلیل داده؛ آموزش‌دهنده ربات؛ معمار فرهنگ مجازی؛ یکپارچه‌ساز هوش مصنوعی، داده‌ها و استعدادها؛ طراح پلتفرم های کسب و کار؛ طراح پلتفرم ها و اکوسیستم آموزشی؛ متخصص شبکه و زنجیره های بلوکی؛ متخصص تولید ارز دیجیتال، متخصص مدیریت شبکه های اجتماعی و... پدید می آیند.

انقلاب صنعتی چهارم و ویژگی دانشگاه های دانشگاه‌های هوشمند پلتفرمیک

وی درباره آموزش در انقلاب صنعتی چهارم و ویژگی دانشگاه های دانشگاه‌های هوشمند پلتفرمیک گفت: در این دانشگاه ها شاهد افزایش ارتباط بین تمام طرف‌های درگیر در زنجیره ارزش آموزش عالی ( دولت، صنعت، دانشگاه، مردم، محیط زیست و ...) و توسعه اکوسیستم آموزشی و نوآوری؛ ارائه مدارک بین‌رشته‌ای، چند رشته‌ای و فرا رشته‌ای و همچنین آموزش به عنوان خدمت هستیم و موسسات آموزش عالی با مسئولیت اجتماعی مشخص و ذینفعان متعدد فعالیت می کنند.

کیانی بختیاری با بیان این نکته که در عصر تحول دیجیتال تغییراتی در حوزه آموزش و یادگیری اتفاق می افتد، تاکید کرد: در تحول دیجیتال پیدایش یادگیری مادام عمر و ورای مرزهای زمانی و مکانی خواهد بود. علاوه بر این شاهد پویایی نقش استاد و شاگرد و تعویض نقش آنها در زمان‌های مختلف و پیدایش دانشگاه نسل چهارم و مبتنی بر مسولیت اجتماعی و حل مسائل واقعی جامعه و محیط پیرامونی خود، خواهیم بود.

وی تصریح نمود: در شیوه های آموزش نیز تغییراتی اتفاق می افتد از جمله اینکه ارائه مطالب آموزشی در سطح گسترده و بدون هیچگونه محدودیت در هر زمان و مکان و رایگان خواهد بود و یادگیری و ارائه مباحث در قالب مسائل واقعی و ملموس انجام می شود. همچنین یادگیری از طریق شبکه‌ها و انتقال تجارب صورت می پذیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی ضمن معرفی بهترین ارائه دهندگان کسب و کار پلتفرمی آموزش در جهان در خصوص سیستم های کمک آموزشی الکترونیکی اظهار داشت: یکی از جدیدترین آموزش های موثراستفاده از مفاهیم مرتبط با بازی در طراحی دوره‌های آموزشی است. در هم آمیزی فناوری اطلاعات، سیستم های شبیه سازی و ارائه بازخورد فوری، باعث ایجاد یک فرصت عالی برای افزایش بازدهی آموزش و یادگیری افراد در مسائل شبیه به محیط واقعی کسب و کار می‌شود و دانشگاه های معتبر جهان در این زمینه دستاوردهای قابل توجهی دارند.

اقدامات تحولی مورد نیاز برای رسیدن به آموزش پویا

کیانی بختیاری در خصوص اقدامات تحولی مورد نیاز برای رسیدن به آموزش پویا برای نسل آینده اظهار داشت: به مدیران،‌ اساتید و دانشجویان نسبت به این تغییرات و لزوم همراستایی برنامه‌ها با تحولات آگاهی بخشی موثر صورت پذیرد.همچنین شناخت دقیقی از تغییرات و دگرگونی‌های مورد نیاز بعمل آید و نقشه‌راه تحول صنعت آموزش عالی مطابق با آن تدوین گردد.

وی افزود: لازم است در نوع نگرش به دانشجو از انباره اطلاعات به عامل تغییر و حل مسائل و معضلات کشور براساس رویکردهای ابتکاری و خلاقانه تغییر صورت گیرد و بسترهای سخت‌افزاری / نرم‌افزاری / مغزافزاری و سازمان افزاری در زیست بوم آموزش عالی و توسعه آموزش های پلتفرمی و مجازی آماده سازی شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی تاکید نمود: علاوه بر این به ‌روزآوری و متناسب‌ سازی محتوای آموزش و روش ارائه برای تربیت جامعه نخبه کشور برای مواجهه با تغییرات شگرف آتی در سطح کسب و کار ، صنعت و جامعه صورت پذیرد.

مدیریت پلتفرمی

کیانی بختیاری در ادامه در خصوص مدیریت پلتفرمی گفت: پلتفرمی با توانمندی هوش مصنوعی برای صنایع مختلف باید طراحی شود که در این پلتفرم نیازهای صنعت بارگذاری می‌شود و شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌ها و دانشگاه‌های توانمندی که می‌توانند حل مسئله کنند در این پلتفرم حضور خواهند یافت و نیازها با کمک یک نظام ارجاع هوشمند به صاحب‌نظران بهم‌رسانی می‌شود و نظامات آن توسط یک رگولاتور که می‌تواند یک هولدینگ صنعت باشد، تنظیم و کنترل می‌گردد که نمونه این پلتفرم را برای صنعت شوینده کشور انجام داده ایم.

مسئولیت اجتماعی شرکتی و سازمانی

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اهمیت توجه به مسئولیت اجتماعی شرکتی و سازمانی اظهار داشت: از منظر اجتماعي، شركت‌ها هر يك به ميزاني از منابع عمومي براي تحقق سودآوري استفاده مي‌كنند، بنابراین باید تا حدودی منافع عمومی نیز ایجاد کنند. همچنین، عملیات برخي شركت‌ها تبعات  اجتماعی و زيست‌محيطي دارد که می باید مورد  توجه قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی افزود: از منظر شركتي نیزایفای نقش مسئولیت اجتماعی در بهبود تصوير شركت در افكار عمومي؛ ارتقاي برند؛ كاهش برخي ريسك‌ها از جمله ريسك منابع انساني؛ افزايش وفاداري مشتريان؛ افزايش جذابيت شركت براي سرمايه‌گذاران و استفاده از برخي معافيت‌هاي قانوني تاثیر بسزایی دارد.

وی در خصوص رويكردهاي مسئوليت اجتماعي و زيست محيطي شركتي و سازماني خاطرنشان کرد: سازمان های دوسو توان، دارای این قابلیت هستند که از یک سو توسعه صنعتی و درآمد زایی را محقق کنند و از سوی دیگر به توسعه مناطق کم برخوردار و فعالیت های زیست سازگار بپردازند.

کیانی بختیاری ضمن تعریف سازمان‌های هیبریدی بیان داشت: سازمان های هیبریدی گونه ای از سازمان های دوسوتوان هستند که از یک طرف دارای  ماموریت فرهنگی -  اجتماعی و زیست محیطی و از طرف دیگر، دارای ماموریت  کسب و کار و درآمد زایی هستند.

وی در خصوص تعریف سازمان با فرهنگ هیبریدی افزود: شکل جدیدی از سازمان پدید آمده است که مزیت رقابتی را تنها بر اساس  سودآوری، کیفیت کالاها و خدمات نمی داند، بلکه مزیت رقابتی آن توانایی تغییرات اجتماعی و زیست محیطی است.

کیانی بختیاری در خصوص علت رویکرد دولت ها به صنايع دوستدار محيط زيست گفت: رشد اقتصادي صنايع سبز نشان‌دهنده افزايش اقبال عمومي به اين صنايع و توجه عمومي به مسئوليت اجتماعي است. علاوه بر این، در آينده صنايع غيرسبز، به‌طور روزافزوني مورد اقبال كمتر عمومي قرار خواهند گرفت. علاوه بر این برا ي كشورهاي در حال توسعه، الزامات قانوني در مورد گازهاي گلخانه‌اي طبق توافق‌نامه‌های بین المللی ایجاد شده است.

برنامه دولت ها برای توسعه الزامات زيست سازگار

وی ضمن بیان برنامه دولت ها برای توسعه الزامات زيست سازگار در خصوص آینده مسئولیت اجتماعی اظهار داشت: مسئولیت اجتماعی به یک الزام براي شركت‌ها تبدیل واستانداردهاي قانوني آن تدوین شده است. همچنین شرکت ها به گزارش دهی مسئولیت اجتماعی مکلف شده‌اند. افزون بر این، مصرف‌كنندگان به شركت‌هاي متعهد به مسئوليت اجتماعي، صنعت سبز و سبزسازی صنایع، اقبال عمومی بیشتری نشان می دهند بنابراین مسئوليت اجتماعي و صنعت سبز به بخشي از مدل كسب‌وكار شركت‌ها تبدیل خواهد شد.

کیانی بختیاری از آمادگی سازمان مدیریت صنعتی به عنوان «مدیر هسته مركزي مسئولیت اجتماعی سازمانی»، در کشور، جهت برگزاری برنامه‌های آموزشی و مشاوره‌ای تاکید نمود.

بازیابی تعاملی اطلاعات

وی در ادامه پیرامون ساختار داده‌ها، اظهار داشت: مجموعه داده‌های تولید شده از داده‌های ساختار یافته و غیرساختار یافته تشکیل شده است که پیدایش حجم عظیمی از داده‌ها مربوط به داده‌های غیر ساختاریافته است که در تحلیل این داده‌های عظیم با چالش‌هایی از جمله ابهام در تجزیه و تحلیل کلان داده‌های کلان غیرمرتبط، پیدا نمودن موردهای کاربری بجا و صحیح، اعتماد به نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل و خلاقیت در پیدا کردن منابع روبرو می‌شویم.

کیانی بختیاری لازمه پیدا نمودن موردهای کاربری بجا و صحیح را نگرش اولیه حاصل از تجزیه و تحلیل کلان داده‌ها دانست و بیان کرد: بازاریابی تعاملی اطلاعات در واقع تعامل میان انسان و رایانه برای بازیابی اطلاعات با حداکثر میزان نفوذ اندیشه‌های انسانی در فرآیندهای سیستم‌های ذخیره و بازیابی است که در معنایی دیگر یعنی مطالعه و ارزیابی مخاطبان با سیستم‌های اطلاعات و رضایت آن‌ها از اطلاعات بازیابی شده است.

وی پس از بررسی درآمدهای حاصل از تحلیل داده‌های کلان در سراسر جهان از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰، با تاکید بر اهمیت دستیابی به اطلاعات در کسب و کار گفت: در داده‌های غیرساخت یافته تکراری، رکوردهای زیادی که مورد علاقه کسب و کار باشد وجود ندارد، اما در مقابل، تقریبا بیشتر داده‌های ساخت یافته غیرتکراری، مورد علاقه کسب و کارهای اینترنتی موجود است.

 کیانی بختیاری در ادامه بیان کرد: اهمیت بازیابی اطلاعات در کسب و کارها، اطلاعاتی است که استخراج شده و این داده‌های عظیم منجر به ایجاد شناخت از سبک زندگی مصرف‌کنندگان خواهد شد و بازیابی تعاملات اطلاعات و تجزیه و تحلیل اطلاعات استخراجی شده علاوه بر تامین دقیق و هدفمند نیازهای مشتریان موجب تغییر رفتار مصرف‌کنندگان و خلق نیازهای جدید برای بازار خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در پایان تاکید کرد: در اقیانوس بیکران اطلاعات ساختاریافته و غیرساختاریافته می توان به کمک دانش بازیابی تعاملی اطلاعات  که علمی میان رشته ای است به بازنمایی، سازماندهی، ذخیره و مدیریت اطلاعات با هدف رفع نیازها، تامین رضایت و تسهیل دسترس پذیری کاربران پرداخت وگوهر دلخواه را صید نمود. در همین راستا سازمان مدیریت صنعتی به صورت سالیانه با همکاری دانشگاه های معتبر کنفرانس بازیابی تعاملی اطلاعات را برگزار می کند و برای کمک به دانشگاه‌ها و توانمندسازی کسب و کارهای دانش‌بنیان آمادگی دارد.

 

 

 

 

 



کلمات کلیدی


captcha