از دانشگاه ها انتظار می رود، تحولات را رصد کنند و به مسئولان هشدار بدهند
تاریخ: ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت: 02:00:11


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 67127 || تاریخ : ۱۴۰۱/۰۳/۰۱ ۰۷:۳۴                 بهزیستی و توانبخشی

معاون رئیس جمهوری در امور مجلس:

از دانشگاه ها انتظار می رود، تحولات را رصد کنند و به مسئولان هشدار بدهند


معاون امور مجلس ریاست جمهوری بعد از ظهر روز (شنبه)، در نشست « تبیین و جایگاه سلامت اجتماعی و توانبخشی در نظام سلامت » که در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: از دانشگاه ها انتظار می رود، تحولات را رصد کنند و به مسئولان هشدار بدهند.


 از دانشگاه ها انتظار می رود، تحولات را رصد کنند و به مسئولان هشدار بدهند

به گزارش جامعه ایده آل، دکتر سیدمحمد حسینی افزود: مسئولان گاهی اوقات درگیر مسایل گوناگون روزمره می شوند، به همین دلیل دانشگاه ها باید تحولات را به دقت رصد کنند.

 معاون امور مجلس رئیس جمهوری با اشاره به آثار و آسیب های غفلت از رشد و جوانی جمعیت اظهارداشت: دولت مصمم است تاکیدات راهبردی رهبر معظم انقلاب در زمینه توجه به رشد جمعیت را با جدیت پیگیری کند.

دکتر حسینی با اشاره به لزوم آینده نگری در زمینه جمعیت کشور و آسیب های ناشی از بی توجهی به این موضوع مهم ، گفت: دولت مردمی موضوع جمعیت را با حساسیت و اولویت در دستور کار خود قرار داده و تلاش می کند با استفاده از ظرفیت همگرایی با مجلس شورای اسلامی، گام های بلند و موثری دراین زمینه بردارد.

وی تصریح کرد: امروز با توجه به همگرایی و همفکری قابل توجهی که بین قوای سه گانه و همه نهاد ها شکل گرفته است بهترین فرصت برای ایجاد تحول در عرصه های مختلف و اصلاح رویه های اشتباه گذشته است.

وی با اشاره به همکاری دولت و مجلس در خصوص توجه به موضوع رشد جمعیت کشور، خاطرنشان  کرد: دولت بلافاصله پس از تصویب طرح جوانی جمعیت با اولویت بودجه لازم را به آن اختصاص داد. ضمن اینکه رئیس جمهوری نیز اهتمام ویژه ای در این خصوص دارند و ستاد جمعیت را تشکیل داده و بین دستگاه های مختلف اجرایی تقسیم کار مشخصی انجام گرفته است و مقرر شده است تا بر اساس عملکردهای دستگاه ها، اعتبارات لازم به آنها اختصاص یابد.

دکتر حسینی افزود: دولت همچنین مشوق های لازم را برای حمایت و ترغیب جوانان به ازدواج و فرزند آوری در دستور کار خود قرار داده است.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به هشدار و توصیه های رهبری در زمینه های مختلف از جمله عدم غفلت از رشد جمعیت، توجه به امنیت غذایی و مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان، اظهارداشت: بی تردید اگر به موقع بنا به توصیه ها و هشدارهای آینده نگرانه رهبری  معظم انقلاب اقدام عملی می شد امروز از وضعیت بهتری برخوردار بودیم.

 وی با تاکید بر اینکه درخصوص مسایل اجتماعی باید عقب ماندگی و کاستی های گذشته با برنامه ریزی و اقدامات جهادی جبران شود، گفت: دانشگاه های دراین زمینه می توانند با ارائه راهکارهای کارشناسی به دولت کمک کنند و دولت از نظرات و دیدگاه های دانشگاهیان استقبال می کند.

 وی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ همواره بزرگان و اندیشمندان، جمعیت را یکی از مهمترین مولفه های اقتدار یک ملت عنوان کرده اند و در مقابل مستکبران بر اساس اسنادی که منتشر شده رشد جمعیت کشورها را برخلاف منافع خود محسوب کرده و با توسل به روش های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بدنبال ترغیب ملت ها به کاهش جمعیت بودند.

 دکتر حسینی تصریح کرد: امروز رئیس جمهوری و مجموعه دولت نسبت به رشد جمعیت اهتمام جدی دارند و قطعا با همگرایی با مجلس شورای اسلامی و سایر نهادهای انقلاب می توان گام های پایدار و مفیدی در این زمینه برداشت.

وی تاکید کرد: روند گذشته مبنی بر تحدید جمعیت باید به سمت تشویق و ترغیت جوانان به ازدواج و فرزند آوری تغییر کند و در این زمینه هرکدام از دستگاه ها از وظایف مشخصی برخوردار شده اند.

 وی  با اشاره به لزوم برنامه ریزی مناسب برای رسیدگی به امور سالمندان گفت: باید از امروز پیش بینی های لازم درخصوص روند افزایش جمعیت افراد سالمند انجام شده و تصمیمات و برنامه ریزی های ضروری برای رسیدگی و برطرف کردن نیازهای سالمندان اتخاذ شود.

وی به سالروز سوم خرداد و مناسبت آزادسازی خرمشهر که در آستانه آن قرار داریم، اشاره کرد و گفت: این روز یوم الله است، این روز یک معیار است و نشان داد که اگر ما درست به وظیفه خودمان عمل کنیم، کار ما برکت پیدا می کند و می توان کارهای بزرگ انجام داد.

وی ادامه داد: هر چند برخی جاها مشکل و کمبود داریم، اما بن بستی ما نداریم و باید آنها را حل کنیم.

 حسینی اظهار داشت: در سند تحول هم ۳۷ موضوع احصا شده و وضع موجود، چالش ها و راه های برون رفت از آنها هم بیان شده است. دستگاه ها در حال انجام کار در این زمینه هستند، به عبارتی همه باید پای کار باشند تا کار به نحو مطلوب به پیش برود.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود به پیشرفت های حوزه پزشکی اشاره کرد و گفت:  ما در حوزه پزشکی بنیه خیلی خوبی داریم و در منطقه از جایگاه بالایی برخوردار هستیم . باید از این موقعیت به نحو مطلوب استفاده شود.

  حسینی در جمع خبرنگاران نیز اظهار داشت: دولت و مجلس شورای اسلامی هم به موضوع افزایش جمعیت حساس شدند و در این زمینه کار می کنند . بلافاصله بعد از تصویب قانون جوانی جمعیت و تعالی خانواده، دولت در این زمینه ورود پیدا کرد و اعتبار لازم را در لایحه بودجه سال جاری نظر گرفته است.


وی افزود: ستاد جوانی جمعیت به ریاست رییس جمهوری تشکیل شده و دبیر این ستاد تعیین شده و تقسیم کار در حال انجام است.

 معاون رئیس جمهوری در امور مجلس خاطرنشان کرد که دستگاه های مختلف براساس عملکردی که دارند،  اعتبار لازم به آنها اختصاص داده می شود. قانون به همه استانداری ها و دستگاه ها ابلاغ کرده که هر کدام به مسئولیت خود بپردازند.

  وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت هم وظایف مهمی بر دوش دارد، تصریح کرد: روندی که در گذشته برای کنترل جمعیت بود، به سمت تنظیم خانواده بود، اما بابد به سمتی حرکت کنیم تا این روند کاملا تغییر پیدا کند و به سمتی حرکت کنیم تا تشویق و ترغیب ازدواج و فرزند آوری انجام گیرد. مشکلات در این زمینه از جمله ناباروری باید انجام گیرد.

وی ادامه داد: در حوزه سالمندی هم باید پیشگیری های لازم انجام گیرد تا با مشکلاتی در این زمینه مواجه نشویم.

 دکتر حسینی همچنین گفت: انجام ورزش یکی از اقدامات برای حفظ سلامتی سالمندان است و افرادی که قبل از سالمندی ورزش کنند، در دوره سالمندی با مشکلات کمتری مواجه می شوند.

وی افزود: باید از سالمندان مراقبت کنیم تا سلامت آنان حفظ شود و وزارت بهداشت در این زمینه، برنامه های متعدد و متنوعی دارد.  ما باید برای آینده هم نیروی بیشتری تربیت کنیم و در ابن زمینه دانشگاه ها نقش مهمی دارند.

 گفتنی است؛ در این نشست که با حضور دکتر حسنعلی غفاری معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، دکتر عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت، اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و اصحاب رسانه های همگانی برگزار شد، شرایط کنونی کشور بلحاظ رشد روزافزون جمعیت سالمندان و نیازهای این قشر از جامعه توسط دکتر دلبری رئیس مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، تبیین و بصورت خلاصه تشریح شد.

ضمن آنکه پس از این نشست، دکتر حسینی معاون رئیس جمهوری در امور مجلس و مسئولان وزارت بهداشت، از نمایشگاه دستاوردهای فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی دیدن کردند و از نزدیک با بخشی از تجهیزات و تولیدات شرکت های فناور زیرمجموعه مرکز رشد این دانشگاه که در حوزه های توانبخشی و سلامت اجتماعی و روانی فعالیت می کنند، آشنا شدند.

انتهای پیام/



کلمات کلیدی


captcha