علی اکبرزاده:جشنواره ملی اسباب‌بازی بستری برای ارائه محصولات تولیدکنندگان/مهدیزاده تهرانی:جشنواره اسباب‌بازی بر پایه نیاز به صنعت اسباب‌بازی است
تاریخ: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 10:59:00


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 65524 || تاریخ : ۱۴۰۰/۱۲/۱۶ ۱۷:۳۷                 آموزش و پرورش

درنشست رسانه ای مطرح شد؛

علی اکبرزاده:جشنواره ملی اسباب‌بازی بستری برای ارائه محصولات تولیدکنندگان/مهدیزاده تهرانی:جشنواره اسباب‌بازی بر پایه نیاز به صنعت اسباب‌بازی است


مهدی علی‌اکبرزاده مدیرعامل کانون پرورش فکری اظهارداشت: هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی مانند دوره‌های پیشین این جشنواره بستری فراهم می‌کند تا تولیدکنندگان اسباب‌بازی محصولات خود را ارائه کنند.


علی اکبرزاده:جشنواره ملی اسباب‌بازی بستری برای ارائه محصولات تولیدکنندگان/مهدیزاده تهرانی:جشنواره اسباب‌بازی بر پایه نیاز به صنعت اسباب‌بازی است

نشست خبری هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی صبح امروز دوشنبه 16 اسفند با حضور مهدی علی‌اکبرزاده مدیرعامل کانون پرورش فکری و جمعی از اصحاب رسانه برگزار گردید.

 مهدی علی‌اکبرزاده  مدیرعامل کانون پرورش فکری در این نشست اظهارداشت: هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی مانند دوره‌های پیشین این جشنواره بستری فراهم می‌کند تا تولیدکنندگان اسباب‌بازی محصولات خود را ارائه کنند.

وی با بیان اینکه بخش رقابتی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی با رویکردی متفاوت نسبت به جریان تولیدات ایرانی برگزار می‌شود، بیان کرد: در داوری اولیه، ۵۷۶ محصول مورد بررسی قرار گرفت که این تعداد بیش از دو برابر محصولات ثبت شده در بخش رقابتی ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی است.

مدیرعامل کانون تصریح کرد: بخش رقابتی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی به شناسایی استعدادها و فعالیت‌های اثربخش در حوزه اسباب‌بازی می‌پردازد و با دعوت از تولیدکنندگان اسباب‌بازی ایرانی و ایجاد فضای رقابتی سازنده و هدفمند، محصولات برتر تولید شده در بازه زمانی شهریور ۱۳۹۹ تا شهریور۱۴۰۰ را داوری کرده و منتخبان بخش‌های مختلف روز دوشنبه ۲۳ اسفند معرفی و تقدیر خواهند شد.

وی ادامه داد: در این دوره از جشنواره محصولات براساس شاخص‌های بهترین تصویرسازی و گرافیک، بسته‌بندی، کیفیت چاپ، کیفیت چوب، کیفیت پلیمری، کیفیت فلزی، کیفیت پارچه، کیفیت مواد ترکیبی، برترین محصولات سازه و جورچین، برترین محصولات شبیه‌ساز دنیای واقعی و برترین سرگرمی حسی و حرکتی داوری شده است.

علی‌اکبرزاده با اشاره به حامیان هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی اظهار کرد: ستاد گسترش فناوری‌ها و علوم شناختی معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با معرفی نمایندگان خود محصولات را در دو بخش ویژه اسباب‌بازی‌های فکری، شناختی و اسباب‌بازی‌های مروج فرهنگ حمل و نقل ترافیکی داوری کردند. همچنین امسال شورای نظارت نیز تقدیر ویژه‌ای از تولیدکنندگان منتخب خواهد داشت.

مدیرعامل کانون با اعلام خبر برگزاری چهار نشست تخصصی در این دوره از جشنواره بیان کرد: در این وبینارها از سازمان‌های مختلف برای ارائه مباحث آموزشی و ترویجی مرتبط با صنعت و توسعه اسباب‌بازی دعوت شده است و بر همین اساس چهار نشست تخصصی در روزهای شنبه و یکشنبه ۲۱ و ۲۲ اسفند در دو نوبت صبح (ساعت ۹ تا ۱۱) و بعد از ظهر (ساعت ۱۴ تا ۱۶) برگزار خواهد شد.

وی افزود: «اسباب‌بازی‌های شناختی/ نگاهی بر بنیادی‌ترین کارکردهای اسباب‌بازی در جریان رشد»، «استانداردهای اسباب‌بازی/ چالش اسباب‌بازی خوب در نگاه حداقل‌های کیفیت»، «بازارهای جهانی، افق پیش‌رو/ مروری بر مهم‌ترین چالش‌های جهانی شدن و صادرات» و «تحولات فرهنگی و آثار آن در اقتصاد فرهنگ و اسباب‌بازی/ آینده صنعتی‌ترین کالای فرهنگی» عنوان‌های این چهار نشست است.

علی‌اکبرزاده ادامه داد: چهار نشست تخصصی بخش علمی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی ریاست جمهوری، سازمان توسعه تجارت، سازمان ملی استاندارد ایران، شورای عالی انقلاب فرهنگی، سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران برگزار خواهد شد و در این نشست‌ها، متخصصان مطرح بین‌المللی از کشورهای آلمان، بلژیک، دانمارک، لهستان، سنگاپور و هندوستان به ارائه جدیدترین دستاوردها و پژوهش‌های علمی خود در زمینه صنعت اسباب‌بازی خواهند پرداخت.

مدیرعامل کانون با اشاره به اهدای نشان اسباب‌بازی برتر ایرانی گفت: امسال نیز مانند دوره‌های گذشته کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مراسم تقدیر از برگزیدگان اسباب‌بازی ایرانی، نشان اسباب‌بازی‌های برتر را به تولیدکنندگان با کیفیت اهدا خواهد کرد. این نشان اسباب‌بازی برتر برای تولیدکنندگان و خانواده‌ها تأییدی بر کیفیت و شاخص بودن محصول خواهد بود و اسباب‌بازی‌های منتخب را در فروشگاه‌ها متمایز می‌کند.

وی اظهار کرد: مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نمایشگاهی از برترین اسباب‌بازی‌های ایرانی و تولیدات منتخب را به نمایش خواهد گذاشت. این نمایشگاه از تاریخ ۲۱ تا ۲۳ اسفند برپا خواهد شد و ظرفیت و توانمندی اسباب‌بازی‌های ایرانی را نمایش می‌دهد. همچنین در اردیبشهت‌ماه سال ۱۴۰۱ همزمان با ماه مبارک رمضان در نمایشگاهی که از افطار تا سحر برپا می‌شود فروش محصولات تولیدی را خواهیم داشت به علاوه اینکه علاقه‌مندان می‌توانند این محصولات را از سایت دیجی کانون و فروشگاه اینترنتی کانون پرورش فکری به نشانی shop.kpf.ir خریداری کنند.


مدیرعامل کانون با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی جشنواره بیان کرد: در دوسال اخیر شرایط زندگی ما به دلیل بیمای کرونا تغییر کرده است. این تغییرات برای دست‌اندرکاران تولید اسباب‌بازی فرصتی است تا برای تولید محصولات خود مطالعه داشته باشند. بیماری کرونا شرایط ارتباطی ما را تغییر داد و بیشتر به شکل مجازی شد، بنابراین کودکان و نوجوانان ما حضور در فضای مجازی را خیلی سریع تجربه کردند.

مهدی علی‌اکبرزاده در پایان گفت: با تحول در شرایط اقتصادی، شیوه بازار و خرید محصولات هم تغییر کرد و در بازار اسباب‌بازی اثر گذاشت. در نشست‌های تخصصی جشنواره و نمایشگاه به این موضوع‌ها خواهیم پرداخت.

در بخش دیگری از این نشست آیدین مهدی‌زاده‌تهرانی دبیر هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی گفت: از سال ۹۴ جشنواره‌ای در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد تحت عنوان جشنواره اسباب‌بازی که یکی از ویژگی‌های آن داشتن ساختار برون سازمانی است.

وی افزود: بخش زیادی از این جشنواره از سوی خود تولیدکنندگان و دست‌اندرکاران صنعت اسباب‌بازی برگزار می‌شود و محفلی است برای فعالان این حوزه تا در کنار یکدیگر قرار گیرند.

دبیر هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی تصریح کرد: در هفتمین دوره‌ این جشنواره شاهد تغییرات زیادی در فرم و برگزاری با توجه به تغییرات جامعه بوده‌ایم، در همین راستا تغییرات بوجود آمده در هفتمین دوره نیز ثابت کرد که جشنواره بسیار پویا و منعطف است.

مهدی‌زاده افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های مهم جشنواره اسباب‌بازی این است که بر پایه نیاز به صنعت اسباب‌بازی تشکیل شده و با توجه به هدف اولیه خود که نیاز سنجی جامعه در این صنعت است از اولین دوره تا هفتمین دوره به فراخور نیازهای جامعه تغییراتی داشته است.

وی تاکید کرد: در این دوره نیز جشنواره را دچار تحولاتی کردیم و منطبق با نیاز بازار با آن برخورد شد، این‌گونه که جاهایی که عملا لازم نبود کانون متولی باشد نقش آن کمرنگ‌تر شد و هرجایی که حس کردیم خلا آن در صنعت اسباب‌بازی وجود دارد کانون مشارکت بیشتری داشت.

دبیر هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه این دوره از جشنواره در مرحله‌های مختلفی برگزار می‌شود، افزود: امیدوارم برگزاری در ماه‌های مختلف و این تداوم در حضور باعث شود تا این جشنواره به یک برند تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم جشنواره هفتم گامی به سمت بازارهای جدید، متنوع، منطقه‌ای و جهانی بردارد و تغییر نگرشی از یک صنعت نوپا و تازه‌کار به سمت یک صنعت رسمی و پایدار ایجاد شود.

مهدی‌زاده در پایان گفت: ما به هم‌افزایی این جشنواره امیدواریم و مطمئن هستیم که این سنگ‌بنای یک آینده درخشان است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در نشست‌های تخصصی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی به پایگاه جشنواره به نشانی irantoyfetival.ir مراجعه و ثبت نام کنند.



کلمات کلیدی


captcha