سیاست‌های اصلی بنیادشهید تمرکز بر مأموریت‌های اصلی، اصلاح ساختاری بنیاد و عدالت در ارائه خدمات به ایثارگران است/ امضای تفاهمنامه ساخت ۱۳ فیلم از شهدای شاخص در ۶ استان
تاریخ: ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت: 23:34:11


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 65272 || تاریخ : ۱۴۰۰/۱۲/۰۸ ۱۸:۴۲                 ایثارو مقاومت

سیاست‌های اصلی بنیادشهید تمرکز بر مأموریت‌های اصلی، اصلاح ساختاری بنیاد و عدالت در ارائه خدمات به ایثارگران است/ امضای تفاهمنامه ساخت ۱۳ فیلم از شهدای شاخص در ۶ استان


جامعه ایده آل _دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس‌جمهور تمرکز بر مأموریت‌های اصلی، اصلاح ساختاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و عدالت در ارائه خدمات به جامعه ایثارگری از طریق شفاف‌سازی و جمع‌آوری اطلاعات را از اولویت‌های اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دوران جدید مدیریتی عنوان کرد.


سیاست‌های اصلی بنیادشهید تمرکز بر مأموریت‌های اصلی، اصلاح ساختاری بنیاد و عدالت در ارائه خدمات به ایثارگران است/ امضای تفاهمنامه ساخت ۱۳ فیلم از شهدای شاخص در ۶ استان

به گزارش جامعه ایده آل ،نشست رسانه ای دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بمناسبت  تبیین برنامه‌های مربوط به دهه منتهی به 22 اسفند سالروز بزرگداشت شهدا، صبح امروز یکشنبه 8 اسفند درسالن اجتماعات شهید رسول زاده برگزار گردید.

دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی ،در ابتدا، ضمن تسلیت شهادت امام موسی‌کاظم (ع) گفت: ۲۲ اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید به فرمان امام خمینی (ره) است که با نام روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است.
وی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های ۶ ماه اخیر بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت و گفت: در ابتدای حضور در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیازمند شناخت کامل سازمان بودیم که زمانی حدود ۲ ماه صرف این شناخت شد. بنیاد در حوزه‌های گوناگون و بسیار گسترده‌ای اعم از آموزش و پرورش، آموزش عالی و حوزه‌های اقتصادی فعالیت دارد که پس از شناخت تمام این بخش‌ها برنامه عملیاتی تهیه شد و مجموعه اقدامات و مأموریت‌ها تهیه و در اختیار بخش‌های مختلف قرار گرفت. نظام انتصاب مدیران نیز تنظیم شد که در سازمان اقتصادی کوثر به نام «امساک» و در خود بنیاد با اسم «شمسا» شناخته می‌شود و تاکنون مدیران ستاد و صف و هیئت مدیره‌های سازمان‌های اقتصادی از طریق این مسیر انتخاب و منصوب شده‌اند.
معاون رئیس‌جمهور افزود: مجموعه آی تی بنیاد شهید و امور ایثارگران تقویت شده است تا بنیاد به طور کلی به سازمانی هوشمند تبدیل شود. به این منظور نیاز به برقراری ارتباط سامانه‌ بنیاد با سازمان‌های مختلف وجود دارد که بخشی از این کار صورت گرفته و بخش دیگر در دست پیگیری است. یکی از دستاوردهای این کار مشخص شدن دهک‌بندی ایثارگران است که بر اساس آن حمایت‌های لازم از این عزیزان صورت خواهد گرفت.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فعالیت‌های صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران گفت: این صندوق متولی ایجاد شغل غیردولتی برای ایثارگران است که این صندوق تاکنون جلساتی با بانک‌های عامل و صندوق توسعه ملی داشته‌ است.
قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به رویکردهای فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: رویکرد بنیاد در این حوزه استفاده از ظرفیت‌های مردمی و همراهی سایر دستگاه‌هاست. ما بنیاد شهید را یک بنگاه فرهنگی نمی‌دانیم چون همه نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت مسئولند. 57 سازمان فرهنگی داریم که همه نسبت به این مسئله مسئولیت دارند. کار بنیاد شهید جهت‌دهی است اما باید از ظرفیت همه برای تحقق رویدادهای فرهنگی استفاده کنیم. مثلا در حوزه کتاب خیلی ها در عرصه دفاع مقدس کار می‌کنند منتها باید در شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت آنها را ساماندهی کنیم. شاخص‌هایی اعلام کنیم تا باعث حرکت فعالین این حوزه شود. در واقع رویکرد ما در حوزه فرهنگ ایجاد همگرایی و برون گرایی یعنی استفاده از ظرفیت سایرین است.
رئیس بنیادشهید گفت: در زمینه بهداشت و درمان به تقویت مجموعه بیمه دی پرداختیم. در حوزه اموال و املاک متعلق به بنیاد که فاقد سند هستند نیز سامانه ثبت املاک بنیاد تشکیل شده است تا در نهایت مسئله ثبت قانونی این املاک مشخص شود. در حوزه سازمان اقتصادی کوثر بحث شفافیت مالی و خروج از بنگاهداری‌های غیرضروری و در نهایت خروج از بنگاهداری مدنظر قرار دارد. شرکت متد نیز به ارائه خدمت در زمینه خدمات درمانی از جمله ارتز و پروتز برای ایثارگران می‌پردازد.
معاون رئیس‌جمهور تمرکز بر مأموریت‌های اصلی، اصلاح ساختاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و عدالت در ارائه خدمات به جامعه ایثارگری از طریق شفاف‌سازی و جمع‌آوری اطلاعات را از اولویت‌های اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دوران جدید مدیریتی عنوان کرد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص نخستین برنامه مربوط به ایام منتهی به روز بزرگداشت شهدا گفت: روز دوشنبه ۹ اسفند مراسم افتتاحیه دومین جشنواره بین‌المللی کتاب سرخ‌نگاران با حضور جمعی از مسئولان در تالار وحدت برگزار می‌شود.
وی افزود: در حوزه فرهنگی هر استان در هر سال باید نسبت به ساخت یک فیلم با موضوع بزرگان ایثار و شهادت در استان اقدام کند که بخشی از هزینه‌های این کار از طرف بنیاد تأمین می‌شود.
قاضی‌زاده هاشمی همچنین اجرای طرح سپاس در سراسر کشور، غرس ۲۳۰ هزار نهال به نام هر شهید همزمان با روز درختکاری در سراسر کشور، برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره ملی موسیقی نوای مهر، اجرای طرح دیدار نمایندگان مقام معظم رهبری با جانبازان همزمان با سالروز ولادت حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز، برگزاری ششمین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار، برگزاری همایش جایزه شهید پیشرفت؛ بزرگداشت شهید فخری‌زاده و اختتامیه دومین رویداد ملی استارت‌آپ‌های شاهد و ایثارگر و برگزاری کنگره ملی شوق دوباره؛ تجلیل از همسران شهدای جانباز را به عنوان بخشی از برنامه‌های در نظر گرفته‌شده به منظور گرامی‌داشت روز بزرگداشت شهدا عنوان کرد.

وی در خصوص اهداف سفر به عراق نیز توضیح داد: این سفر با دعوت سازمان بنیاد شهید عراق انجام می‌شود و البته دعوتی نیز از طرف اقلیم کردستان عراق به همین منظور انجام شده که در حال حاضر از نظر زمانی شرایط این سفر ممکن نیست. در سفر به عراق رئیس سازمان اقتصادی کوثر و معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور خواهند داشت تا در حوزه‌های تخصصی به انتقال تجارب و افزایش زمینه‌های همکاری بپردازند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به سؤالی  درباره حواشی ایجاد شده درباره بانک دی گفت: موقعی که بر سر کارم آمدم، به من متلک انداختند که به جای بورس، وضع بانک دی را درست کن! از همان ابتدا به قضیه بانک دی که یک بانک خصوصی است، ورود پیدا کردم و متوجه اختلاس و فساد در این بانک شدم. از ۲ ماه قبل اسامی اعضای مجمع و اعضای هیأت مدیره اعلام شده بود.

وی افزود: اما در آن روز اعضای صندوق ذخیره شاهد ادعاهایی را مطرح کردند که در نهایت دیوان عدالت اداری با بررسی مستندات، رأی را به نفع بنیاد شهید صادر کرد. این در حالی است که صندوق ذخیره شاهد ربطی به رئیس و مجموعه بنیاد ندارد. بنیاد شهید هم اکنون  با داشتن ۵۸ درصد سهم، حائز بیشترین سهام بانک دی است و به عنوان وکیل سهامداران حضور دارد.

بنابراین گزارش درپایان این نشست رسانه ای ؛تفاهم نامه آغاز پروژه ۱۳ فیلم از شهدای شاخص مختلف در ۶ استان فارس، همدان، ایلام، مازندران، قزوین و اردبیل به صورت همزمان امضا شد.

سریال «ققنوس» داستان شهید دوران در استان فارس، سریال «خواهر طاهره» داستان زندگی مبارزاتی مرضیه دباغ و زندگی سردار شهید همدانی دو پروژه سریالی استان همدان، سریال «پای درخت توت» مربوط به شهدای شاخص و فیلم سینمایی «پروانه ها یک روز زندگی می‌کنند» در استان مازندران، مستند «ثریا» مربوط به شهید آزاده علی اکبر ابوترابی که با همکاری موسسه دیده بان ساخته می‌شود در استان قزوین، یک سریال انیمیشن، سریال «زمانی برای مرد شدن» با موضوع دوران اسارت، سینمایی «گردان ما» و فیلم «بزرگراه» در استان اردبیل تفاهم نامه‌های خود را امضا کردند.

محمدعلی فقیه سرپرست معاونت فرهنگی بنیاد شهید در این باره گفت: رویکرد جدید معاونت فرهنگی مشارکت در تولید محصولات فرهنگی است که آن را دنبال می‌کنیم. دستگاه‌هایی که عضو شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند و همچنین دستگاه‌هایی که در قانون وظایفی در حوزه فرهنگ برای آنان در نظر گرفته شده نیز باید در این مسیر همراه بنیاد باشند. امروز سیاست جدیدی را پایه‌گذاری می‌کنیم. در 6 استان 13 فیلم را در مرحله تحقیق و نگارش آغاز کرده و از تمام ظرفیت استان برای تولید آن استفاده کنیم.


همچنین در این جلسه توضیحاتی در خصوص ساخت سریال «شهید بهشتی» با حضور محمدرضاشفیعی تهیه‌کننده این سریال ارائه شد که بر اساس آن پژوهش‌های لازم برای این سریال انجام شده و کار تولید آن با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران، قوه قضائیه و سیما فیلم از سال 1401 آغاز می‌شود.

انتهای پیام/



کلمات کلیدی


captcha