سرعت بازگشت پروازهای داخلی ایران به وضعیت عادی، بیش از میانگین جهان/ نصب رادار پیشرفته MSSR مد S در تهران و شیراز/ استفاده از سامانه روشنایی باند CATII ساخت داخل برای اولین بار در کشور
تاریخ: ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت: 20:10:57


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 62935 || تاریخ : ۱۴۰۰/۱۰/۰۲ ۰۱:۱۴                 راه ،مسکن و شهرسازی

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران عنوان کرد:

سرعت بازگشت پروازهای داخلی ایران به وضعیت عادی، بیش از میانگین جهان/ نصب رادار پیشرفته MSSR مد S در تهران و شیراز/ استفاده از سامانه روشنایی باند CATII ساخت داخل برای اولین بار در کشور


مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: سرعت بازگشت پروازهای داخلی ایران به وضعیت عادی، بیش از میانگین جهانی است.


سرعت بازگشت پروازهای داخلی ایران به وضعیت عادی، بیش از میانگین جهان/ نصب رادار پیشرفته MSSR مد S در تهران و شیراز/ استفاده از سامانه روشنایی باند CATII ساخت داخل برای اولین بار در کشور

به گزارش جامعه ایده آل، سیاوش امیرمکری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در نشست خبری پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل، لجستیک و صنایع وابسته با اشاره به تاثیرات بحران ناشی از کرونا بر صنعت هوانوردی گفت: شیوع ویروس کرونا و آثار منفی آن معضلی بود که هوانوردی دنیا را از اواخر سال ۹۸ تحت تاثیر خودش قرار داد و آثار منفی بسیار زیادی بر هوانوردی دنیا و از جمله کشور ما گذاشت. بر اساس برآوردهای انجام شده توسط سازمان‌ها و نهادهای بین المللی این بحران بزرگ‌ترین بحران ۵۰ سال اخیر صنعت هوانوردی دنیا نامیده شده است. پیش‌بینی‌های سازمان های ذکر شده عنوان می‌کند که تا سال ۲۰۲۴ صنعت هوانوردی به شرایط سال ۲۰۱۹ بارخواهد گشت.

وی ادامه داد:  بنابراین در این دوره فعالین صنعت هوانوردی کشور باید تلاش کنند تا با فراهم کردن زمینه‌های لازم و امکانات بتوانند این اطمینان را در زمینه شعار سفر سلامت در حوزه حمل و نقل هوایی کشورمان تحقق بخشند و مردم کشورمان با اطمینان سفرهای هوایی خود را انجام دهند. فرودگاه‌های کشور در راستای همین شعار و با برنامه ریزی های صورت کرفته از ابتدای سال ۹۹ تلاش کردند تا با ایجاد زیرساخت های فرودگایی امکانی فراهم کنند که مسافرین از سفرهای هوایی؛ بیشتر بهره ببرند.

امیرمکری افزود: آمار رسمی نشان می دهد که سرعت بازگشت عموم به سفرهای هوایی در کشور؛ در پروازهای داخلی نسبت به بیشتر کشئرهای دنیا سرعت بسیار بالایی داشته است و شیب خوبی ملاحظه شده است.  امیدوار هستیم بازگشت به شرایط قبلی زودتر اتفاق بیوفتد تا بتوان خدمات بهتری به مردم کشور عزیزمان و مسافرین ارائه دهیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: چندین پروژه بزرگ در فرودگاه مهرآباد تهران انجام شده است. یکی از آن ها جایگزینی رادار ریتون مهرآباد با رادار پیشرفته MSSR مد S در سایت کوشک بزم بود. این رادار پس از جایگزینی و به روزرسانی سامانه سوییچینگ برج مراقبت فرودگاه مهرآباد در مدار قرار گرفت و اکنون به ترمینال هوایی تهران شامل فرودگاه‌های مهرآباد، پیام و امام خمینی (ره) و پروازهای عبوری خدمات ارائه می‌دهد. همچنین همین نوع رادار در سایت تنگریز در حال نصب است و نصب آن تا اردیبهشت به اتمام خواهد رسید. آن رادار نیز جایگزین رادار ریتون فرودگاه شیراز خواهد شد و هم به این فرودگاه و هم به پروازهای عبوری خدمات ارائه خواهد داد.

وی ادامه داد: پروژه بزرگ دیگر بهسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد است که مهم‌ترین پروژه فرودگاهی کشور به شمار می‌رود. این پروژه تا ۹۲ روز دیگر به اتمام خواهد رسید و امیدواریم تا پایان سال باند اصلی مهم‌ترین فرودگاه کشور مجددا مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

امیرمکری همچنین به پروژه بهسازی باند اصلی فرودگاه اردبیل اشاره کرد و افزود: این باند هفته آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و نکته مهم در این پروژه این است که برای نخستین بار در کشور، از یک سامانه روشنایی باند CATII ساخت داخل استفاده شده است. این اقدام راه را برای استفاده سایر فرودگاه‌های کشور از تجهیزات تولید داخل فراهم می‌کند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در ادامه با اشاره به مساله بدهی ایرلاین‌ها به این شرکت گفت: به واسطه شرایط کرونا و محدودیت صنایع هوانوردی؛ فعالیت ایرلاین ها با مشکلات عدیده ای روبرو شد و شاهد کاهش ۵۰ درصدی در میزان فعالیت آنها بودیم. سیاست وزارت راه و شهرسازی بر این بود که از شرکت های هواپیمایی حمایت کند تا این شرکت ها حداقل بتوانند نیروهای خود را حفظ کنند و سرویس‌های لازم را در حداقل میزان ممکن ارائه دهند.

وی افزود: نتیجه آنکه در طی سال ۹۹ و سال جاری میزان بدهی ها افزایش پیدا کرده است و رقم کلی بدهی های هواپیمایی در حال حاضر حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است که با توافق با شرکت های هواپیمایی برنامه‌ریزی برای وصول بدهی‌ها انجام شده است.

امیرمکری همچنین به تشریح ظرفیت فضای آسمان ایران پرداخت و گفت: در حال حاضر امکان اعزام و پذیرش ۱۸۰۰ پرواز عبوری در روز را از ۱۳۲ مسیر هوایی در آسمان ایران داریم و آسمان کشور ما برای پروازهای اروپا به شرق آسیا بسیار مطلوب است. البته  به شرط آنکه هزینه تردد از آسمان ایران برای ایرلاین‌های خارجی اقتصادی باشد.


وی ادامه داد: در این رابطه لازم است که یا تخفیف‌هایی در عوارض عبور از آسمان به شرکت‌هایی خارجی ارائه دهیم و یا مسیرهای هوایی موجود را کوتاه کنیم. اقدام اول انجام شده است و اقدام دوم نیز بنا است که در توافق با ستاد کل نیروهای مسلح انجام شود. چراکه آسمان ایران در حال حاضر بیشترین میزان مناطق ممنوعه پروازی در منطقه را دارد و ستاد کل نیروهای مسلح می‌تواند با کاهش این مناطق موجب کوتاه شدن مسیرهای هوایی شود. البته آنچه در بند ی تبصره ۱۰ لایحه بودجه آمده، بدون هماهنگی با شرکت فرودگاه‌ها بوده و وزیر راه و شهرسازی نیز با آن مخالف است.

مدیرعامل شرکت فرودگا‌ه‌ها و ناوبری هوایی ایران بااشاره به اینکه میزان پروازهای عبوری از آسمان ایران سال گذشته ۶۲ درصد کاهش یافت، گفت:  تعداد روزانه پروازهای عبوری از  ۷۵۰ تا ۸۰۰ پرواز به ۱۳۰ پرواز در روز رسید، اما این رقم در سال جاری به ۵۸۰ تا ۶۰۰ پرواز عبوری  رسیده است. در مذاکره با ایرلاین‌های اروپایی موفق شدیم شرکت‌هایی نظیر لوفتانزا و اتریشی را به کشور بازگردانیم تا هم پروازهای خود را به ایران برقرار کنند و هم از آسمان کشور عبور کنند. مذاکره با سایر ایرلاین‌های اروپایی نیز در جریان است.

وی ادامه داد: فرودگاه‌های کشور اکنون ظرفیت خدمات رسانی به ۷۵ میلیون مسافر در سال را دارند، این در حالی است که  بالاترین رکورد اعزام پذیرش مسافر  در سال‌های گذشته ۵۱ میلیون مسافر بوده است. کروناسبب شد برخی فرودگاه‌های با فعالیت کم ما به طور کامل تعطیل شود. اما این به معنای بی اهمیت بودن فرودگاه‌ها نیست. این فرودگاه‌ها اولا به زودی مجددا فعال خواهند شد، و دوما نقش مهمی برای کنترل بحران در شرایط اضطراری دارند. بنابراین قرار نیست اراضی فرودگاه‌های کمتر توسعه یافته برای ساخت پروژه نهضت ملی مسکن استفاده شود.

امیرمکری با اشاره به افزایش درخواست‌ها برای ساخت فرودگاه‌های گفت:  هرچند تقاضاهایی برای افزایش فرودگاه‌های جدید وجود دارد اما در مقابل این تقاضاها مقاومت می‌کنیم و  چراکه احداث فرودگاه‌های جدید تنها با ارائه طرح توجیهی امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی فرودگاه‌های کشور ادامه داد : تنها ۴ فرودگاه کشور از نظر هزینه‌ها سر به سر هستند و مابقی فرودگاه‌ها از نظر حسابداری زیان‌ده هستند اما نمی‌توان نقش آنها را در توسعه مناطق مجاور خود نادیده گرفت و با در نظر گرفتن این نقش، می‌توان گفت که تمام فرودگاه‌ها به نوعی اقتصادی هستند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در انتها در تشریح نقش تجهیزات و پرسنل ناوبری هوایی ایران در موضوع رسیدگی به پرونده‌ هواپیمای اوکراینی گفت: بررسی‌ها نشان داد که تمام سرویس‌های هوانوردی که در روز به درستی به هواپیما ارائه شده و هواپیما در مسیر تعیین شده هدایت شده است. بنابراین هیچ یک از همکاران ما در پرونده مذکور نقشی ندارند و درگیر این پرونده نبوده‌ایم.



کلمات کلیدی


captcha