آماده حمایت از دولت در جبهه تعلیم و تربیت هستیم/تاکید معاونت آموزش مدارس صدرا بر تولید محتوا/طرح دختران حاج قاسم در راستای حمایت و توانمندسازی دانش آموزان فعال
تاریخ: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 16:52:54


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 62556 || تاریخ : ۱۴۰۰/۰۹/۲۱ ۱۸:۰۶                 آموزش و پرورش

در نشست خبری رئیس سازمان مدارس صدرا مطرح شد؛

آماده حمایت از دولت در جبهه تعلیم و تربیت هستیم/تاکید معاونت آموزش مدارس صدرا بر تولید محتوا/طرح دختران حاج قاسم در راستای حمایت و توانمندسازی دانش آموزان فعال


رئیس سازمان مدارس صدرا با بیان اینکه این سازمان فارغ از دولتها؛ در بحث تحول نظام تربیتی در کشور فعال است از آمادگی این سازمان برای حمایت از دولت در جبهه تعلیم و تربیت خبر داد.


 آماده حمایت از دولت در جبهه تعلیم و تربیت هستیم/تاکید معاونت آموزش مدارس صدرا بر تولید محتوا/طرح دختران حاج قاسم در راستای حمایت و توانمندسازی دانش آموزان فعال

به گزارش جامعه ایده آل، حجت‌الاسلام حامد تقدیری «رئیس سازمان مدارس صدرا و مسئول واحد کودک و نوجوان سازمان تبلیغات اسلامی» به مناسبت نوزدهمین سالگرد تأسیس مدارس صدرا و چهلمین سالگرد تأسیس رشته علوم و معارف اسلامی طی نشست خبری در مجموعه شهدای هفتم تیر (سرچشمه) با اصحاب رسانه با اشاره به رسالت و تعداد مدارس صدرا در کشور اظهار داشت: مدارس صدرا در راستای رسالت‌های سازمان تبلیغات اسلامی و شناسایی و جذب دانش آموزان مستعد به منظور تربیت دانش آموختگانی متدین و مبتنی برمبانی و اصول تعلیم و تربیت اسلامی در سال ۱۳۸۱ تأسیس شد و اکنون نزدیک به ۲۰۰ شعبه در ۳۰ استان کشور با ظرفیت حدود ۱۴ هزار دانش آموز دختر و پسر و ۴۰۰۰ کادر و معلم رسمی آموزش و پرورش در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه این سازمان بیشترین مدارس علوم و معارف اسلامی در کشور را داراست افزود: این مدارس با راهبری ستادی با عنوان سازمان مدارس صدرا فعالیت‌های آموزشی و تربیتی خود را تقویت کرده و بابت تحصیل دانش آموزان هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند و می‌توان از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین شبکه مدارس دولتی بعد از وزارت آموزش و پرورش یاد کرد.

حجت‌الاسلام تقدیری با اشاره به تفاوت مدارس صدرا با دیگر مدارس حاضر در کشور یادآور شد: این مدارس به صورت شبکه‌ای، اهداف و رسالت‌های مجموعه بالادستی را دنبال می‌کنند و در تلاش هستند با انجام برنامه‌های آموزشی نوآورانه و فعالیتهای تربیتی مؤثر، زمینه تحقق سندتحول بنیادین آموزش و پرورش را به‌عنوان مدارس الگو دنبال کنند.

به گفته وی، حضور دانش آموزان مستعد و کنش گر و بهره مندی از ظرفیت‌های اندیشه‌ای و برنامه‌ای سازمان تبلیغات اسلامی در سراسر کشور از دیگر مزیت‌های این مدارس است.

وی با اشاره به معاونت آموزش مدارس صدرا، تولید کتب کمک آموزشی رشته علوم و معارف اسلامی و انتشار رایگان فایل آن، ایجاد کانال‌های مجازی تخصصی آموزش دروس مختلف برای دانش آموزان و معلمان، برگزاری آزمون‌های آزمایشی هماهنگ کنکوری، برگزاری المپیاد و مسابقات علمی، تولید محتوای های تربیتی و معرفتی در قالب‌های فیلم، موشن، پادکست و برگزاری مسابقات کتابخوانی، جشنواره‌های نمایش و مسابقات سرود، قرآن و تواشیح را از جمله برنامه‌های این معاونت عنوان کرد.

تقدیری همچنین «معاونت امور بانوان سازمان مدارس صدرا» را یکی دیگر از معاونت‌های سازمان مدارس صدرا یاد کرد و گفت: باتوجه به اولولیت فعالیت برای دختران مدارس صدرا می‌توان به طرح دختران حاج قاسم که در راستای تقویت و حمایت و توانمندسازی دانش آموزان فعال و اثر گذار است اشاره کرد. ضمن اینکه این طرح تلاش می‌کند با آموزش مهارتی‌های فعالیت اجتماعی و فرهنگی دختران دغدغه مند را در راستای رشد و تعالی عرصه دختران و بانوان توانمند سازد.

مرکز خانواده صدرا از دیگر بخش‌هایی بود که حجت‌الاسلام تقدیری به آن اشاره کرد و اظهار داشت: این مرکز تلاش می‌کند با برگزاری دوره‌های آموزشی سالانه برای والدین در تقویت و توانمندی سازی فعالیت‌های تربیتی خانواده‌ها گام بردارد و با مشاوره غیرحضوری و حضوری مشکلات و مسائل خانواده‌ها را پیگیری کند.
وی همچنین، فعالیت «مرکز امور طلاب سازمان مدارس صدرا» را در راستای تقویت و راهبری طلاب مستقر در مدارس صدرا عنوان کرد و خبر داد که این مرکز تلاش می‌کند با مجهز شدن به ابزارهای نوآورانه و مؤثر تربیتی و محتوایی، رسالت تربیتی خویش را به نحو احسن انجام دهد.

«مرکز امور خیریه صدرا» نیز یکی دیگر از بخش‌هایی بود که رئیس سازمان مدارس صدرا در این نشست به آن اشاره کرد و گفت: با توجه به ضعف منابع مالی مدارس صدرا تلاش می‌کنیم با کمک خیرین در راستای ساخت مدارس صدرا گام برداریم که تاکنون حدود سه مدرسه را در دو سال گذشته پیگیری کردیم. همچنین حمایت از بیش از هزار دانش آموز مستضعف در مدارس صدرا که توسط مدیران مدارس معرفی شده‌اند در بخش آموزشی، وسایل تحصیلی، کالاهای حمایتی و برنامه‌های تربیتی از فعالیت‌های این مرکز است. این درحالی است که ایجاد گروه‌های جهادی دانش آموزی و برگزاری برنامه‌های جهادی در مناطق محروم و حضور در حادثه‌های سیل و زلزله با حضور دانش آموزان و کادر مدارس صدرا که در سیل پلدختر و چابهار شاهد آن بودیم از جمله این فعالیت‌هاست.

رئیس سازمان مدارس صدرا گفت: ایجاد ارتباط مؤثر با مسئولین و فعالیت حوزه تعلیم و تربیت، ایجاد مدرسه دانش آموز خبرنگار در راستای شناسایی استعدادهای دانش آموزی و تقویت آن و ایجاد بستر خبری قاصد برای مدارس از جمله نوآوری‌های مرکز روابط عمومی است.

رئیس سازمان مدارس صدرا با بیان اینکه این سازمان فارغ از دولتها؛ هدفش کمک به بحث تحول نظام تعلیم و تربیت در کشور است خبر داد سازمان مدارس صدرا برای کمک به دولت سیزدهم در بحث سند تحول آموزش، نکات مهمی را در قالب جزواتی به دولت جدید و وزیر آموزش و پرورس ارائه کرده است و آماده حمایت از دولت تحولی در جبهه تعلیم و تربیت به منظور تولید محتوا است.

وی ادامه داد: لازم است در این نشست از حجت‌الاسلام احمد خسروی مدیر سابق روابط عمومی سازمان مدارس صدرا که در سفر جهادی به چابهار برای حمایت از مناطق محروم بیمارو از دنیا رفت یادی کنم. این مرحوم الگوی یک طلبه جهادگر و یک مربی پرکار بود.

حجت‌الاسلام تقدیری در باره هزینه مدارس صدرا اظهار داشت: مدارس بابت تحصیل از دانش آموزان هزینه‌ای دریافت نمی‌کند و تنها در بعضی مدارس بابت فوق برنامه‌ها، هزینه مختصری دریافت می‌شود که در این موارد نیز با اعلام مدیر مدرسه، مرکز خیریه صدرا از دانش آموزان محروم حمایت می‌کند.

وی بیشترین مدارس صدرا را در استان خوزستان با ۳۰ مدرسه و کمترین مدرسه را مربوط به استان تهران با یک مدرسه در ورامین عنوان کرد.

حجت‌الاسلام تقدیری همچنین، تأسیس مدارس صدرا را مربوط به پیگیری مدیران کل تبلیغات اسلامی استانی دانست که این ادارات کل پس از بررسی امکانات موجود و میزان همراهی اداره کل آموزش و پرورش آن استان درخواست تأسیس مدرسه را به سازمان مدارس صدرا اعلام خواهند کرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه این نشست خبری؛ یکی از مهمترین بخش‌های تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را «تربیت نوجوانان و جوانان پرامید، با نشاط، پویا، فعال، عالم و متخصص و دغدغه مند» عنوان کرد و افزود: این مدارس در تلاش است با برنامه‌های خود مثل مدیران جوان، دختران حاج قاسم سلیمانی و دیگر طرح‌ها این سرمایه‌های کشور را وارد میدان نقش آفرینی مؤثر کند.

به گفته وی، سازمان تبلیغات اسلامی با بازوی آموزش و پرورشی خود که سازمان مدارس صدرا است و به همراه مدیران ستادی و استانی تبلیغات اسلامی و سازمان و مؤسسات وابسته، ارتباط بسیار نزدیک و پر رنگی را با بخش‌های مختلف وزارت آموزش و پرورش اعم از ستاد وزارتخانه، استان‌ها و سازمان‌های وابسته داشته است.

حجت‌الاسلام تقدیری همچنین از برگزاری شورای عالی آموزش و پرورش بعد از ۱۰ سال با حضور رئیس جمهور خبر داد و تحقق گام دوم انقلاب در حوزه تعلیم و تربیت را نیاز به ریل گذاری و همکاری این شورا دانست.

در این نشست خبری همچنین سید حسام نوربخش «مدیر مرکز نوآوری موسسه رزمندگان و دبیر محتوایی رویداد ستاپ» اظهار داشت: ستاپ بر آن است تا سکوی تحولی برای حل چالش‌های نظام آموزش‌وپرورش باشد. ضمن اینکه ستاپ، چالش‌ها را به‌صورت شفاف شناسایی و به شبکه‌های مردمی و نخبگان عرضه می‌کند.
به گفته وی، سازمان مدارس صدرا در پروسه چندین ماهه خویش، یکسری چالش‌های نظام آموزش‌وپرورش را در ۱۴ چالش و ۵ محور شناسایی کرده است.



کلمات کلیدی


captcha