برگزیدگان سومین رویداد ملی « استارت اپ فناوری توانبخشی افراد دارای معلولیت، سالمندان و جانبازان » معرفی شدند
تاریخ: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 09:17:30


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 62268 || تاریخ : ۱۴۰۰/۰۹/۱۴ ۱۲:۴۶                 بهزیستی و توانبخشی

برگزیدگان سومین رویداد ملی « استارت اپ فناوری توانبخشی افراد دارای معلولیت، سالمندان و جانبازان » معرفی شدند


سومین رویداد ملی « استارت اپ فناوری توانبخشی افراد دارای معلولیت، سالمندان و جانبازان »، امروز (شنبه) طی مراسمی با حضور معاون وزارت کشور، دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس، نماینده شورای اسلامی شهر تهران، رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی،جمعی از مسئولان اجرایی و فناوران، ایده پردازان و نوآوران، ضمن معرفی برگزیدگان این رویداد ملی، به کار خود پایان داد.


 برگزیدگان سومین رویداد ملی « استارت اپ فناوری توانبخشی افراد دارای معلولیت، سالمندان و جانبازان » معرفی شدند

به گزارش جامعه ایده آل، سومین رویداد ملی « استارت اپ فناوری توانبخشی افراد دارای معلولیت، سالمندان و جانبازان »، از روز پنجشنبه با معرفی 15 ایده برتر که منتخب هیات داوران بودند، و تشکیل و فعالیت  15 تیم متشکل از صاحبان ایده و منتورها برای هدایت و راهنمایی تیم ها، تکمیل ایده ها و آماده سازی آنها در راستای تهیه طرح اولیه کسب و کار براساس نیاز جامعه هدف (افراد دارای معلولیت، سالمندان و جانبازان)  آغاز شد و روز گذشته (جمعه) همزمان با روز جهانی معلولان، و با شرکت مجازی جمعی از ایده پردازان، فناوران و فعالان حوزه توانبخشی، رسما گشایش یافت.

 15 طرح اولیه کسب و کار که با راهنمایی منتورها تکمیل و آماده شده بود، توسط صاحبان ایده به شرکت کنندگان ارائه و هیات داوران مجددا به بررسی و امتیازدهی به 15 ایده کارشناسی شده، پرداختند که در نهایت،  ایده های « مینا مواجیان، مجتبی شهاب و علی ذوالعلی » به ترتیب به عنوان ایده های اول تا سوم این رویداد، به همراه سه ایده خانم ها « فرشته یاقوتی، بنفشه قربانی و فاطمه کاکا » که شایسته تقدیر شناخته شدند،  معرفی و مورد تشویق قرار گرفتند.

 نفرات اول تا سوم این رویداد، علاوه بر لوح تقدیر، جوایز نقدی دریافت کردند، ضمن آنکه همه 15 ایده برتر رویداد از حمایت شتابدهنده ها و سرمایه گذاران برای آموزش های لازم در مسیر فناوری ایده خود، راهنمایی و هدایت کارشناسان و اختصاص محل استقرار با تجهیزات اداری یا کارگاهی برخوردار خواهند شد.

 دکتر فرهاد طباطبایی قمشه عضو هیات علمی و مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و دبیر علمی این رویداد ملی در ابتدای این مراسم با ارائه گزارش کوتاهی از روند اجرای مراحل سومین رویداد ملی استارت اپ فناوری توانبخشی گفت: از آذرماه سال گذشته با تشکیل دبیرخانه سومین رویداد ملی و مشارکت جدی شرکت همیار مکانیک کوشا اولین شتابدهنده فناوری های توانبخشی و حامیان مالی این رویداد بویژه موسسه خیریه باران یاس کبود، برنامه ریزی برای اجرای این رویداد آغاز شد.

 وی افزود: 57 ایده وارد فرایند داوری شد که 40 ایده به انتخاب داوران، مشخص شدند و در مرحله بعد، از میان ویدئوهای سه دقیقه ای ایده های رسیده، 15 ایده برتر با رای 7 الی 10 داور ، انتخاب شدند که در پیش رویداد، معرفی شده و با تیم سازی انجام شده برای هر ایده، با همکاری منتورهای رویداد و همکاری های بین رشته ای بین اعضای هر تیم، نواقص ایده ها رفع شده و نسبت به تکمیل و آماده سازی ایده ها در قالب طرح اولیه کسب و کار اقدام شد.

دبیر علمی رویداد ادامه داد: ایده ها در روز گذشته با ارائه صاحبان ایده به شرکت کنندگان ارائه ، و داوران از میان همه آنها برترین ایده ها را انتخاب کردند تا امروز در مراسم اختتامیه مورد تقدیر قرار می گیرند.

وی ابراز امیدواری کرد که در سالهای آینده نیز شاهد تشکیل استارت اپ های فناوری توانبخشی و حضور پرشور جوانان و فناوران باشیم.

دکتر حامد معیری رئیس شتابدهنده تخصصی همیار و رئیس سومین رویداد ملی استارت اپی فناوری توانبخشی افراد دارای معلولیت، سالمندان و جانبازان در سخنانی تاکید کرد که استارت اپ، برای شناسایی افرادی است که بجای کارمندی، بدنبال کارآفرینی هستند و هر جا که نیاز احساس شود، کارآفرینی و فناوری اتفاق می افتد و یکی از مهمترین نیازهای جامعه، توانبخشی است.

وی افزود: با برگزاری این رویداد استارت اپی، دو هدف را پیگیری می کنیم، " 1- همکاری و در کنار هم قرار دادن متخصصان چند رشته حوزه های پزشکی، فنی مهندسی و توانبخشی، برای طراحی و تولید محصول و یا خدمت مورد نیاز اقشار نیازمند جامعه است ".

دکتر معیری ادامه داد: هدف دوم، که بنظر می آید مهمتر از هدف اول باشد " شناسایی افراد خلاق و نوآور  از میان اقشار سالمندان و افراد دارای معلولیت است که خودشان، نیاز را می شناسند، صاحب ایده بوده و فرایند فناوری را بپیش می برند و با ایجاد کارآفرینی ، افراد زیادی را سرپرستی و به کار گرفته اند.

وی با اشاره به پایه گذاری رویداد ملی استارت آپ فناوری توانبخشی افراد دارای معلولیت، سالمندان و جانبازان، که از سال 1398، با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، گفت: رویداد دوم نیز با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و به میزبانی صندوق نوآوری و امسال نیز رویداد سوم با حمایت و میزبانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد و رویداد چهارم نیز همزمان با روز جهانی معلولان سال آینده با حمایت و میزبانی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار خواهد شد.

   رئیس سومین رویداد ملی استارت اپی فناوری توانبخشی افزود: امسال سطح کیفیت ایده ها خیلی عالی بود و لذا انتخاب ایده های برتر برای داوران، بسیار سخت بود.
وی ضمن تشکر از همه دست اندرکاران و حامیان این رویداد بویژه دکتر سکینه الماسی، ابراز امیدواری کرد که از بعد مراسم اختتامیه، هم ایده پردازان و هم سرمایه گذاران و حامیان آنان، ارتباط بیشتر و هدفمندی را داشته باشند تا این تلاش و فعالیت های ارزشمند به ثمر بنشیند.

 در ادامه این مراسم، مشاور مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین و عضو موسسه خیریه باران یاس کبود (حامی سومین استارت اپ فناوری توانبخشی افراد دارای معلولیت، سالمندان و جانبازان) نیز در سخنانی، از حضور همه شرکت کنندگان و مسئولان میهمان در این نشست تشکرکرد و به تک تک آنان خیرمقدم گفت.

 دکتر سکینه الماسی با اشاره به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، گفت:  بند اول سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در فروردین ماه ۱۳۹۳ در حوزه سلامت، اشاره به ارائه خدمات درمانی و توانبخشی دارد که به قوای سه گانه تکلیف شده است.*   بنابر این توجه به حوزه توانبخشی نیز یک ضرورت قانونی است  که رویدادهای استارت اپی، گامی بلند در جهت تحقق این سیاست های ابلاغی برمی دارند.

وی افزود:  امروز استارت اپ های ما گام بلندی در این راستا برداشته اند که جای تشکر دارد. مخاطبان اصلی سومین رویداد " استارت اپی فناوری توانبخشی افراد دارای معلولیت، سالمندان و جانبازان "، متخصصان و سرمایه های انسانی کشورمان هستند که تلاش می کنند تا ایرانی آباد داشته باشیم.

 وی تصریح کرد: استارت اپ ها این امکان را فراهم می کنند که افراد توانمند دورهم جمع شوند، تامین مالی کنند، شتابدهنده ها و همه در حوزه خاصی مانند توانبخشی فعالیت می کنند و بصورت کاربردی و اجرایی به حل و فصل مسایل و مشکلات با کمک منتورهای رویداد می پردازند.

این متخصص جامعه شناسی توسعه افزود: تمرکز این استارت اپ ها ، ارائه راهکارهای حل مساله است و برای  مساله ای که ایده پرداز و فناور مطرح می کنند، بتوان راهکار ارائه داد تا باری را از دوش نظام حکمرانی و از روی دوش خانواده ها و جامعه برداشته شود.

 وی همچنین به این فرایند و توانمندی جوانان کشور در این عرصه اشاره کرد و گفت: متاسفانه، جایی که بین دانش و صنعت قرار است اتفاقی نهادینه بشود، مشکل وجود دارد. ما در بسیاری از حوزه ها مانند توانبخشی، دانش مترقی و نوینی داریم، اما جایی که باید صنعت ورود کرده و به کمک بیاید، در این قسمت مشکل داریم و در این بخش متوقف می شویم. و لذا در این فرایند نیاز به همکاری همه دستگاه های اجرایی داریم.

 این متخصص که دانش آموخته حوزه توانبخشی و از فعالان این حوزه می باشد، با اشاره به اینکه فقط 10 درصد از ایده ها، به محصول تبدیل می شود، تصریح کرد: مسایل و مشکلات در مسیر اجرا و همکاری صنعت، باعث این موضوع می شود و لذا نیاز به حمایت همه جانبه از سوی همه سرمایه گذاران، حوزه های اجرایی و قانونگذاری داریم .

عضو هیات مدیره موسسه باران یاس کبود در پایان سخنانش ضمن تبریک به برگزیدگان این استارت اپ، حمایت موسسه باران یاس کبود را از فعالیت آنان در مسیر فناوری که از بعد رویداد آغاز می شود را اعلام کرد.

گفتنی است؛ سومین رویداد ملی « استارت اپ فناوری توانبخشی افراد دارای معلولیت، سالمندان و جانبازان » به همت مدیریت توسعه فناوری سلامت معاونت تحقیقات دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همکاری موسسه خیریه باران یاس کبود، شرکت فناوری همیار مکانیک کوشا، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، دانشکده فنی دانشگاه تهران، دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران، مرکز تحقیقات فناوری‌ جواد موفقیان و دانشگاه علمی کاربردی رعد، برگزار شده است.



کلمات کلیدی


captcha